Citat:
În prealabil postat de Adriana3
Catalin,
Ai fost cumva de fata la discutii? Atunci nu iti mai da cu presupusul dupa mintea ta.
Daca nici un ne-ortodox nu se va mantui dupa cum crezi tu, ce rost mai are sa le fie judecate faptele daca oricum tot la moarte vesnica se duc? Doar asa, de amorul artei?
Daca nu stii interpreta ceea ce citesti, daca nici logica nu ai suficienta, atunci macar invata ca Dumnezeu este iubire si nicidecum un sadic care creaza "din iubire" miliarde si miliarde de suflete pe care sa le arunce in Iad dupa ce s-a laudat ca si-a dat sangele pentru ei, ca nu a venit sa-i piarda ci sa-i mantuiasca si asa mai departe. Ne cere noua sa iubim vrajmasii si sa ne rugam pentru ei si sa-i bine-cuvantam pentru ca mai apoi El sa ii arunce in Iad dupa o Judecata de forma. Asta numai cei fara iubire fata de semeni o poate crede.
|
Asta era si ceea ce voiam sa evidentiez, o mare parte din credinta ta se bazeaza pe logica (ta) , credinta noastra ortodoxa se bazeaza pe revelatia lui Dumnezeu si talcuirea de la sfintii parinti si Biserica.
Asadar catehismul obligatoriu de stiut de orice ortodox este aici:
http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism10.html
Si spune printre altele: "Nu,
omul nu se poate mantui fara de har (Efes. 2, 8; Ioan 15, 5). Harul ii este de trebuinta omului chiar de la inceput (Ioan 3,5). Harul pune inceputul mantuirii in om, si nu omul prin staruintele sale. Aceasta inseamna ca harul ii vine in dar (Rom. 3, 24), nu pentru oarecare fapte ale sale. I
nainte de a veni harul, omul nu poate face fapte prin care sa se mantuiasca, sau macar sa induplece pe Dumnezeu sa-i dea harul prin care sa se mantuiasca. Omul poate face anumite fapte bune, dar nu le face asa de statornic si dintr-un cuget asa de curat, incat sa se sfinteasca prin ele si sa se mantuiasca. Omul are libertatea de a face binele si cata vreme e in robia pacatului stramosesc, dar aceasta e o libertate slabita. Ea e marita tocmai de harul care vine la inceput fara nici un merit al omului.
Dar harul nu e de trebuinta numai la inceputul mantuirii omului, ci si dupa aceea, tot timpul."
Daca noi credem cum ne gandim noi mai bine inseamna ca facem o credinta a noastra, dupa cum consideram noi ca ar fi Dumnezeu si ar lucra El.