Subiect: Papalitatea
View Single Post
  #1856  
Vechi 13.09.2011, 11:50:12
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

"Și când s-au împlinit zilele înălțării Sale, El S-a hotărât să meargă la Ierusalim. Și a trimis vestitori înaintea Lui. Și ei, mergând, au intrat într-un sat de samarineni, ca să facă pregătiri pentru El. Dar ei nu L-au primit, pentru că El se îndrepta spre Ierusalim. Și văzând aceasta, ucenicii Iacov și Ioan I-au zis: Doamne, vrei să zicem să se coboare foc din cer și să-i mistuie, cum a făcut și Ilie? Iar El, întorcându-Se, i-a certat și le-a zis: Nu știți, oare, fiii cărui duh sunteți? Căci Fiul Omului n-a venit ca să piardă sufletele oamenilor, ci ca să le mântuiască. Și s-au dus în alt sat." (Luca 9:51-56)
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Mai întâi, pasajul evanghelic citat nu are nici cea mai mică legătură cu Inchiziția. Pe urmă, când a pedepsit Inchiziția cu pedepse materiale ? Puteți cita un singur exemplu ? Ați înțeles, ori nu ați înțeles că Sfântul Oficiu s-a limitat mereu la atribuțiile sale, și anume de a da verdicte în termeni de "vinovat" sau "nevinovat" în materia în care avea competență și nu a administrat nici o pedeapsă, aceasta fiind apanajul autorității laice ?
Tocmai aici este problema pe care interlocutorii dumneavoastră nu au sesizat-o, și asta pentru că nici ei nu știau probabil toate lucrurile pe care le subînțelegeți ca fiind adevărate, și pentru că nici dumneavoastră nu le rosteați totdeauna foarte explicit.

Ceea ce interlocutorii nu știau este că doctrina catolică este aceea că, de fapt, și puterea lumească, seculară, este tot în mâna Bisericii, și mai explicit în mâna Papei, doar că ea este pusă în aplicare de către diverse persoane și instituții (regi și soldați) pentru Biserică și după voia și toleranța (sau admisiunea) preotului (a se înțelege a Papei). Asta înseamnă că de fapt autoritățile laice la care faceți referire nu își exercită puterea lor, ci acționează doar sub mandatul de putere pe care l-ar fi primit de la Biserică, și mai exact de la Papa. Astfel se poate înțelege că acele condamnări la moarte sau alte pedepse (închisoarea, confiscarea averilor, piedicile puse la promovarea sau avansarea pe plan socio-economic, alte pedepse) se făceau cu voia și admisiunea (sau toleranța) Bisericii Romei, și mai epxlicit a șefului acesteia, Papa. De vreme ce autoritățile laice nu își exercitau propria lor putere, ci puterea Bisericii (mai exact a Papei de la Roma) pentru Biserică, putere care le era delegată de Biserică și de papa, dar nu era de fapt a lor, atunci este logic limpede și clar că acele procese, torturi, hărțuieli, pedepse, stigmatizări s-au făcut sub puterea Bisericii Romei și a Papalității, și că, deși erau puse în aplicare de alții, adevărata sursă de putere a punerii lor în aplicare nu rezida la ei ci la Biserica Romei și la Papalitatea Romană. Astfel este logic, evident, că Biserica Romei și Papalitatea Romană sunt direct responsabile, conform doctrinei catolice, pentru acele torturi și pedepse și că prin puterea lor, aplicată de acei cărora le-a fost delegată, s-au făcut aceste lucruri. Ori acestea contrazic în mod flagrant tocmai cele spuse mai sus în evanghelie, precum și alte pasaje ale evangheliei. Ba mai mult, toată această doctrină catolică nu are fundamente în revelația divină. Dacă unii cred că are și lucrurile se justifică, atunci sunt invitați să aducă justificările.

Last edited by Savonarola; 13.09.2011 at 11:56:53.