Pai Sundar Singh nu a fost budhist, ci hindus din ramura sickh intemeiata de Guru Nanak.
Insa daca ai un link unde a spus El asta as fi curios , e ca si cum un musulman si-ar fi dat cu parerea despre Krishna.
Un fost consilier papal (Miceal Ledweth) a descoperit 112 pilde si invataturi comune intre Buddha si Isus.
Mie personal un calugar prieten mi-a marturisit ca Buddha este unul dintre arhangheli si ca in realitate au fost mai multe astfel de intrupari divine in mai multe religii si zone ale lumii intre care si Melchisedec, Socrate, etc-fiecare cu cite o anume misiune.
Si i definitiv nu trebuie musai sa crezi intr=un sfint ci sa asculti de invatatura lui insptre binele tau , sa iti faci partea ta iar Dumnezeu o face pe Lui. Sa lucrezi neprihanirea.
Oamenii au tendinta sa judece partinitor si exclusivist , de ex inchinarea , oare inchinarea poate fi judecata superficial daca e sau daca nu e buna?
Asa bagate toate in aceeasi ala? daca da atunci sa bagam si inchinarea la statuile lui Iisus sau fecioarei si toate icoanele si toti sfintii inclusiv la Stefan cel mare.
Insa vedem ca inchinarea cu incredintare daca are efect bun (roade) inseamna ori ca acela chiar este sfint chiar daca este adormit si nu mai stie nimic (iar in lipsa atentiei lui Dumnezeu intervine si ne asculta in realitate rugaciunile) ori ca nu este sfint si la fel Duhul Sfint lucreaza si merge unde voieste fara sa tina cont de astfel de amanunte.
In mod similar trebuie sa judecam si alte feluri de inchinari considerind in mod sincer ca din moment ce Iisus s afla inclus in Dumnezeire orice inchinare sau nazuinta spirituala primeste acelasi suport haric atunci cind nazuinta este sincera indiferent de amanuntele aparente ale inchinarii.
In definitiv asta vrea sa spuna si Primul Legamint al evreilor ca exista unul si acelasi Dumnezeu unul si acelasi botez si una si aceeasi credinta- nazuinta care acopera toti oamenii si toate semintiile caci altfel daca nu este asa atunci doar religia mozaica ar fi buna iar toate restul intre care si crestinismul nu. Iar Iisus ar fi doar un vrajitor care a vinecat cu vraji facind si alte minuni.
Un coleg mai sus spunea ca sfintii calugari nu au practicat yoga sau reiki sua buddhism sau taosim, pai de ce sa practice ? e ca si cum a spune ca un sfint catolic nu a practicat ortodoxia iar asta nu inseamna ca Dumnezeu iubeste doar nazuitorii ortodocsi si nici doar pe cei catolici.
Ki sau Chi inseamna energie, putere in acest caz se refera la energia/puterea primordiala (necreata) la fel cum dincolo in hinduism zeitatea corespinzatoare Duhului Sfint se numeste Puterea Primordiala.
In alte ramuri contemporane chineze cum ar fi Huanh Niang termenul de putere divina este indicat prin Huang iar energiile negative prin "chi" deci o inversare de terminologie fiindca initial nu exista inca termen -energile negative nu erau materie de studiu teologic- cam cum este astazi demonologia in teologia crestina.
Insa personal consider aceasta ramura Huang Niang ca fiind abatere (secta) avind in vedere anumite elemente specifice de practica despre care nu intru acum in detalii.
Daca in crestinism despre duhul sfint se spune ca este perceput ca o adiere de vint la fel se spune si se si simte in toate marile religii cu precadere de catre preoti si calugari dar si de catre unii mireni carora li sa dat acest dar.
Acest dar la penticstali este numit in rindul unor credinciosi cu pelativul "vocea Domnului" de ce? pentru ca prin intermediul acestei perceptii iti arata intotdeuna calea cea buna.
In dogma crestina acest dar nu este nterpretat exact din anumite motive bine intemeiate insa in canonul referitor la intrunirile sinodale el -darul deosebirii duhurilor si al adevarului - este definit corect.
Prezenta lui este o cerinta obligatorie atunci cind au loc intruniri sinodale.
Insa nepartinirea nu are cum sa fie o cerinta sau puterea de a purta orice adevar.
Daca s-a respectat intotdeauna sau nu canonul este o alta poveste.
Insa poate ar bine sa intrebam dar care este limita pina la care trebuie bagate toate in oala iadului sau trasata o granita a lumii de unde mai departe in colo este iadul (lipsit de iubirea parinteasca divina).
Poate e bine sa punem in oala toate descopririle orientului , la gramada si Ayurveda si I Ching si filozofia confucianista si masajul plantar, gimnastica terapeutica, acupunctura, arta, muzica, cultura cu povestile si fabulele moralizatoare. traditiile morale satesti. Sa uitam faptul ca in timp ce la noi in evul mediu inca se mai foloseau in "medicina" diverse practici babesti fara nici o valoare care nu erau folosite nici mcar in manastiri -cum ar fi varsatul singelui - in timp ce in orient omul era tratat ca un intreg (holistic) adica suflet-minte-trup concept care abia in zilele noastre este pus in valoare si confirmat de ultimele cercetari in domeniu.
Adica de ce ca un intreg? findca afectiunile trupului au legatura cu afectiunile mintii si ale sufletului inclusiv din punct de vedere moral -spiritual. Cu alte cuvinte "pacatul aduce boala iar neprihanirea sanatatea."-fie ca e vb. de pacate/atitudini mici si inconstiente sau mari si evidente. Iar sanatatea uneia contribuie la sanatatea celorlalte.
Tocmai de aceea si Iisus spunea ca mai mult conteaza ca scoti din gura (vorbire, atitudine, minte si suflet) decit ceea ce bagi in gura (trup- alimentatie).
Chiar in filosofia chineza se spune ca atunci cind lipsit de stapinire de sine ai o viata dezordonata te imbolnavesti, bolnav find te duci la medic iar el iti prescrie o cura pe care trebuie sa o respecti intocmai straduidu-te din toate puterile.
In spiritualitatea caballah aspectul Duhului Sfint care actioneaza prin om din om, in om este numita ruah (duh) sau pentru a nu se comfunda cu sufletul/spiritul din inima este numit Shekinah. Avind o semnificatie o simbolistica feminina in Biblie este amintita cu numele de Sfinta Sfintelor- care in templul trupului omenesc- "locuieste in camaruta ce mai dinapoi si mai de jos".
Deasemenea cunoasterea lor vorbeste despre 7 Luminarii iar alteori in Vt apar ca existind 22 de Luminarii (in versiunile biblice"neprescurtate"), functiile spirtuale ale acestor luminarii sint schematic zugravite in plansa numita arborele Sephirotic. Crestinatea ca dogma a renuntat la aceasta cunoastere pentru ca ea se adresa maselor si nu invatatilor, mase carora nu le puteau destainui chiar toate adevarurile. Asa incit multe lucruri si revelatii adinci au fost pastrate si ferite si inca sint si astazi ferite de ochii mirenilor. Cu toate astea in unele Filocalii se dau numele celor 7 duhuri ale lui Dumnezeu dupa cite o calitate dintre multe altele.
|