View Single Post
  #2105  
Vechi 20.08.2011, 07:59:57
Lavrentiu's Avatar
Lavrentiu Lavrentiu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.09.2005
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 790
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Eu citisem altceva in niste texte publicate pe alt site si care din pacate au fost repede luate fara sa fi apucat sa mi le salvez. Imi puteti da textele de care vorbiti?
Iata dispozitiile din Didahie cu privire la Sfanta Euharistie:

Citat:
Capitolul IX

1. Iar cu privire la euharistie, asa sa faceti euharistia:
2. Mai intai cu privire la potir: "Iti multumim Tie, Parintele nostru, pentru sfanta vie a lui David, sluga Ta, pe care ne-ai facut-o noua cunoscuta prin Iisus, Fiul Tau. Tie slava in veci". 3. Cu privire la frangerea painii: "Iti multumim Tie, Parintele nostru, pentru viata si cunostinta, pe care ne-ai facut-o cunoscuta noua prin Iisus, Fiul Tau. Tie slava in veci. 4. Dupa cum aceasta paine franta era imprastiata pe multi si fiind adunata a ajuns una, tot asa sa se adune Biserica Ta de la marginile lumii in imparatia Ta. Ca a Ta este slava si puterea, prin Iisus Hristos in veci". 5. Nimeni sa nu manance, nici sa bea din euharistia voastra, ci acei care au fost botezati in numele Domnului. Caci cu privire la aceasta, a spus Domnul: "Nu dati ceea ce este sfant cainilor"

Capitolul X

1. Dupa ce v-ati impartasit, multumiti asa:
"Iti multumim Tie, Parinte Sfinte, pentru sfant numele Tau, pe care l-ai salasluit in inimile noastre si pentru cunostinta, credinta si nemurirea, pe care ne-ai facut-o noua cunoscuta prin Iisus, Fiul Tau. Tie slava in veci. 2. Tu, Stapane atotputernice, "ai zidit toate" pentru numele Tau. Mancare si bautura ai dat oamenilor spre defatare, ca sa-Ti multumeasca Tie, iar noua ne-ai daruit, prin Fiul Tau, mancare si bautura duhovniceasca si viata vesnica. 3. Inainte de toate, iti multumim, ca esti puternic. Tie slava in veci. 4. Adu-ti aminte, Doamne, de Biserica Ta, ca s-o izbavesti de tot raul si s-o desavarsesti in dragostea Ta si "aduna din cele patru vanturi" aceasta Biserica sfintita in imparatia Ta, pe care ai pregatit-o. Ca Tie este puterea si slava in veci. 5. Sa vina harul si sa treaca lumea aceasta! "Osana Dumnezeului lui David!". Daca este cineva sfant, sa vina! Daca nu este, sa se pocaiasca! "Maran atha". Amin.
Iata deci, se vede limpede, ce insemna frangerea painii, era chiar actul Sfintei Euharistii.

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Cat despre preoti, tocmai ca preotii erau cei evrei de pe linia lui Aaron, prin Jertfa Sa a devenit preot si Domnul Iisus dar dupa randuiala lui Melchisedec si nu lui Aaron, iar prin El toti crestinii. Nu existau alti preoti. Ceea ce la noi in Biblie apare ca preoti, sunt batranii, care nu aveau deloc functie de preoti la evrei. Si poate stiti dvs. sa ma lamuriti ce anume inseamna exact cuvintele episcop si diacon introduse de crestini.
Aici putem intra evident intr-o discutie lunga, deoarece este clar un punct in care invatatura ortodoxa, care urmeaza invataturii apostolice, este clar diferita de invatatura neortodoxa. Putem discuta daca credeti ca este cazul. Tot ce ma voi limita sa spun acum este ca nu a exista niciodata neoranduiala in Biserica, astfel incat oricine se credea "batran" sa savarseasca Liturghia. Nicidecum. Ba la inceput toate functiile preotesti le faceau Apostolii, inclusiv cele ce tineau de randuiala agapei, astfel incat doar atunci - si ei insisi - au hirotonit diaconi.

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Cat despre supunerea femeii fata de barbat stiu foarte bine textele, erau prescriptiile evreiesti ale Ap. Pavel care apoi a inteles, dupa ceva ani, ca in Hristos nu mai exista nici barbat si nici femeie. Femeile prooroceau in Biserica (adica spuneau cuvantul lui Dumnezeu) deci prescriptiile date la Corint se adresau strict destinatarilor si am explicat anterior toate astea. Ceea ce nu am mentionat inca - faptul ca o femeie trebuia sa poarte capul acoperit in timpul rugaciunilor si proorocirii ca semn ca barbatul ii este sef/cap asa cum si Dumnezeu ii este sef/cap lui Iisus (!!) (cum se impaca asta cu dogma Trinitatii?) dar zice ca femeia care nu vrea sa poarte capul acoperit sa se tunda. Deci iata ca prin tunsoare dispare supunerea fata de barbat, nu vi se pare cel putin curios? Stiti ca Ap. Pavel era evreu din Diaspora. Dar nu stiu daca aveti la cunostinta de existenta prin acele locuri a fecioarelor jurate (promise). Exista inca in zilele noastre in unele zone din Albania, sunt femei care, daca promit sa ramana virgine o viata, au aceleasi drepturi ca si barbatii cu conditia sa isi taie parul. Ca atare au dreptul sa poarte pantalon, sa munceasca si sunt destule care aleg aceasta cale pentru a-si intretine familia, mai ales fratii mai mici. Cam mare coincidenta cu prescriptiile Ap. Pavel, ce spuneti? Invatatura lui Hristos nu are nimic de a face cu astfel de datini, in El nu mai exista nici femeie nici barbat, iar ascultarea se face de toti catre toti dupa modelul: cine vrea sa fie mai mare decat ceilalti, sa se faca pe sine mic si sa le slujeasca lor.
Deci dumneavoastra vreti sa spuneti ca Sfantul Apostol Pavel scrie intai un fel de pareri mincinoase, dupa care ii vine mintea la cap si scrie ceva contrar? Sa nu fie!

Trebuie cercetat cu atentie. Faptul ca in Hristos nu mai sunt femeie sau barbat, rob sau stapan, evreu sau iudeu nu inseamna ca oamenii nu sunt in continuare asa. Adica eu voi fi barbat in veci, iar sotia mea va fi femeie in veci, precum si Adam si Eva erau barbat si femeie, inainte de cadere. Ce spune Pavel aici este ca mantuirea lui Hristos transcende orice granita, fie ea legata de cele naturale, cum este impartirea pe sexe, sau politice sau etnice. Se stie ca una din conditiile interpretarii Sfintei Scripturi este corelarea textelor, astfel incat sa intelegem parerea completa a Scripturii. Asa, orice text scos din context poate justifica orice. Cate nelegiuiri nu s-au intemeiat pe cate un verset interpretat anapoda!