Citat:
În prealabil postat de Adriana3
Cat despre Faptul ca Legea cea Noua este scrisa cu sangele Domnului, nici eu nu am zis altfel, ci dimpotriva, am zis ca tocmai cu Sangele Sau a spalat pacatul tuturor oamenilor din iubire pentru ei si de aceea Legea Lui, iubirea, a fost scrisa in inimile si cugetele tuturor ca sa nu mai aiba nevoie sa ii invete nimeni. A fost scrisa cu Sangele Sau, ca atare cine lucreaza iubirea in mod desavarsit (si pentru dusman) se Impartaseste cu acest sange al Domnului varsat pentru acesti dusmani. Suportand cu dragoste umilinta dusmanului, murim impreuna cu Hristos, ne impartasim de aceeasi moarte ca si El, ne impartasim cu Trupul si Sangele Lui, de aceea trebuie sa-i multumim ca mai trimite si pe cate unul ca tine care sa ne mortifice
|
Am sesizat de mai multe ori că ai învățături greșite, dar trebuie să recunosc că părerile tale cele mai eronate sunt cu privire la Euharistie. Și aici ca și în alte părți manifești exact aceeași confuzie și lipsă de călăuzire din partea Bisericii lui Hristos. Cu astfel de idei neortodoxe nu doar că te duci pe tine în eroare, dar riști să îi duci și pe alții în eroare, și în eroare gravă.
Deși doctrina despre Euharistie și despre împărtășirea cu Trupul și Sângele lui Hristos este mai complicată, mai profundă și mai elaborată decât ceea ce de multe ori este prezentat ca fiind doctrina despre Euharistie, totuși atunci când vorbim despre împărtășirea de Hristos prin trupul și sângele Său, ne referim în primul rând efectiv la Sfânta Taină a Euharistiei.
Propriu-zis, în Sfintele Taine Se dăruiește Hristos spre împărtășire creștinilor, evident în Bisericile care au preoția și tainele valide. Există, la sfinții părinți și o doctrină mai profundă, care merge un pic mai la adâncul lucrurilor, și care vorbește și despre o împărtășire spirituală, care este rezervată unor mari sfinți trăitori, dar care nu pune în nici un fel în discuție Sfântul Mister Euharistic. Ba dimpotrivă aceia care au avut parte de iluminările spirituale au fost mari apărători ai Sfintelor Taine, dar cu condiția ca participarea la acestea să se facă în raport cu adevărul.
Greșala pe care însă o faci, și este o eroare mare, este aceea că tu confunzi asemănarea cu Dumnezeu cu împărtășirea de Dumnezeu, care nu sunt unul și același lucru. Ceea ce tu ai spus este eronat tocmai pentru că acea suportare cu dragoste a umilinței din partea dușmanului este de natură doar să te facă să te asemeni cu Dumnezeu, dar asta nu înseamnă că te împărtășești cu trupul și sângele lui Hristos.
Ca să înțelegi mai bine eroare în care te găsești poți să faci comparația între Botez și Euharistie. Atât la Botez cât și la Euharistie Hristos lucrează atât cu puterea jertfei Sale răscumpărătoare, cât și cu puterea învierii Sale biruitoare a morții. Însă după cum vezi, vorbim totuși de două Mistere diferite, și nu despre unul și același Mister. Prin Botez te naști la o nouă viață, dar împărtășirea de Viață nu o ai fără Euharistie. Prin Botez intri în viață, dar Hristos spune clar că fără Trupul și Sângele Lui nu ai viața în tine. Deci observă că lucrurile sunt distincte, ele nu se confundă.
Exact același lucru este valabil și în cazul celor spuse de tine. Acea suferință pe care o poți îndura, cu dragoste, din partea dușmanilor, a vrăjmașilor, nu te împărtășește de trupul și sângele lui Hristos. Eventual, Hristos trimite puteri sau haruri, pe care să le și simți, și care te întăresc, te fac să simți solidaritatea cu Hristos și a Lui cu tine, solidaritatea dintre suferința Lui și suferința ta, dar asta nu este împărtășirea din Sfintele Taine. Sunt și rămân două lucruri distincte. Exact așa cum și Botezul și Euharistia sunt și rămân două lucruri distincte. Însă și în Botez mori și înviezi tainic cu Hristos, dar asta nu înseamnă că te-ai împărtășit de moartea și învierea Trupului și Sângelui Său. Lucrurile sunt și rămân distincte, deși sunt foarte legate între ele.
Confuzia pe care o faci însă este foarte gravă, și de aceea am ținut încă o dată să te sesizez referitor la abaterile tale clare de la învățătura Bisericii Ortodoxe. Și ca să nu se creadă că astfel de lucruri pe care le spui ar fi ortodoxe. De altfel, din felul în care ai scris lucrurile este clar, cel puțin pentru mine, care sunt sursele tale de inspirație.