View Single Post
  #6  
Vechi 24.10.2011, 18:07:38
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
2. "Sâmbăta Legii ajunsese tot atât de gârbovă ca și femeia de 18 ani, decât că sâmbăta era acum gârbovă de 18 veacuri. Dacă Sâmbăta ajunsesese o "instituție îmbătrânită", după logica "luminată" a părintelui, duminica trebuie că după 19 veacuri e ramolită și decrepită rău, necesitând rapida ei înlocuire cu joia (?!)
Hotarărea s-a luat în urma Sinodului ecumenic de la Niceea (anul 325).

În Sfânta Scriptură iudeo-creștină, în Facere, săptămâna de șapte zile este definită prin descrierea eforturilor lui Dumnezeu în crearea lumii și a universului cu a șaptea fiind sabatul, care amintește de ziua de odihnă a Domnului. În vremurile apostolice, este menționat în Fapte faptul că se adunau împreună în prima zi a săptămânii pentru Jertfa Euharistică, zi numită Ziua Domnului în amintirea Învierii Domnului. Începând cu secolul al II-lea, Ziua Domnului a devenit zi de odihnă și ziua slujirii Sfintei Liturghii, înlocuind astfel sabatul evreiesc. În 325, Sinodul de la Niceea a declarat oficial că Ziua Domnului, duminica, este ziua de închinare a creștinilor ortodocși.

Last edited by ovidiu b.; 24.10.2011 at 18:18:12.
Reply With Quote