View Single Post
  #192  
Vechi 28.08.2011, 18:14:14
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Nu e specificată prezumtiva ei înviere și obligația de a i se închina toți creștinii. Iar acest lucru nu e specificat nicăieri în toată Biblia. A mea și a ta. Deci nu avem diferențe între versiuni în această problemă, în consecință suntem off-topic. Punct.



Maica Domnului are VIATA VESNICA in Ea inca de la Bunavestire. Atunci a inviat Ea. Si de atunci n-a mai fost niciodata despartita prin moartea pacatului de Dumnezeu. Si in starea asta, avandu-L in fiinta Ei pe Duhul Sfant, a adormit si a trecut dincolo! Moartea trupului nu e nimic decat incetarea functiilor biologice.

Omul invie din pacat in timpul vietuirii in trup. Daca invie... Daca renunta la pacat si se uneste prin har cu Cel ce e Viata.

La fel ca fiul risipitor: "mort a fost si a inviat". Chiar daca de moartea trupului n-a scapat.

Invierea trupului la Parusie e ALTCEVA decat invierea noastra din pacat ca si fiul risipitor:"mort a fost si a inviat" .

Tricesimus, daca un vagabond risipitor si desfranat a inviat inainte de Parusie, si culmea, inainte de a fi murit cu trupul, iti imaginezi cumva ca Maica Domnului e mai prejos decat fiul risipitor?

Faptul ca noi o preacinstim pe Maica lui Hristos-Dumnezeu vine laolalta cu credinta launtrica, cu uimirea de negrait in fata acestei incredibile taine, cu mirarea in fata experientei unice, inefabile, de magnitudine mega-cosmica al carei subiect a fost Ea.

Cel Neincaput de Univers, S-a lasat pe Sine incaput intr-o faptura delicata, smerita, discreta, tacuta, uimitor de smerita, uimitor de discreta, uimitor de delicata. De o frumusete launtrica de nemaigandit si nemaimaginat.
Cel Nematerial si Necuprins si Negandit S-a lasat pe Sine cuprins intr-un boț de materie, un boț de lut.

Cel ce tine Cerul si Pamantul si Soarele si tot Universul acesta imens, S-a lasat pe Sine incaput, nascut ca om de lut, tinut in brate, leganat, alinat, alintat, ingrijit, hranit la piept de aceasta simpla, delicata si incredibil de smerita Faptura.

Cine nu o va ferici pe Cea care I-a cantat seara cantecele de leagan pruncului dumnezeiesc, Cel ce inainte de a avea trup de om, a creat cetele de heruvimi si serafimi, a caror muzica celesta depaseste orice inchipuire?

Cine nu o va ferici pe Cea care L-a purtat si imbratisat si sarutat si iubit mai mult decat oricine pe Cel Necuprins?

Cine nu o va ferici pe Cea care L-a auzit gangurind si stalcind copilareste cuvintele, pe Cel ce este Insusi Logosul ?

Cine nu o va ferici pe Cea care l-a invatat sa faca primii pasi pe Cel ce face planetele sa paseasca pe orbita lor?

Cine nu se va mira de toate astea si inca altele de negrait? Cine, mirandu-se nu-i va canta si Ei imne de lauda? Toate cantarile si imnele liturgice
inchinate Maicii Domnului sunt imne de uimire!

Cum Cel Neincaput S-a salasluit intreg pe Sine in pantecele Fecioarei? Cum o faptura de lut L-a leganat in brate pe Cel ce tine in leagan Universul?
Nu reiese asta doar din Sola Scriptura?

Si numai acest eveniment de la Bunavestire cu toate consecintele graite si de negrait, e suficient pt. a o ferici pe Maica lui Hristos, pt. a o lauda neincetat, pt. a o iubi si pe Ea, pt. a n-O huli zicand ca nu Ea e cea mai apropiata de Hristos.

Orice alta referire in care ar trebui sa se precizeze cum anume sa fie cinstita e efectiv superflua. Fiecare dupa propria credinta in fata acestor lucruri e netagaduit si negrait.

Nu se intelege de la sine ca Maica Domnului nu e un om oarecare? Nu se intelege din sola Scriptura cu ce cinste imensa a cinstit-O Insusi Dumnezeu alegand-O?
Nu e suficient ca zice Evanghelia ca Ea L-a purtat in pantece pe Stapanul Universului?

Nu reiese mai mult decat evident ca aceasta faptura creata dupa chipul lui Dumnezeu, a ajuns la asa o asemanare prin virtuti cu El, fara sa se confunde creatura cu Creatorul, nu reiese atat de limpede ca Cea in care S-a salasluit Insasi VIATA, s-a umplut si Ea de VIATA inca din timpul vietuirii Ei in trup si nu are cum sa fie inconstienta?

Nu e limpede ca Hristos n-ar fi avut nici un motiv sa-si retraga Duhul de Viata Datator din sufletul Ei, iar Ea sa fi ramas lipsita de VIATA VESNICA?

Nu e limpede ca Dumnezeu nu-si poate trimite in nefiinta propriul Chip ajuns la Asemanare?

Nu e limpede ca Dumnezeu nu-si poate auto-desfiinta Propriul Chip din omul in care El insusi si-a facut salas?

„Nu mai traiesc eu, ci Hristos traieste in mine”, marele Pavel dixit. Mai e nevoie sa scrie undeva ca in cazul Maicii Domnului, Duhul Sfant, traieste in Ea, inca de la Bunavestire si n-a mai parasit-o in veac.

Nu e limpede ca Cea in care S-a salasluit toata dumnezeirea, S-a umplut si Ea pe veci de harul VIETII VESNICE?

Sunteti liberi sa credeti ce doriti dar ce anume vreti mai mult?
Cum altfel sa va mai spunem ca pt. noi Maica Domnului e vie, intrucat Hristos traieste, vietuieste in Ea?

Ce anume vreti mai mult? Daca vreti s-O cinstiti, bine, daca nu, treaba voastra.
Daca nu s-o cinstiti si s-o laudati, macar sa nu mai sustineti ca ar fi inconstienta pana la Parusie si ca nu aude rugaciunile celor ce o iubesc.


Q.E.D.
punct.