View Single Post
  #2  
Vechi 07.09.2011, 11:18:52
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Citat:
În prealabil postat de valentin.viliga Vezi mesajul
problema cu paine versus azima e foarte simpla: 1. Hristos e numit de autorul epistolei catre Evrei "preot in veac, dupa randuiala lui Melchisedec", Melchisedec l-a intampinat pe Avraam cu "paine si vin" pentru paine Septuaginta foloseste cuvantul "artos" care inseamna paine dospita, fiind diferit de "azimos" panea nedospita, cuvantul "azimos" care in Septuaginta apare in cartea Iesirea in descrierea mesei pascale iudaice 2. pentru painea intrebuinta de Hristos la Cina cea de Taina, textul grecesc intrebuinteaza "artos" adica paine dospita 3. La Euharistie - Cina Domnului trebuie utilizata paine dospita - care prin harul Duhului Sfant se transforma in Trupul lui Hristos, caci Trupul Lui (Biserica - totalitatea credinciosilor) creste, caci prin Hristos ne mantuim nu prin Legea Veche(care a avut un rol pregatitor) reprezentata de azima, aluatul fariseilor - daca vreti. Despre vin am postat pe alt topic asa ca nu mai revin asupra chestiunii
Bună postare, Valentin, scurtă și la subiect. Așa cum Melchisedec a adus lui Avraam pâine și vin, tot așa și Hristos a adus și binecuvântat pîine și vin la Cina cea de taină. Vezi și comparația dintre preoția lui Hristos și preoția lui Melchisedec, în epistola către evrei, care nu este întâmplătoare.