View Single Post
  #3449  
Vechi 13.09.2011, 22:56:55
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Dacă vă referiți la Miracolul de la Lanciano, atunci iar ați dat-o în bară: erau azimi. Miracolul de la Lanciano a fost săvârșit de Dumnezeu tocmai fiindcă un preot grec nu era prea convins, așa cum nu sunteți nici dv, că azimile pe care le avea s-ar putea preface în Sf Trup. Se pare că el s-a convins, dv de ce nu vă convingeți ? Țesutul miocardic în care s-au transformat azimile atunci, în secolul al VIII-lea, se păstrează bine mersi și au fost analizate ultima dată de specialiștii Bisericii, precum și de un laborator independent și fără a fi pus în temă, în anul 1970. De acolo știm ce grupă de sânge avea Isus.
Despre asta am mai discutat, uitati ca e vorba de paine dospita: http://en.wikipedia.org/wiki/Miracle_of_Lanciano
"Celebrating in the Greek Rite and using leavened bread, that monk had doubts about the real presence of Jesus Christ in the Holy Eucharist."
Cu atat mai mult, ca era in ritul rasaritean.
Luati o Biblie in latina, Biblia vulgata, de exemplu si observati cand spune paine si cand spune azimi, o sa constatati ca scrie negru pe alb paine in cazul Cinei dinaintea Pastilor.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Citatele date arată clar că Sfinții Părinți au susținut că Isus, la Cina cea de Taină, a mâncat azimi. Dar, ca și în chestiunea purcederii Duhului Sfânt, ca și în chestiunea primatului petrin, credința dv este alta decât credința Sf Ioan Gură de Aur. Sunteți ortodox în sensul că aparțineți Bisericii Ortodoxe, dar nu în sensul că aveți credința pe care o aveau Sfinții Părinți.
Desigur, in acest sens si "feriti-va de aluatul fariseilor" se refera tot la azimi. Din pacate, neputand sustine un neadevar, catolicii dupa unirea cu francii au inceput sa se foloseasca de citate false sau scoase din context
scoase din context pentru toate modificarile din dogme.
Ca sa nu fie vreun dubiu redau ceea ce spun Sfintii Parinti despre purcedere (le am pregatite pentru ca de curand am discutat pe tema asta pe forumul catolic):

Sf. Efrem Sirul:
"Sfantul Duh nu este nascut. El purcede din fiinta Tatalui nu nedesavarsit si nu amestecat cu ea, caci El nu este nici Tata, nici Fiu, ci Duh Sfant."

Sf. Vasile cel Mare (Epistola 38 catre fratele sau Grigorie):
"Sfantul Duh este unit cu Fiul si Isi tine fiinta de la purcezatorul Sau, de la Tatal, din Care purcede; insusirea Lui personala are asadar drept trasatura deosebitoare de a fi cunoscut dupa Fiul si cu El si de a-si avea existenta de la Tatal. Fiul - Care face sa-L cunoastem dupa El si cu El pe Sfantul Duh, Care purcede din Tatal - nu are, in ceea ce priveste trasatura sa deosebitoare, nimic de obste cu Tatal si cu Sfantul Duh."

Sf. Grigorie Teologul:
"Ceea ce Tatal, Fiul si Sfantul Duh au de obste este de a fi neziditi si Dumnezeu.
Pentru Fiul si Sfantul Duh este de obste de a fi din Tatal; dar ceea ce este propriu Tatalui este de a fi nenascut; Fiului de a fi nascut; Sfantului Duh de a purcede.
Fiul are toate cate are Tatal, IN AFARA DE A FI PRICINA; si tot ce are Fiul este al Sfantului Duh, in afara de insusirea de a fi Fiu si de tot ce este zis trupeste despre Fiul pentru mantuirea mea."

Sf. Grigorie al Nyssei:
"In Sfanta Treime, o singura si aceeasi Pesoana, Tatal, Il naste pe Fiul si Il purcede pe Sfantul Duh. Duhul este unit cu Fiul in intelesul ca Amandoi sunt neziditi si ca au ca principiu al fiintei lor pe Dumnezeul tuturor lucrurilor; dar Duhul Se deosebeste de Fiul prin aceea ca El purcede din Tatal altfel decat Fiul cel unul si este descoperit prin Fiul."

Sf. Grigorie Teologul - Cuvantul 39
"Duhul este cu adevarat Duhul Sfant care purcede din Tatal, dar nu ca Fiul, caci El nu purcede prin nastere, ci prin purcedere''.

Duhul Sfânt “este din Tatăl și-L numim Duh al Tatălui. Nu spunem ca Duhul este din Fiul, dar îl numim Duhul Fiului… și se dă nouă prin Fiul.” Sf. Ioan Damaschin - Dogmatica, Cartea I-a, cap 8.

Sfantul Ioan Damschin Dogmatica:
Duhul Sfant "exista intr-o ipostasa proprie ei insasi, care purcede din Tatal si se odihneste in Fiul si Il face cunoscut." - cartea I cap 7
"Sfântul Duh purcede din Tatăl, nu însă în chip de naștere, ci în chip de purcedere. Acesta este alt mod de existență necuprins de minte si necunoscut ca si nașterea Fiului." (din Tatal). - cartea I cap 8

Sfantul Maxim Marturisitorul:
"ei stiu de fapt ca Tatal este singura cauza (aitia) a Fiului si a Duhului, a unuia prin nastere si a celuilalt prin purcedere (ekporeusis)"

In legatura cu "prin Fiul" exista mai multe citate, ma voi rezuma la cateva spre a arata ca e vorba de lucrarea iconomica in lumea creata, nu se purcederea din vesnicie, adica fiintarea Duhului.

Sf. Chril al Alexandriei:
"Provine din Tatăl cel viu, prin Fiul... provine din Acela după ființă și se dăruiește creaturii prin Fiul"

Sfantul Damaschin:
Duhul Sfânt „S-a făcut cunoscut și se dă noua prin Fiul... Fiul și Sfântul Duh sunt din Tatăl, după cum raza și lumina sunt din soare. Soarele este izvorul razei și al luminii. Prin rază ni se dă lumina și ea este aceea care ne luminează și cu care ne împărtășim”.