View Single Post
  #28  
Vechi 23.08.2011, 12:45:23
Mihai36 Mihai36 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.09.2008
Locație: Constanta
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.090
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Mihai36
Implicit

Personal inteleg fariseismul ca o forma de respingere a posibilitatii ca Dumnezeu sa fie intrupat. Si asta fie ca vorbim de prima venire, a doua venire , o venire anterioara sau una intermediara celor doua. Il vad ca pe o incapacitate de a recunoaste o pesoana sfinta sau divina fie ca ai inteles unele profetii in legatura cu ea fie ca nu. Indiferent din ce motive.

In legatura cu traditia -ea are doua forme -una scrisa si una nescrisa , ambele neavind o forma fixa ci doar aparent stabila si nu neaparat unitara intru totul. Unii sfinti spun ca iadul si raiul sint stari altii ca sint locuri.
In canon scrie ca nimeni nu se mintuie in afara de ortodocsi iar traditia orala care se imbina din acest punct de vedere cu VT spune ca si necedinciosii si paginii pot fi mintuiti. Altfel ce rost ar mai avea Judecata?

canoanele sint stabilite de sinoade si se presupune ca ele sint inspirate si insuflate si calauzite de Duhul Sfint si deasemenea sint luate in calcul diferitele scrieri si teolegumene ale diferitilor membri ai bisericii considerati ulterior parinti teologi.
Insa daca in Dumnezeu putem capata nu doar credinta (care poate fi pierduta ulterior) ci si certitudini (care fac sa nu fie asa usor pierduta) atunci in privinta calauzirii sinoadelor din partea Duhului Sfint si a pastorilor bisericii nu capatam decit partial aceste certitudini iar mai departe trebuie sa credem pe cuvint.
Deci orice intelectual sau om cu logica ar trebui sa se intrebe daca nu cumva in interpretarile dogmei -care oricum nu este echivalenta cu calauzirea in tot adevarul- sint strecurate din greseala sau intentionat (cel rau) si unele elemente denaturate care contravin adevaratelor intelesuri biblice.
Faptul ca dogma este o cunoastere "in parte" este demonstrata de faptul ca Apocalipsa cu imbolurile ei intentionat de neinteles este inca incuiata interpretarii sfintilor. Asta in cazul in care ea este incuiata doar pentru mireni si doar pentru unii sfinti. Caci altfel acei sfinti care judeca pina si pe ingeri nu pot judeca in baza unei cunoasteri partiale -la care probabil au renuntat inca din copilaria lor teologica pe masura ce au atins maturitatea atit in iubire cit si in cunoastere.
In cazul in care exista erori fie neintentionate fie cu binecuvintarea lui dumnezeu (tocmai pentru ca mireni nu le pot purta pe toate si nici chiar arhiereii) atunci erorile trebuiesc descoperite individual prin accesul la evelatiile calugarilor imbinat cu studiul scripturii.
insa aici mai apare o problema -de fapt doua - una ce tine de scriptura si una de revelatiile calugarilor.
Continutul si modul de traducere al scripturii poate si a fost modificat in decursul vremurilor de mai multe ori -evident de catre sinoade-iar despre acest lucru nu se prea vb -la nivel oficial modificarile (in mare parte scoateri) snt motivate ca fiind spre apararea bisericii iar scoaterile sint catalogate ca foste adaugiri.
iar revelatiile calugaresti nu sint acceptate pt a fi luate in consierare de catre mireni fiind vazute ca necanonice -ele pot fi insa studiate in particular doar de catre teologi.

Desigur ca lucrurile pot sa fie ok 100% insa daca ele nu sint decit 99% atunci acel 1 la suta este greu de descoperit in conditiile in care autoritatea scripturii obtinuta prin nterpretarea si dreptul a fi modificata apartine acum sinodului , sinod care nu da socoteala decit in fata lui Dumnezeu nefiind obligat sa dovedeasca nimanui duhul de calauzire sau darurile de cunoastere.

Desigur noi putem spune -fie ca religia crestina fie ca ortodoxia- este cea mai curata doctrina insa daca nu avem etalonul deplin cu care sa comparam atunci degeaba comparat iar etalonul nu se refera la cunoasterea "in parte" ci la toate cite mai avea Iisus sa ne spuna su nu a spus aici incluizdn si interpetarea Apocalipsei si a intregii scripturi pina la cele mai adinci si nebanuite profunzimi- fie ea apocrifa sau nu.
Cea mai curata dintre cele in parte nu inseamna ca este deplina ci tot partiala. Insa nimeni nu poate spune cu siguranta atita vreme cit fiecae masoara cu o masura proprie.
Asadar acel 1 la suta daca este ceva important si legat de un anume viitor atunci cind viitorul acela ne va ajunge din urma va fi fatal pentru multa lume, incluisv pentru preotii care au scos draci in numele lui Iisus si care nu vor crede sau nu vor sesiza la timp acel aspect.
Reply With Quote