View Single Post
  #226  
Vechi 19.12.2011, 10:07:03
Lucian008's Avatar
Lucian008 Lucian008 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.12.2011
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.204
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Ei bine, învățătura apostolilor nu conține deloc cultul icoanelor (căci despre icoane și Ev. Luca- "primul iconar" era vorba)! Deci la acest punct B.O. a schimbat învățătura sursa...
Sursa de informare incompletat. Traditia spune altceva. Deci Biserica nu a schimbat nimic, doar s-a bazat pe o sursa pe care nu o recunoasteti.
De altfel nici nu aveti cum sa o recunoasteti ptr ca ea s-a transmis prin viu grai si nu se putea spune ceva si sa se mentina in "aer" 1800 de ani ca sa auziti si dvs. Dvs adica biserica dvs.

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Tocmai pentru că am prevăzut acest contra-argument al dvs., am folosit sintagma "închinarea la/înaintea/prin obiecte". Dacă ortodocșii nu se închină la obiecte, se închină înaintea obiectelor și prin [intermediul] obiectelor. "Obiectele" fiind nu doar icoane, ci și moaște, cruci, etc. Porunca a II-a interzice închinarea la și înaintea acestor obiecte; iar Hristos vorbește despre închinarea în Duh, nu închinarea prin [intermediul] obiectelor.
Se inchina inaintea Lui Dumnezeu. Inaintea chipului ciolit are exact aceeasi semnificatie ca si inchinarea la chipul cioplit. Nu se refera la locatia fizica. Cinstirea crucii si a Sf moaste reprezinta tot o forma de multumire si de slavire a Lui Dumnezeu. Respectul aratat Lui Dumnezeu pentru jertfa de pe cruce si multumirea ptr cei ce ajutat la inaltarea poporului credincios prin care Dumnezeu i-a rasplatit pe cei ce au facut asta cu darul sfinteniei. Sfant fiind doar Dumnezeu si doar el putand da acest dar.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi.
Reply With Quote