View Single Post
  #3887  
Vechi 02.10.2011, 19:18:27
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
1.Iarasi mi se pare ilogic si in conformitate cu credinta adventista, nu cu cea ortodoxa, a dumneavoastra. Dupa logica dumneavoastra, daca un decedat s-a pocait, nu are rost sa ne rugam pentru el, pentru ca deja, prin pocainta, e iertat si e in rai, iar pentru un decedat care nu s-a pocait deasemenea nu are rost sa ne rugam, pentru ca persoana nu se mai poate pocai!!! Pai asta contravine cu credinta dumneavoastra.

De ce ne rugam noi pentru cei raposati? Pentru ca avem incredere in marea Milostivire a Lui Dumnezeu care ii va ierta pacatele celui decedat, fie ca a avut timp sau nu sa se pocaiasca!

2. Daca sint exceptii asta inseamna ca Dumnezeu e Bun si Milostiv si ii iarta chiar si pe sinucigasi. Iar in acest caz biserica ar trebui sa ingroape si sinucigasii cu preot. Asta e o parere personala.

Si revenind la ce se discuta, din punctul meu de vedere sinuciderea nu e un pacat impotriva Duhului Sfint, iar pacatul impotriva Duhului Sfint, pacat pe care l-a detaliat foarte bine dl Scotland the Brave, nu se iarta. Iar asta pentru ca asa a spus Domnul nostru Isus Cristos.
Ca sa lamurim pe ce baze discutam, repet:
1. Ceea ce spun nu e o parere personala, e conceptia BO. Pentru asta am dat si citate, vreau sa ma asigur ca ati inteles asta.
2. Aceasta e si conceptia BC. Puteti cauta pe orice site catolic, iar daca nu este asa puteti da un citat cum crede BC. Trebuie sa vedeti daca sustineti conceptia BC sau o conceptie protestanta.

Dupa ce am lamurit partea asta o sa raspund la mesaj. Biserica Ortodoxa se roaga pentru toti cei raposati, cu cateva exceptii. Trebuie sa faca parte din BO, nu se roaga pentru cei din afara BO, iar dintre acestia trebue sa fie botezati, nu se roaga pentru cei nebotezati, fie si copii. Nu se roaga nici pentru cei ce s-au sinucis si bineinteles ca nici pentru atei.
De asemenea, cei canonizati ne rugam la ei, nu ne rugam pentru ei, stim ca au fost mantuiti.

Acum, pentru cei raposati, din ce stiu rugaciunile au efect pentru toti, dar cei ce au pacate mari nespovedite, de moarte nu prea au sanse sa ajunga in Rai. In schimb cei cu pacate usoare in urma rugaciunii celor vii pot chiar ajunge din Iad in Rai. Din cate stiu si in Bc este acelasi lucrru in cazul Purgatoriului, e pentru pacate usoare, nu cele de moarte.
Pacatele impotriva Duhului Sfant sunt mai mari decat pacatele de moarte, iar despre acestea se spune ca nu vor fi iertate.
E vorba despre iertarea dupa moarte, pentru ca atat timp cat este cineva in viata orice pacat se iarta in urma pocaintei, nu exista niciun pacat ce nu se poate ierta cat timp acel pacatos se pocaieste. Nu se spune ca Iuda a pacatuit ca s-a sinucis si nu a avut incredere in iertarea lui Dumnezeu? Asadar si pacatul lui Iuda era iertat daca acesta se pocaia si apoi avea incredere. Absolut orice pacat pana la moarte se iarta daca acea persoana se pocaieste, asta e si baza crestinismului. Avem si exemplul Sf. Apostol Petru care s-a lepadat de Hristos si dupa aceea s-a pocait.

In schimb mai e un aspect, cine persevereaza in a face ceva gresit cu greu mai gaseste calea inapoi, pentru ca se subtiaza legatura cu Dumnezeu. Scrie ca ingerii nu mai fac pacate pentru ca perseverand in bine au strans aceasta legatura si nu mai pot cadea. In schimb ingerii cazuti perseverand in rau sunt la polul opus. La fel si un om, perseverand in bine se sfinteste tot mai mult si sunt sanse tot mai mici sa cada, iar unii ajung chiar la despatimire.