View Single Post
  #2692  
Vechi 29.08.2011, 10:13:43
Mihai36 Mihai36 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.09.2008
Locație: Constanta
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.090
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Mihai36
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Pana la Cincizecime eu cred ca au fost doar binecuvantari inclusiv la profeti. Botezul cu Duh Sfant a fost abia la Cincizecime si dupa. Fara jertfa Domnului, oamenii nu aveau cum se naste din Duh atata timp cat pacatele inca nu erau platite. Binecuvantari insa puteau avea.

Cat despre vremurile bune promise pe pamant, eu le vad abia dupa Judecata cand Imparatia Cereasca vine pe pamant asa cum spunem in Tatal nostru. Vine o data pentru totdeauna. Pana atunci, ele sunt pentru "mii de ani" doar in Imparatia cereasca.
Eu continui sa inteleg asa lucrurile.
Despre vremurile fericite promise pe pamint la fel vad si eu lucrurile insa miile de ani se pot referi tocmai la ele iar razboiul respectiv de dupa miile de ani sa fie un cu totul altul fata de cel dinaintea potopului hotarit al urgiei justitiare.

La fel ramin si eu la parerea ca duhul sfint se putea primi si inainte dar doar in mod exceptional mai cu seama ca in baza lui aveau loc minuni din partea celor vrednici -cum ar fi invirtirea odata a sulitei si pieirea instanta a citorva sute de razboinici inamici fapta in urma careia restul s-au predat.
Diferenta era ca botezul cu duh nu era inca teoretizat si teologizat.
daca oata cu deschiderea harului pentru putina vreme a aparut si necesitatea teologizarii lui cu atit mai mult si mai detaliat se va face in vremea cind redeschiderii lui pentru totdeauna in vremurile cind "Dumnezeu va imparati pe tot pamintul si va fi un singur Domn si un singur Nume." (Zaharia 14).

Versetul referitor la tilharul si vamesul de pe cruce poate fi interpretat si in alte moduri astfel incit sa nu combata alte versete prin care se intelege ca la Judecata toti oamenii vor invia. (cu exceptia desigur a celor arhanti care la despartire de trupul fizic nu ajung in locuinta mortilor ci merg direct in rai fara sa mai adoarma -ei "se ridica la cer" si nu "mor"). Chiar daca se ridica la cer cu trupul sau fara el oricum in starea angelica nu au trup fizic. Materialitatea lui este preschimbata astfel incit ramin doar cu trupul spiritual (de lumina). Capacitatea lui de a se preschimba nu este dobindita in momentul despartiri de el ci atunci cind au dobindit a sasea treapta a desavirsirii. Abia atunci este posibila dedublarea, "teleportarea", aparitiile si disparitiile, modificarea formei trupului si a chipului cit si a consistentei fizice-avind harsme ce tin de controlul materiei si a spiritului ncit pot modifica , crea , anula orice este material si spiritual depasind cu mult minunea facerii unei vrabii din praf.

Interpretari posibile ale versetului:
- ori Iisus a folosit o forma de stil (exagerarea) pentru a sublinia o anume idee care trebuiea musai inteleasa. Deci acel om nu a fost propriuzis in rai ci doar curatit si albit ca orice mort.
-ori in mod exceptional -Dumnezeu poate face orice oricind- acel om a fost facut desavirsit in momentul mortii sau in secundele premergatoare astfel incit sa intre imediat in rai.
-ori a mers in rai doar prin trairea unor stari sublime insa doar temporare (cumva in vizita cadou).

O intrebare care se ridica este de unde necesitatea invierii in trupul material atita vreme cit el nu este folosit in Imparatie. Iar pentru cei care sint desfiintati in iazul de foc cu atit mai putin le foloseste la ceva.
Existenta lui fara ca omul sa moara imediat daca nu este protejat special poate avea loc doar intro atmosfera respirabila si la o temperatura corespunzatoare.

Daca prin legarea celui rau si a schimbarii in bine a tuturor celor ramasi in viata pe pamint in urma Judecatii se poate spune ca se implineste rugaciunea "precum in cer asa si pe pamint" inseamna ca Imparatia venita pe pamnt nu va constitui doar in venirea divina pe pamint ci si in trairea de catre toti a unei stari elevate lipsita de incercari, boli si suferinte- atunci a trai pe pamint ar fi cumva echivalent cu a trai in Imparatia cerurilor.

"Nu toti vom muri dar toti vom fi schimbati"-aceasta schimbare se refera la desavirsirea arhanta primita cadou instant sau doar la albirea si lamurirea despre care vorbesc unele versete?