
17.08.2011, 21:45:48
|
Banned
|
|
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
|
|
Citat:
În prealabil postat de delia31
Tricessimus, daca nu s-ar fi discutat pana acum in enshpe mii de postari ce inteleg ortodocsii prin icoane, daca n-ai fi fost si tu la discutii, ai fi avut acum circumstante atenuante sa ridici spranceana a mirare si sa arborezi mina asta de parca acum ai aterizat de pe alta planeta cu ultimele stiri.
Pastreaza-le te rugam pt. tine. Noi cercetam ce au zis sfintii cand interpretam Scriptura, ca ei au fost mai aproape de Hristos decat noi iar ei au zis altceva decat zici tu.
Nu iti cere nimeni sa impartasesti opinia ortodoxa impotriva vointei tale, DAR tine de un anumit simt sa admiti macar ca poate e ceva ce tie iti scapa, ca poate “sinapsele duhovnicesti” ale ortodocsilor conexeaza altfel, ca poate inainte de a intelege erminia reprezentarii Sf. Treimi dupa modelul Mamvri, ai de admis ca non-reprezentarea lui Dumnezeu din VT e in antinomie cu dogma Intruparii din NT.
Ti s-a mai zis in multe feluri (cel putin eu) si ironic si cat se poate de profund, ca nu ne putem permite sa interpretam Scriptura cu rafinament exegetic de macaragiu, ca sensurile profunde nu ni se dezvaluie decat in genunchi, cu capul plecat, dupa ce ne vom fi auto-detronat de pe piedestalul de aburi al suficientei de sine si doar dupa ce nu vom fi ignorat ce a mai zis Duhul Sfant prin sfintii Lui.
Ti s-a tot spus – pune mana si citeste daca vrei sa intelegi de ce in ortodoxie e asa si nu ca la voi, in loc sa lipesti din start si definitiv eticheta “ortodoxia=buna pt. garbage bin”. Auditur et altera pars si lasa, ca are cine sa puna stampila definitiva.
Vei intelege chestiunea icoanelor doar dupa ce intelegi pe dinlauntru Dogma Intruparii, dogma prin care Imaterialul s-a lasat cuprins in material , dogma prin care Nevazutul se face vazut, dogma prin care transcendentul se face palpabil, vizibil, sesizabil.
Vei intelege chestiunea icoanelor doar dupa ce vei admite ca Dumnezeul cel Necuprins s-a folosit de materie si S-a lasat cuprins in materie .
Doar atunci vei intelege ca harul Lui transcende si strabate lemnul icoanei si trece asupra privitorului evlavios.
|
Ți-ai făcut un obicei de a reacționa emoțional la anumite cuvinte cheie. Îmi pare rău, dar nu era vorba de Întrupare aici, ci de reprezentarea Dumnezeirii - și hai să fiu mai specific special pentru tine: mă gândeam îndeosebi la reprezentarea Tatălui și Duhului Sfânt. De fapt ce mă mai lamentez atâta? Oricum topicul acesta e varză începând cu titlul și terminând cu ping-pongul acesta pseudoteologic în care ne aratăm mușchii și demonstrăm ce reacții prompte avem
|