Nu exista nici o porunca sau exemplu in Noul Testament cu privire la o zi de odihna,exista doar mentiunea unei zile de adunare pentru crestini si aceasta e prima zi a saptamanii (Duminica), cand s-au adunat sa "franga painea". Coroborat cu documentele istorice, putem sa ne facem o imagine generala despre viata si ritualurile primilor crestini. Legea lui Moise prefigureaza realitatea duhovniceasca a Legii noi. Corespondentele celor 10 porunci se regasesc in Noul Testament, cu exceptia poruncii a 4-a! Noi ne aflam sub legea harului, nu sub cea a vechiului legamant, care are un caracter restrans, fiind facut cu un singur popor, cu cel evreu. Daca porunca a patra (sabatul iudaic)ar fi valabila si pentru crestini, ar trebui sa o tinem exact cum a fost poruncita in vechiul pact, adica sa aducem jertfe animale:"În ziua Sabatului, să aduceți doi miei de un an fără cusur, și ca dar de mâncare, două zecimi de efă din floarea făinii frământată cu untdelemn, împreună cu jertfa de băutură/Aceasta este arderea de tot pentru fiecare zi de Sabat, afară de arderea de tot necurmată și jertfa ei de băutură" Num 28 9:10 Daca unii preiau doar ziua de sambata de la evrei, insa nu si ritualul sabatic, inseamna ca ei nu respecta porunca a 4-a in acceptiunea vechi-testamentara, deci nu vad de ce atata tam-tam, pentru ca altii nu au preluat acea zi de sambata evreiasca ca si Zi a Domnului, ci au corelat-o cu momente semnificative din Noul Testament: Invierea si Pogorarea Duhului Sfant.
Last edited by ioanna; 03.08.2011 at 18:38:34.
|