Nu cred ca cineva se roaga la catelusul zglobiu iar cei care se roaga la Shiva sau la Vishnu nu sint mai posedati ca noi.
Poate sint mai neprihaniti si mai simtitori ca multi dintre crestini. Asa incit e posibil ca ei sa nu fie idoli cum nici statuile lui Iisus sau alte icoane basorelief nu sint idoli.
Deci nu este evident deloc caci nu se bazeaza pe evidente faptice ci doar pe interpretari.
Iar unele dintre infatisarile indiene arata exact ca in descrierile unor revelatii biblice in legatura cu cei trei Oameni care erau Domnul.
Adica haine aurii, chip albastru si brate ca de bronz.
Alteori apare ca un Om -Fiul Omului avind o culoare albastra.
Cit despre animale sfinte ca simboluri ale unor principii divine sa nu uitam ca si in Apocalipsa apar 4 animale-fiinte care sint atit in Tron cit si in jurul Tronului :
7. Și ființa cea dintâi era asemenea leului, a doua ființă asemenea vițelului, a treia ființă avea față de om, iar a patra ființă era asemenea vulturului care zboară.
daca incercam o paralela intre simbolistica animalelor din hindusism si aceste 4 fiinte putem gasi :
-cea asemenea leului este simbolul tigrului sfint
-cea asemenea vitelului este elefantelul cu trup de om Ganesha (tradus Copil -echivalentul Hristosului).
-cea care are fata de om este maimuta- simbolul lui Hanuman (Arhanghel)
-cea asemenea vulturului este vulturul sfint Garuda.
Si apoi exista vindecari hulite si dintre cele care nu sint in urma rugaciunilor la alte nume divine.
In Cintari scrie ca "idolii neamurilor sint demoni" insa trebuie tinut cont de mai multe lucruri in interpretarea acestui verset , adica care infatisare este idol si care nu. Si deasemenea care neamuri.
trebuie tinut cont cui i se adresa el - evreilor- evrei care aveau in jur numai inchinari care ori nu erau valabile din start ori isi pierdusera valabilitatea -retrasa de catre Dumnezeu odata cu pierderea doctrinei morale.
Daca este sa judecam global ar inseamna ca toate inchinarile in afar de cea mozaica este la idoli incluisv cea crestina insa dupa roade vedem ca nu este asa.
Caci daca ar fi toate inchinarile din afara crestinatatii si a mozaicilor doar la demoni dincolo de granitele iudeo-crestinatatii ar fi o lume foarte intunecata insa luind ca ex spiritualitatea indiana sau sa zicem cea budhista cuantificata doar in dreptul valorilor ei dincolo de fatada sectelor lor si a citorva practici gresite de cartier nu poate fi catalogata drept nonvaloare.
Dumnezeii lor care sint Una nu sint vazuti ca find ceva nedefinit sau de partea raului ci ca fiind tronuri si instante atotputernice.
Noi nu stim nimic despre cei doi Fii despre care a scris Zaharia si care erau inainte amintiti si in NT (dar au fost scoase iar in 2005 anumite versete-"cele doua ramuri de finic").
Stim doar ca un Fiu se numeste Hristos si il consideram unicul pentru ca asa a crezut un apostol.
Stim ca exista instante si Tronuri insa nu cunoastem numele acelora sau sa le intelegem ca ipostasuri divine. De parca ele ar fi undeva niste locuri goale in afara dumnezeirii.
Dumnezeu este mult mai complex decit ne imaginam noi sau fata de cum a fost descris celor care nu puteau purta mai mult.
De aceea unii calugari dezvaluie ca cele trei Ipostasuri divine crestine mai au la rindul lor si alte ipostasuri.
Evreilor li s-au spus doar lucrurrile de baza si cite ceva vag despre Melchisedec insa dogma crestina nu il considera o intrupare divina asa cum ar trebui, de fapt nu considera nimic fiindca nu face nici o apreciere la adresa Lui lasindu-ne sa credem ca a fost tot Iisus sau fiecare ce poate.
Despre posibile ipostsuri ale Duhului Sfint in crestinatate avem doar "cele 7 duhuri ale lui Dumnezeu".
Numite in Filocalii dupe cite o calitate:
-duhul intelepciunii
-duhul cunoasterii
-duhul puterii
-duhul curajului
-duhul vorbirii
-duhul iertarii
-duhul desavirsirii
Aceste calitati se afla cite una continute in aceeasi ordine intre calitatile continute de chakre -de la prima pina la a saptea.
Din gnoza caballah crestinismul a preluat calculele numeriologice (gematria) fiindca sint amintite in Apocalipsa insa cum alte lucruri nu au fost amintite in NT (decit prea vag in VT) nu au fost preluate- cum sint de ex. acele Luminarii vazute ca fiind in nr de 7 dupa explicarea plansei Arborelui Sephiorotic.
In vechea versiune VT era un verset care spunea doar atit "Exista 22 de Luminarii."
Aceste Luminarii dupa explicatiile Caballah sint guvernate de catre Sephiroti care sint instante-tronuri.
Posibil ca acesti 7 guvernatori sa fie ori cele 7 duhuri ori aspecte divine paterne si filiale ale caror puteri divine corespondente sa fie cele 7 duhuri ale lui Dumnezeu.
Traditia populata mai vorbeste si de al 9 lea cer si poate nu intimplator fiindca in total sint 9 chakre principale , de la 7 pina la 9 fiind inca 2 dar care au calitati strict ingeresti care ne vor privi abia dupa ce vom intra in rindul ingerilor.
Traditia indiana spune si ea de 22 de chakre astfel- noi oamenii nu avem decit 7 (sau 9 dupa cum spuneam) iar restul (insa perfect desavirsite, incluisv cele 9) sint doar in posesia lui Dumnezeu si a ipostasurilor Sale.
Aceste chakre sint cerurile imparatiei din noi.
Iisus a promis ca va veni pe pamint Imparatia lui Dumnezeu (si a si venit-caci El era inca prezent) dar ca nu se va zice uite aici este sau acolo ci (se va zice) iata Imparatia este in voi.
Asta inseamna ca la urmatoarea venire divina se va pune accentul pe aceasta vasta cunoastere de sine, cunoasterea calitatilor noastre ca legitati divine (Legea).
In ceea ce priveste cunoasterea calitatilor din prezentarile chakrelor de pe net trebuie mentionat ca nu toate prezentarile sint identice si ca nu toate sint corecte. Si deasemena ca cu greu se vor gasi si prezentari detaliate.
Cele corecte sint doar cele in care apar cele 7 calitati din numele celor 7 duhuri. Iar intre acestea "desavirsirea" nu este o calitate ci stadiul evolutiei arhante.
|