Citat:
În prealabil postat de Neaguu
O alta chestie interesanta e ca protestanti nu le e teama de Dumnezeu... Curios!
Consider ca si in cazul adrianei ca nu merita sa i-ti mai dau replici! Sa fi iubit...
|
Apreciez decizia luata, eu insa eram datoare cu niste versete promise legate de Legea lui Dumnezeu si Legea lui Moise.
Deci sa incepem cu capitolul 5 de la Matei unde Domnul invata ce este Legea si cum trebuie respectata. Ca atare El zice asa:
"17. Sa nu socotiti ca am venit sa stric
Legea sau
proorocii; n-am venit sa stric, ci sa implinesc.
18. Caci adevarat zic voua: Inainte de a trece cerul si pamantul,
o iota sau o cirta din Lege nu va trece, pana ce se vor face toate.
19.
Deci, cel ce va strica una din aceste porunci, foarte mici, si va invata asa pe oameni, foarte mic se va chema in imparatia cerurilor; iar cel ce va face si va invata, acesta mare se va chema in imparatia cerurilor.
20. Caci zic voua: Ca
de nu va prisosi dreptatea voastra mai mult decat a carturarilor si a fariseilor, nu veti intra in imparatia cerurilor.
Ca atare, dupa asemenea vorbe grele, in care anunta nu numai ca Legea trebuie respectata fara a schimba o iota di ea, dar trebuie respectata cu inca mai multa dreptate decat cea a carturarilor si fariseilor, ii invata pe oameni cum anume trebuie respectata. Si spune (suntem mereu in capitolul 5 de la Matei):
21.
Ati auzit ca s-a zis celor de demult:“Sa nu ucizi”; iar cine va ucide, vrednic va fi de osanda.
22.
Eu insa va spun voua: Ca oricine se manie pe fratele sau vrednic va fi de osanda; si cine va zice fratelui sau: netrebnicule, vrednic va fi de judecata sinedriului; iar cine va zice: nebunule, vrednic va fi de gheena focului.
31.
S-a zis iarasi: “Cine va lasa pe femeia sa, sa-i dea carte de despartire”.
32.
Eu insa va spun voua: Ca oricine va lasa pe femeia sa, in afara de pricina de desfranare, o face sa savarseasca adulter, si cine va lua pe cea lasata savarseste adulter.
33.
Ati auzit ce s-a zis celor de demult: “Sa nu juri stramb, ci sa tii inaintea Domnului juramintele tale”.
34.
Eu insa va spun voua: Sa nu va jurati nicidecum nici pe cer, fiindca este tronul lui Dumnezeu,
38.
Ati auzit ca s-a zis: “Ochi pentru ochi si dinte pentru dinte”.
39. [b]
Eu insa va spun voua: [/u] Nu va impotriviti celui rau; iar cui te loveste peste obrazul drept, intoarce-i si pe celalalt.
43.
Ati auzit ca s-a zis: “Sa iubesti pe aproapele tau si sa urasti pe vrajmasul tau”.
44.
Iar Eu zic voua: Iubiti pe vrajmasii vostri, binecuvantati pe cei ce va blestema, faceti bine celor ce va urasc si
rugati-va pentru cei ce va vatama si va prigonesc,
45. Ca sa fiti fiii Tatalui vostru Celui din ceruri, ca El face sa rasara soarele si peste cei rai si peste cei buni si trimite ploaie peste cei drepti si peste cei nedrepti.
Si astfel isi incheie discursul despre Lege in care a aratat ca Legea este in vigoare si nu se va schimba o iota din ea, si a mai aratat ca implinirea acestei legi nu era doar ceea ce "au auzit" sau "li s-a spus" ci este cu mult mai mult, uciderea este si orice insulta, adulterul este si orice poftire, etc. Si de la cine "au auzit" si "li s-a spus" daca nu de la Moise? Si revin mai incolo la idee.
Apoi se continua invatatura Lui in capitolul 6 despre cum trebuie facuta milostenia, rugaciunea, postul, Sabatul etc. Asa cum spusese, nu anuleaza absolut nimic din Lege ci arata cum trebuie tinut totul pentru ca inchinarea sa fie intr-adevar in Duh si Adevar. Si daca luati toata invatatura Lui o sa vedeti ca prin Lege El nu se refera la datinile omenesti care au fost incluse in Lege, ci se refera strict la Legea lui Dumnezeu care nu are legatura cu datinile, tocmai pentru ca exista aceeasta confuzie. Din cauza acestei confuzii, Saul martirizase crestinii pentru ca el era convins ca acesti crestini incalcau Legea, dandu-si seama apoi ca de fapt incalcau doar datinile si ca din cauza acestor datini ii prigonise. Si inainte de a trece mai departe, trebuie remarcat ca toata invatatura despre cum trebuie tinuta Legea, nu face nici o distinctie pe sexe, ci totul este cerut atat barbatului cat si femeii. Deci sa continuam.
Ajungem la capitolul 7 verset 21 cand spune ca fara a face voia Tatalui din Cer, adica a face tot ceea El tocmai ii invatase despre respectarea Legii, nimeni nu va intra in Imparatie chiar de Ii vor zice "Doamne, Doamne". Dupa care incep minunile facute de Iisus prin care isi intarea forta predicarii si continua cu predicarea Imparatiei Cerurilor. Si ajungem in cele din urma si la pasajul cu cartea de despartire data de Moise, este vorba de inceputul capitolului 19:
3. Si s-au apropiat de El fariseii, ispitindu-L si zicand: Se cuvine, oare, omului sa-si lase femeia sa, pentru orice pricina?
4. Raspunzand, El a zis: N-ati citit ca Cel ce i-a facut de la inceput i-a facut barbat si femeie?
5. Si a zis: Pentru aceea va lasa omul pe tatal sau si pe mama sa si se va lipi de femeia sa si vor fi amandoi un trup.
6. Asa incat nu mai sunt doi, ci un trup. Deci, ce a impreunat Dumnezeu omul sa nu desparta.
7. Ei I-au zis Lui:
Pentru ce, dar, Moise a poruncit sa-i dea carte de despartire si sa o lase?
8. El le-a zis:
Pentru invartosarea inimii voastre, v-a dat voie Moise sa lasati pe femeile voastre, dar din inceput nu a fost asa.
9. Iar Eu zic voua ca oricine va lasa pe femeia sa, in afara de pricina de desfranare, si se va insura cu alta, savarseste adulter; si cine s-a insurat cu cea lasata savarseste adulter.
10. Ucenicii I-au zis:
Daca astfel este pricina omului cu femeia, nu este de folos sa se insoare.
11. Iar El le-a zis:
Nu toti pricep cuvantul acesta, ci aceia carora le este dat.
12. Ca sunt fameni care s-au nascut asa din pantecele mamei lor; sunt fameni pe care oamenii i-au facut fameni, si sunt fameni care s-au facut fameni pe ei insisi, pentru imparatia cerurilor.
Cine poate intelege sa inteleaga."
Deci Moise a avut putere sa dea poporului evreu si reguli care nu erau asa de la Dumnezeu sub motivatia ca inima oamenilor era invartosata. Iar Dumnezeu doar a ingaduit atitudinea lui Moise si nicidecum nu i-a cerut-o pentru ca in cazul asta Iisus nu ar mai fi zis "v-a dat voie Moise" ci ar fi zis "v-a dat voie Dumnezeu".
Si sa continuam cu Legea si Ap. Pavel. Nici Ap. Pavel nu desfiinteaza Legea ci este in acord cu Domnul cand zice la sfarsitul capitolului 3 din Romani:
"Desfiintam noi Legea prin credinta? Nicidecum! Dimpotriva, intarim Legea ."
Ceea ce a desfiintat apostolul sunt DATINILE care erau considerate in mod gresit ca fiind de asemenea Lege, ajungand astfel la Epistola catre Galateni unde Ap. Pavel incepe sa le diferentieze unele de altele zicand (capitolul 1):
"Si spoream in iudaism mai mult decat multi dintre cei care erau de varsta mea in neamul meu, fiind mult ravnitor al
datinilor mele parintesti".
In aceasta epistola Ap. Pavel, facand in sfarsit distinctia intre Lege si Datini, spune in capitolul 3
"Hristos ne-a rascumparat din blestemul Legii, facandu-se pentru noi blestem"
dupa care continua sa vorbeasca despre testamentul Domnului zicand
"Un testament intarit de dinainte de Dumnezeu in Hristos
nu desfiinteaza Legea, care a venit dupa patru sute treizeci de ani, ca sa desfiinteze fagaduinta"
dupa care demonstreaza ca
"Legea ne-a fost
calauza spre Hristos, pentru ca sa
ne indreptam din credinta "
aratand apoi ca
"Iar daca a venit credinta,
nu mai suntem sub calauza caci TOTI sunteti fii ai lui Dumnezeu prin credinta in Iisus Hristos. Caci, cati in Hristos v-ati botezat, in Hristos v-ati imbracat . Nu mai este iudeu, nici elin; nu mai este nici rob, nici liber;
nu mai este nici parte barbateasca si femeiasca, pentru ca voi toti una sunteti in Hristos Iisus".
Ca atare, prescriptiile discriminatorii date initial femeii de unde veneau? Gasim raspunsul in 1 Corinteni 14:34
"34. Ca in toate Bisericile sfintilor, femeile voastre sa taca in biserica, caci lor nu le este ingaduit sa vorbeasca, ci sa se supuna,
precum zice si Legea. 35. Iar daca voiesc sa invete ceva, sa intrebe acasa pe barbatii lor,
caci este rusinos ca femeile sa vorbeasca in biserica."
Deci se vede bine ca este vorba de datini evreiesti, epistola fiind scrisa inaintea celei catre Galateni dupa cum spun specialistii, indiferent daca va vine sa credeti sau nu.
Si pentru a incheia cu discursul despre Lege, o alta epistola scrisa in acelasi timp sau poate chiar putin mai tarziu decat cea catre Galateni, este Epistola catre Romani in care Apostolul spune asa (capitolul 6):
"14. Caci pacatul nu va avea stapanire asupra voastra, fiindca
nu sunteti sub lege, ci sub har.
15. Oare, atunci
sa pacatuim fiindca nu suntem sub lege, ci sub har
? Nicidecum!
16. Au nu stiti ca celui ce va dati spre ascultare robi, sunteti robi aceluia caruia va supuneti: fie ai pacatului spre moarte, fie ai ascultarii spre dreptate?
17. Multumim insa lui Dumnezeu, ca (desi) erati robi ai pacatului,
v-ati supus din toata inima dreptarului invataturii careia ati fost incredintati,"
18. Si
izbavindu-va de pacat, v-ati facut robi ai dreptatii.
Deci invatatura pe care trebuie sa o tinem este cea prin care sa nu pacatuim, indiferent de rasa, sex si conditie sociala, aceasta este adevarata Lege primita prin credina in Domnul Hristos, deci prin credinta facem cele cerute de
Domnul si care se afla la inceputul postarii. Si este exact si mesajul Sfintei Fecioare:
faceti ceea ce o sa va spuna El .