Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Când Biblia spune, clar: "întâia zi a azimilor", vedem că sunt oameni care înțeleg că era înainte de perioada azimilor. Absurd, nu ? Dar cu ce este mai absurd decât o altă situație, și anume aceea în care Biblia vorbește clar de "mormântul lui Moise", iar dv spuneți nu, Moise nu a murit și nu a avut niciodată un mormânt.
|
Eu credeam ca ati inteles, dar vad ca nu ati citit inca faptul ca prima zi a azimilor e ziua pregatirii Pastilor, adica 14 Nisan. Puteti citi pe orice site de pe net, inclusiv evreiesc. Dau link-ul pe care l-a dat si Adriana:
http://www.jewfaq.org/holidaya.htm Am dat si stie-uri cu explicatii mai complete, dar nu mai stau cum sa caut in urma.
Aceasta se intampla probabil pentru ca evreii au un alt calendar decat noi. La ei ziua incepe seara, asadar Pastile incepe in seara de 14 Nisan, cand incepe de fapt ziua de 15 Nisan. De aceea o numesc prima zi a azimilor, desi sarbatoarea azimilor incepe pe 15 Nisan, in acea seara de 14 Nisan.
Acum am gasit si dovada finala, ca in ziua pregatirii Pastilor, in prima zi a azimilor, este intezis sa se manance azima, ci numai paine dospita, avand grija ca sa nu cada firimiturile.
Asta cu firimiturile este pentru ca in ziua de 14 Nisan, se face cautarea oficiala a ultimelor ramasite de paine/aluat dospit, iar dimineata se arde simbolic o bucata de paine dospita.
http://www.beingjewish.com/yomtov/pa...abboserev.html
"It
is forbidden to at matzah on the day before Passover, so we must use challah during this Sabbath. However, we cannot leave any challah or challah crumbs in the house during Passover, so we must be very careful to eat every last bit of the challah."