Citat:
În prealabil postat de AlinB
Nu a murit, chiar se produc masini electrice dar pretul este exorbitant.
De ce? Din cauza acumulatorilor, au sute de kg (adio portbagaj) pentru o autonomie cat de cat decenta si costa mai mult decat masina propriuzisa.
Si nici n-au o durata de viata prea mare, parca vreo 3 ani.
Tragedia este ca singura tehnologie de acumulatori care are raportul necesar de eficienta si densitate e cea bazata pe litiu.
Iar rezervele de litiu sunt extrem de limitate si exploatarea lor abia asigura necesarul actual, ce sa mai vorbim de o comutare pe scara larga de la petrol la litiu.
Desigur, daca rezervele de petrol se vor diminua atat de mult si pretul va creste pe masura, vrand nevrand se va gasi o alternativa chiar daca scumpa, va fi mai buna decat nimic.
Hidrogenul e o posibila solutie dar obtinerea lui se face in principiu pe baza de curent electric care este destul de scump + stocarea ridica probleme de fiabilitate si siguranta.
Deocamdata din pacate petrolul are eficienta economica maxima.
Deci pana se rezolva problemele astea sau apar noi tehnologii sau se scumpeste petrolul fff. mult,..masina pe curent la scara larga - ioc.
Dar tu daca ai vreo 50.000$ poti sa-ti cumperi si maine una, eventual un hibrid.
|
A murit temporar, evident. Dacă s-ar fi dezvoltat în contiunare și nu s-ar fi oprit cercetările, probabil că astăzi am fi respirat un aer mult mai curat.
http://en.wikipedia.org/wiki/Electri...nd_development
In
1888 Nikola Tesla invented the first practicable
AC motor and with it the
polyphase power transmission system. Tesla continued his work on the AC motor in the years to follow at the Westinghouse company.
The development of electric motors of acceptable efficiency was delayed for several decades by failure to recognize the extreme importance of a relatively small air gap between rotor and stator.
Bla bla, ca să vezi unde s-au blocat cercetătorii pentru atîtea decade, mai exact un secol și ceva.