Citat:
În prealabil postat de Savonarola
auzi, hai sa iti explic altfel
in vechime cuvantul "sfinte taine" se referea de cele mai multe ori exclusiv la Euharistie. era vorba despre sfintele taine ale trupului si sangelui lui Iisus Hristos. deci nu era vorba despre toate tainele bisericii. si chiar si asa diaconii, care erau diferiti de asa-zisele "diaconite", care nu erau folosite in practica sacramentala, ci aveau alte slujiri (cu ajutorul batranilor, saracilor, etc, deci cu asistenta sociala a bisericii), aveau posibilitatea chiar si de a savarsi botezul
dar cand vine vorba despre Euharistie, ei nu aveau nici cea mai mica participare in savarsirea ei, adica in sfintirea darurilor
sindul ecumenic de la Niceea tocmai asta a facut, a pus bazele repararii acestei cumplite greseli pe care o faceau unii care lasau diaconii sa "sfinteasca" Euharistia. de ce ? pentru simplul fapt ca acea Euharistie nu avea nici o validitate, pur si simplu sfintirea darurilor nu avea loc.
exista nenumarate texte chiar si de la Ignatie al Antiohiei care arata clar ca Euharistia era savarsita exclusiv de episcopi ai bisericii si de acei prezbiteri care erau hirotoniti si primeau astfel, prn harul hirotoniei, dreptul si harul de a savarsi sfanta jertfa a Euharistiei. altcineva nu avea voie si nu avea nici un har de la nimeni sa faca asa ceva.
si asta pentru ca savarsirea Euharistiei a fost incredintata de Iisus Hristos la cina cea de taina EXCLUSIV apostolilor (dandu-le si harul pentru a savarsi aceasta cutremuratoare si sfanta Taina) si nu si altor ucenici sau credinciosi. iar apostolii au incredintat-o episcopilor si acestia prezbiterilor. atat. altcineva din sfanta biserica nu are nici un har pentru a savarsi sfanta euharistie, iar acea "euharistie" savarsita de altii decat episcopii si prezbiterii canonici, hirotoniti, nu are absolut nici o validitate. aceea nu este euharistie
deci lasa-ne cu "dreptatea" ta si asculta ca esti in pericol, cu astfel de rastalmaciri si de greseli, mai mult sau mai putin intentionate, sa duci suflete la pierderea mantuirii. noi mai radem si glumim dar lucrul asta ti-l spun extrem de serios. nu te mai juca cu Focul ca nu se stie ce sau cine se poate ARDE.
|
Deci Botezul nu era considerat Sfanta Taina in timp ce Euharistia era singurele Taine? Aveti dovezi? Vorbiti de texte care ar sprijini cele spuse de dvs. le puteti cita va rog? Ca tot asta cer si nimeni nu imi da textele care spuneti ca ar fi atat de multe.
Botezul femeilor era administrat de diaconite iar functia de diacon era sacramentala de aceea calitatile cerute sunt insirate acolo unde sunt si cele pentru episcop si batrani. Toti crestinii aveau obligatia sa se ocupe de partea sociala a comunitatii nu numai femeile diaconite. Acestea, ca si diaconii de altfel, coordonau totul pentru ca toti crestinii datorau supunere ierarhiei episcop-batran-diacon.
In textul deja publicat cu Consiliul de la Niceea nu scria ca abaterea ar fi fost savarsirea Euharistiei de diacon ci administrarea ei de catre diacon
SI episcopului considerat mai mare in grad. Cu ce putere ar fi putut administra un diacon episcopului in asa fel incat sa se sesizeze Sinodul de la Niceea daca Euharistia era franta doar de episcop asa cum credeti dvs??!! Asta arata ca tocmai ca Euharistia era franta de diaconi iar episcopii nu au mai fost deacord sa o primeasca de la cei mai mici in grad. Deci orgoliile cu polarizarea slujirii sacramentale in Biserica isi are originile in acel sinod, aparut tocmai ca urmare a amestecarii politicului in religie.