View Single Post
  #266  
Vechi 18.07.2011, 21:50:19
Marilena B
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

[quote=Templier Knight;313902]Relativismul sustine ca nu exista vreo religie mai adevarata sau mai buna decat celelalte.

Ratiunea ii este data omului pentru a-si putea da seama ca nu-i serveste la nimic.
,,Căci cunoaștem în parte, și proorocim în parte, dar când va veni ce este desăvârșit, acest „în parte” se va sfârși.''( 1 Corinteni 13) pentru ca aceste cuvinte sa vieze:Eu sunt Calea, Adevarul si Viata. Nimeni nu vine la Tatal decat prin Mine. (Ioan.14:6)

Epistola catre Romani a Sf. Apostol Pavel
Capitolul 2



1.

Pentru aceea, oricine ai fi, o, omule, care judeci, ești fără cuvânt de răspuns, căci, în ceea ce judeci pe altul, pe tine însuți te osândești, căci același lucruri faci și tu care judeci.



2.

Și noi știm că judecata lui Dumnezeu este după adevăr, față de cei ce fac unele ca acestea.



3.

Și socotești tu, oare, omule, care judeci pe cei ce fac unele ca acestea, dar le faci și tu, că tu vei scăpa de judecata lui Dumnezeu?



4.

Sau disprețuiești tu bogăția bunătății Lui și a îngăduinței și a îndelungii Lui răbdări, neștiind că bunătatea lui Dumnezeu te îndeamnă la pocăință?



5.

Dar după învârtoșarea ta și după inima ta nepocăită, îți aduni mânie în ziua mâniei și a arătării dreptei judecăți a lui Dumnezeu,



6.

Care va răsplăti fiecăruia după faptele lui:



7.

Viață veșnică celor ce, prin stăruință în faptă bună, caută mărire, cinste și nestricăciune,



8.

Iar iubitorilor de ceartă, care nu se supun adevărului, ci se supun nedreptății: mânie și furie.



9.

Necaz și strâmtorare peste sufletul oricărui om care săvârșește răul, al iudeului mai întâi, și al elinului;



10.

Dar mărire, cinste și pace oricui face binele: iudeului mai întâi, și elinului.



11.

Căci nu este părtinire la Dumnezeu!



12.

Câți, deci, fără lege, au păcătuit, fără lege vor și pieri; iar câți au păcătuit în lege, prin lege vor fi judecați.



13.

Fiindcă nu cei ce aud legea sunt drepți la Dumnezeu, ci cei ce împlinesc legea vor fi îndreptați.



14.

Căci, când păgânii care nu au lege, din fire fac ale legii, aceștia, neavând lege, își sunt loruși lege,



15.

Ceea ce arată fapta legii scrisă în inimile lor, prin mărturia conștiinței lor și prin judecățile lor, care îi învinovățesc sau îi și apără,



16.

În ziua în care Dumnezeu va judeca, prin Iisus Hristos, după Evanghelia mea, cele ascunse ale oamenilor.



17.

Dar dacă tu te numești iudeu și te reazimi pe lege și te lauzi cu Dumnezeu,



18.

Și cunoști voia Lui și știi să încuviințezi cele bune, fiind învățat din lege,



19.

Și ești încredințat că tu ești călăuză orbilor, lumină celor ce sunt în întuneric,



20.

Povățuitor celor fără de minte, învățător celor nevârstnici, având în lege dreptarul cunoștiinței și al adevărului,



21.

Deci tu, cel care înveți pe altul, pe tine însuți nu te înveți? Tu cel care propovăduiești: Să nu furi - și tu furi?



22.

Tu, cel care zici: Să nu săvârșești adulter, săvârșești adulter? Tu cel care urăști idolii, furi cele sfinte?



23.

Tu, care te lauzi cu legea, Îl necinstești pe Dumnezeu, prin călcarea legii?



24.

"Căci numele lui Dumnezeu, din pricina voastră, este hulit între neamuri", precum este scris.



25.

Căci tăierea împrejur folosește, dacă păzești legea; dacă însă ești călcător de lege, tăierea ta împrejur s-a făcut netăiere împrejur.



26.

Deci dacă cel netăiat împrejur păzește hotărârile legii, netăierea lui împrejur nu va fi, oare, socotită ca tăiere împrejur?



27.

Iar el - din fire netăiat împrejur, dar împlinitor al legii - nu te va judeca, oare, pe tine, care, prin litera legii și prin tăierea împrejur, ești călcător de lege?



28.

Pentru că nu cel ce se arată pe din afară e iudeu, nici cea arătată pe dinafară în trup, este tăiere împrejur;



29.

Ci este iudeu cel întru ascuns, iar tăierea împrejur este aceea a inimii, în duh, nu în literă; a cărui laudă nu vine de la oameni, ci de la Dumnezeu.

Capitolul 3



1.

Care este deci întâietatea iudeului și folosul tăierii împrejur?



2.

Este mare în toate privințele. Întâi, pentru că lor li s-au încredințat cuvintele lui Dumnezeu.



3.

Căci ce este dacă unii n-au crezut? Oare necredința lor va nimici credincioșia lui Dumnezeu?



4.

Nicidecum! Ci Dumnezeu se vădește în adevărul Său, pe când tot omul întru minciună, precum este scris: "Drept ești Tu întru cuvintele Tale și biruitor când vei judeca Tu".



5.

Iar dacă nedreptatea noastră învederează dreptatea lui Dumnezeu, ce vom zice? Nu cumva este nedrept Dumnezeu care aduce mânia? - Ca om vorbesc.



6.

Nicidecum! Căci atunci cum va judeca Dumnezeu lumea?



7.

Căci dacă adevărul lui Dumnezeu, prin minciuna mea, a prisosit spre slava Lui, pentru ce dar mai sunt și eu judecat ca păcătos?



8.

Și de ce n-am face cele rele, ca să vină cele bune, precum suntem huliți și precum spun unii că zicem noi? Osânda aceasta este dreaptă.



9.

Dar ce? Avem noi vreo precădere? Nicidecum. Căci am învinuit mai înainte și pe iudei, și pe elini, că toți sunt sub păcat,



10.

După cum este scris: "Nu este drept nici unul;



11.

Nu este cel ce înțelege, nu este cel ce caută pe Dumnezeu.



12.

Toți s-au abătut, împreună, netrebnici s-au făcut. Nu este cine să facă binele, nici măcar unul nu este.



13.

Mormânt deschis este gâtlejul lor; viclenii vorbit-au cu limbile lor; venin de viperă este sub buzele lor;



14.

Gura lor e plină de blestem și amărăciune;



15.

Iuți sunt picioarele lor să verse sânge;



16.

Pustiire și nenorocire sunt în drumurile lor;



17.

Și calea păcii ei nu au cunoscut-o;



18.

Nu este frică de Dumnezeu înaintea ochilor lor".



19.

Dar știm că cele câte zice Legea le spune celor care sunt sub Lege, ca orice gură să fie închisă și ca toată lumea să fie vinovată înaintea lui Dumnezeu.



20.

Pentru că din faptele Legii nici un om nu se va îndrepta înaintea Lui, căci prin Lege vine cunoștința păcatului.



21.

Dar acum, în afară de Lege, s-a arătat dreptatea lui Dumnezeu, fiind mărturisită de Lege și de prooroci.



22.

Dar dreptatea lui Dumnezeu vine prin credința în Iisus Hristos, pentru toți și peste toți cei ce cred, căci nu este deosebire.



23.

Fiindcă toți au păcătuit și sunt lipsiți de slava lui Dumnezeu;



24.

Îndreptându-se în dar cu harul Lui, prin răscumpărarea cea în Hristos Iisus.



25.

Pe Care Dumnezeu L-a rânduit (jertfă de) ispășire, prin credința în sângele Lui, ca să-Și arate dreptatea Sa, pentru iertarea păcatelor celor mai înainte făcute,



26.

Întru îngăduința lui Dumnezeu - ca să-Și arate dreptatea Sa, în vremea de acum, spre a fi El Însuși drept, și îndreptând pe cel ce trăiește din credința în Iisus.



27.

Deci, unde este pricina de laudă? A fost înlăturată. Prin care Lege? Prin Legea faptelor? Nu, ci prin Legea credinței.



28.

Căci socotim că prin credință se va îndrepta omul, fără faptele Legii.



29.

Oare Dumnezeu este numai al iudeilor? Nu este El și Dumnezeul păgânilor? Da, și al păgânilor.



30.

Fiindcă este un singur Dumnezeu, Care va îndrepta din credință pe cei tăiați împrejur și, prin credință, pe cei netăiați împrejur.



31.

Desființăm deci noi Legea prin credință? Nicidecum! Dimpotrivă, întărim Legea.

Cred dupa umila mea parere, ca se potriveste cu ce spunea si un parinte duhovnic:
<<Bine ca nu sta in mainile noastre mantuirea, ci doar in marea milostivire a lui Dumnezeu !>>
Reply With Quote