View Single Post
  #8  
Vechi 03.08.2011, 18:40:42
Marilena B
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit poate ajuta Caut pacatosi! ..ca sa ramanem ortodocsi

Caut păcătoși!De Curtis Pugh
Dacă citești aceste rânduri și te consideri o persoană bună, acestea nu sunt pentru tine. Fiindcă Isus a spus același lucru pe care eu îndrăznesc să îl scriu. El a spus: „Nu cei sănătoși au trebuință de doctor, ci cei bolnavi. Eu am venit să chem la pocăință nu pe cei neprihăniți, ci pe cei păcătoși” (Marcu 2:17). Bineînțeles că nimeni nu este cu adevărat neprihănit, dar ideea este următoarea: dacă te consideri drept, dacă te vezi o persoană bună, lucrarea lui Cristos nu prezintă interes pentru tine. El a venit să cheme la pocăință pe păcătoși, nu pe oamenii buni.
Dacă citești aceste rânduri și crezi că ritualurile tale religioase și faptele tale bune sunt pe placul lui Dumnezeu. Scriu aceasta pe baza a ceea ce Pavel a scris în Efeseni 2:8, 9. El a scris: „Căci prin har ați fost mântuiți, prin credință.Și aceasta nu vine de la voi; ci este darul lui Dumnezeu. Nu prin fapte, ca să nu se laude nimeni.” Tu poți continua să crezi că religia ta, celebrarea sărbătorilor religioase, activitățile bisericești, faptele tale bune, calitatea de vecin bun sau donarea de bani pentru cauze bune. Dar a face astfel înseamnă a gândi contrar Cuvântului descoperit al lui Dumnezeu. Autorul este conștient că opinia generală a lumii este aceea că Cerul se câștigă croindu-ți singur calea într-acolo, în special fiind religios și „Creștin”, într-un anumit sens al cuvântului. Dar majoritatea omenirii se află pe calea religioasă cea largă ce duce spre pierzare, după cum a spus Isus în Matei 7:13, 14: „Intrați pe poarta cea strâmtă. Căci largă este poarta, lată este calea care duce la pierzare, și mulți sunt cei ce intră pe ea. Dar strâmtă este poarta, îngustă este calea care duce la viață, și puțini sunt cei ce o află.” Deseori ne gândim la „calea cea largă” ca fiind calea beției și desfrânării, dar aceasta este în contrast cu calea mântuirii prin har, și include cu siguranță calea religioasă „largă” sau populară – calea mântuirii prin fapte, așa de populară în întreaga lume.Este un fapt incontestabil acela că fiecare religie din lume, exceptând creștinismul biblic, învață că o persoană este mântuită datorită faptelor sale bune – mai ales a ritualurilor religioase. Un grup spune că trebuie să te abții de la anumite alimente, să te rogi de cinci ori pe zi și să faci pelerinaje în anumite locuri sfinte. Un altul afirmă că trebuie să te îmbăiezi într-un anumit râu sacru. Chiar și anumite grupuri „creștine” învață în principiu la fel. Un grup afirmă că trebuie să fii botezat, să frecventezi constant serviciile bisericii, să participi la Cina Domnului în fiecare duminică și să perseverezi în fapte bune. Alții spun să trăiești condus de conștiință, să ții „regula de aur”,1 să fi sincer, și, făcând aceste fapte, vei ajunge într-un sfârșit în ceruri. Toate aceste religii învață în principiu același lucru, fie ele păgâne sau „creștine”: toate învață că faptele bune îți vor câștiga favorul lui Dumnezeu. Dar Biblia, Cuvântul lui Dumnezeu, încă spune că mântuirea nu este „prin fapte”, iar aceasta rămâne adevărat. Biblia nu spune nici că mântuirea este parte fapte și parte har, fiindcă aceasta este o imposibilitate. Faptele și harul nu pot fi amestecate, așa cum afirmă Pavel în ce privește alegerea, în Romani 11 „Și dacă este prin har, atunci nu mai este prin fapte; altmintrelea, harul n-ar mai fi har. Și dacă este prin fapte, nu mai este prin har; altmintrelea, fapta n-ar mai fi faptă.” Acesta este un principiu pe care trebuie să îl înțelegi. Harul este favor nemeritat. Dacă lucrezi pentru ceva, lucrul respectiv nu îți este dat ca favor nemeritat, ci mai degrabă, ți l-ai câștigat. La fel este și mântuirea.Este fie prin fapte, fie prin har. Mântuirea nu poate veni printr-un amestec al acestor două elemente, fiindcă ele nu pot fi amestecate fără a se distruge natura intrinsecă atât a faptelor, cât și a harului.În timpul lucrării timpurii a Domnului Isus Cristos, majoritatea liderilor religioși din Israel erau cunoscuți sub numele de Farisei. Specialiștii în studierea și copierea Vechiului Testament erau cunoscuți sub numele de cărturari. Acești zeloți religioși au mers până la extremă în respectarea ritualistică a legii Vechiului Testament. În practici religioase, nimeni nu îi depășea în strictețe și fidelitate. În exterior, ei erau corecți și drepți în ritualurile lor. Despre acești oameni, Domnul a spus: „Căci vă spun că, dacă neprihănirea voastră nu va întrece neprihănirea cărturarilor și a Fariseilor, cu nici un chip nu veți intra în Împărăția cerurilor” (Matei 5:20). Puritate interioară și iubire autentică pentru Domnul se cere, împreună cu iubirea altruistă pentru aproape. Te-ai compara cu Fariseii? Ești tu la fel de zelos pentru religia ta, precum ei au fost pentru a lor? Ești tu la fel de zelos ca ei în păzirea poruncilor? Dacă încerci să ajungi în cer pe baza zelului tău religios și a faptelor tale bune, neprihănirea ta trebuie să întreacă pe cea a acestui străvechi popor devotat. Așa a spus Isus!Comparația cu alții și presupunerea că nu ești o persoană mai rea decât cei din jurul tău, nu te face pregătit pentru ceruri. Pavel a scris despre unii care făceau astfel de comparații. El a scris că oamenii care „se măsoară cu ei înșiși și se pun alături ei cu ei înșiși, sunt fără pricepere” (2 Corinteni 10:12). Oamenii aceștia nu gândeau clar. „Alții” nu sunt standardul după care să ne măsurăm pe noi înșine! În Romani 3:23 stă scris: „Căci toți au păcătuit, și sunt lipsiți de slava lui Dumnezeu.” Slava revelată a lui Dumnezeu este Domnul Isus Cristos (Ioan 1:14, 14:9). Iisus Cristos, prin viața și caracterul Său, ne-a arătat cum este Tatăl. Așa că, dacă dorești să te compari cu un standard, compară-te cu El! Și dacă vei face aceasta, vei vedea că viața și caracterul tău este mult sub acest standard. Oamenii sunt „destul de buni” în proprii lor ochi. Necunoscând Cuvântul lui Dumnezeu, sunt deseori mulțumiți de propria stare, convinși că sunt „destul de buni” pentru a se întâlni cu Dumnezeu. Ei cred că faptele lor bune Îl vor determina cumva pe Dumnezeu să treacă cu vederea păcatele lor josnice și inimile lor rele. Caut păcătoșii ce cunosc deșertăciunea religiei fără Cristos, și care disperă datorită păcatului lor.Caut păcătoși ce sunt neajutorați și deznădăjduiți, neputând face nimic în privința păcatului lor, și știu aceasta. Caut păcătoși care, asemeni tâlharului, văd că orice li s-ar întâmpla în viața aceasta și în următoarea, este „răsplata cuvenită” faptelor lor (Luca 23:41). Caut păcătoși care se așteaptă ca Dumnezeu să fie drept, știind că, în acea dreptate, vor primi pedeapsă veșnică pentru păcatele lor, în iazul de foc. Caut păcătoși ce știu că orice faptă bună ar face de acum înainte, nu ar putea niciodată șterge sau acoperi păcatele lor trecute.Caut păcătoși ce știu că sunt lipsiți de putere în încercarea de a înceta să păcătuiască. Caut păcătoși ce văd că se află într-o stare deznădăjduită și neajutorată.Unde aș putea găsi asemenea păcătoși? Asemenea păcătoși sunt aceia în care Dumnezeu a început o bună lucrare (Filipeni 1:5). O astfel de înțelegere a sinelui, o astfel de privire onestă înspre propria persoană, nu este naturală nici unei persoane: este rezultatul lucrării lui Dumnezeu prin Cuvântul lui în inima individului. Și iată! Am o Veste Bună pentru astfel de păcătoși. Le pot spune că Cristos a suferit „răsplata cuvenită” pentru faptele lor. Le pot spune că mântuirea nu este prin fapte – ce nu pot să des-facă păcatele lor trecute – ci este prin harul gratuit al lui Dumnezeu. Le pot spune că deși sunt într-adevăr neajutorați în a ieși din condiția lor, nu sunt deloc fără speranță, fiindcă în Cristos este speranță pentru toți aceia pe care Dumnezeu i-a conștientizat de păcatul lor. Le pot spune că Cristos este Mântuitorul, Răscumpărătorul, Justificatorul, Sfințitorul și Gloriosul Păstor al poporului Său!
Pot îndemna asemenea păcătoși să se încreadă în Cristos și în lucrarea Sa desăvârșită de pe Calvar! Le pot spune că Cristos a plătit datoria pe care păcatele au adus-o poporului Său. Le pot spune că doar Cristos îi aduce în locul din care se văd drept păcătoși neajutorați și deznădăjduiți, pentru a vedea astfel nevoia lor de Cristos. Și le pot spune ce a spus Isus, „Tot ce-Mi dă Tatăl, va ajunge la Mine; și pe cel ce vine la Mine, nu-l voi izgoni afară” (Ioan 6:37). Pe baza lucrării desăvârșite a lui Cristos, și a promisiunilor Sale, îi pot îndemna pe acești păcătoși să vină la Cristos, știind că El nu respinge nici pe cel mai mare păcătos.Păcătoșii ce au simțit greutatea atât a naturii păcătoase cât și a actelor păcatului sunt asemeni lui Pavel, care a scris: „O, adevărat și cu totul vrednic de primit este cuvântul, care zice: ,Cristos Iisus a venit în lume ca să mântuiască pe cei păcătoși’, dintre care cel dintâi sunt eu” (1 Timotei 1:15). Pavel, deși era un om moral și drept, s-a considerat a fi cel mai mare dintre păcătoși! Dumnezeu a început o lucrare bună în el (Filipeni 1:6) și Pavel insista că Cristos a venit în lume să mântuiască pe păcătoși – chiar și pe cel mai mare dintre ei! „Vă fac cunoscut, fraților Evanghelia, pe care v-am propovăduit-o, pe care ați primit-o, în care ați rămas, și prin care sunteți mântuiți, dacă o țineți așa după cum v-am propovăduit-o; altfel, degeaba ați crezut. V-am învățat înainte de toate, așa cum am primit și eu: că Cristos a murit pentru păcatele noastre, după Scripturi; că a fost îngropat și a înviat a treia zi, după Scripturi” (1 Corinteni 15:1-3).

Last edited by Marilena B; 03.08.2011 at 18:42:58.