In cazul unei afaceri cel mai important lucru este sa poti vinde, nu doar sa produci ceva. Multe afaceri dau faliment in primii ani (am citit ca peste jumatate, era o statistica din SUA cred), iar majoritatea din cauza marketingului si managementului.
In domeniul productiei marile firme controleaza piata, e greu ca cineva sa intre nou pe piata. De exemplu consumabilele nealimentare sunt produse majoritatea de trei firme: Procter & Gamble, Unilever si Colgate-Palmolive. Pentru un om obisnuit ramane agricultura si produse facute manual.
Cele mai mari venituri sunt obtinute in comert. Dar si in comert au aparut mari firme transnationale care tind sa inghita micii comercianti (supermarketurile). Cea mai mare firma din SUA este un lant de magazine, Walmart. In domeniul comertului o afacere promitatoare pentru un om obisnuit ar fi trebuit sa fie network marketing. Dar acest tip de afacere ajunge la noi cu produse care au preturi peste puterea de cumparare, iar unele sunt asemanatoare mai mult cu schemele piramidale (de exemplu cea cu domeniile de internet .wp). Network marketingul a aparut in cadrul vanzarii directe ca o recompensa data colaboratorilor. In timp unele firme au profitat pentru a-si vinde produse de multe ori peste pret. De exemplu e mare diferenta intre afacerea Amway de la noi si cea din SUA. La noi produsele au fost aduse cu preturi de 2-3 ori mai mari, in timp ce in SUA produsele sunt ca pret la nivelul produselor obisnuite de pe piata, acolo e chiar o afacere buna (daca ii place si vanzarea directa).
Si eu sunt intr-un grup de rugaciune impreuna cu alte sase persoane de pe forum (daca nu au uitat). Daca mai vrea cineva... Eu cred ca fiecare mica rugaciune e auzita, doar ca nu simtim efectul imediat, trebuie insistat, de aceea unii renunta crezand ca nu au fost auziti.
|