Citat:
În prealabil postat de ioanna
Atunci nu pot sa spun decat ca exista o neconcordanta in Catehismul Ortodox , faptul ca ei au preluat denumirile si numerotarea zilelor din ebraica, fara sa faca legatura cu ziua pe care Apostolii o sarbatoreau ca Zi a Domnului, adica Duminica, ziua Invierii. Prietenul nostru neocrestin Grasu77 cinsteste sambata, respectand traditia iudaica vechi-testamentara, e optiunea lui, insa nu e traditia apostolica.
|
Cuvantul "duminica" vine de la Dominus, Domnul in latina. Deci duminica a fost sarbatorita ca zi a Invierii Domnului insa apostolii nu au considerat ca ar fi ziua a saptea a saptamanii ci era ziua intai a saptamanii. In ziua a saptea, sambata, mergeau in templul evreiesc ca sa ii converteasca pe evrei tocmai pentru ca era ziua odihnei cand singurele activitati permise erau mersul la templu si hranirea animalelor si bine-nteles a oamenilor. Nu are cum sa fie neconcordanta in catehism, neconcordanta a aparut atunci cand oamenii au inceput sa uite ca duminica este ziua intai a saptamanii incepand sa creada ca ar fi ultima, cea de odihna. De mici am cunoscut ziua duminicii ca zi de odihna.