View Single Post
  #3559  
Vechi 15.09.2011, 18:54:50
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Va trebui până la urmă să te hotărești: sf. Chiril se referă la simbolistica VT în context iudaic, ori la Cina Domnului? Ori la amblele. Ori la niciuna (cum probabil ți-ar conveni ca să-ți iasă pasența). Și apoi, dragul meu, Hristos nu în context iudaic a folosit simbolurile? Că era miel, că era azimă...
Oare nu știți că puțin aluat dospește toată frământătura ? Curățiți aluatul cel vechi, ca să fiți frământătură nouă, precum și sunteți fără aluat ; căci Paștile nostru Hristos S-a jertfit pentru noi. De aceea să prăznuim nu cu aluatul cel vechi, nici cu aluatul răutății și al vicleșugului, ci cu azimele curăției și ale adevărului. (1 Corinteni 5:6-8)

După cum se poate vedea, dincolo de speculațiile acestei minți lipsite de Lumină a sectarului, pâinea și turta, ca simboluri, se referă la starea spirituală a omului. Nu are aceasta nici cea mai mică legătură cu materia euharistică. De altfel nici sfântul Chiril nu face absolut nici o legătură între fenomene. Trimiterea la sfântul Paul și cuvintele sale epistolare este evidentă. Iar de la sfântul Paul înțelegem și care este sensul acestor cuvinte. Paștile Domnului, adică Sfânta Euharistie trebuie luate cu curăție de inimă, în stare de curăție spirituală. Nu este vorba despre nici o trimitere la materia euharistică, ci la starea credinciosului care are de a se hrăni cu Paștile cele noi și sfinte, Paștile cele fără de prihană, Paștile Hristos Izbăvitorul.