View Single Post
  #39  
Vechi 01.07.2011, 13:48:03
culianul culianul is offline
Member
 
Data înregistrării: 20.02.2011
Mesaje: 58
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul

Si mai am o nedumerire pt. cunoscatorii randuielilor bisericesti. De vreme ce harul Botezului curata si innoieste sufletul de pacatul stramosesc si de toate pacatele savarsite pana in acel moment, de vreme ce noul botezat e o fiinta cu totul noua, imbracata launtric cu vesmantul de lumina al lui Hristos, pt. ce i s-a mai facut ulterior Spovedania?

“Cati in Hristos v-ati botezat, in Hristos v-ati si imbracat”, nu? Vesmantul primit la Botez trebuie curatit prin Spovedanie daca are pete de pacate. Or, imediat dupa Botez, e imaculat, nou-nout.
Nici spovedania si nici botezul nu sunt "automate/masini/algoritmi" de iertare a pacatelor. Spovedania nu are rol de a ierta juridic un pacat. Pacatul este boala a sufletului, faptele urate pe care le facem sunt doar efecte ale pacatului ce traieste inca in noi. Spovedania vine in incercarea de a vindeca sufletul de pacat. Iertarea spovedaniei nu e juridica, pentru ca nici in ortodoxie pacatul nu e inteles juridic (si cine nu ma crede poate sa citeasca doar cuprinsul din Sf Ioan Casian, unde nu este vorba despre "Pacate de moarte" - [denumirea e luata de la catolici] ci "duhuri" (duhul lacomiei, duhul desfranarii, etc), ceea ce subliniaza ca pacatul nu e incalcarea unei reguli, ci o stare nefireasca a sufletului). Se face spovedanie dupa botez pentru inceperea vindecarii. Pentru inceperea pocaintei (si pocainta nu e parere de rau, ci schimbarea mintii, transformarea vietii, si nu are nici o legatura cu parerea de rau) se face spovedania dupa botez.

Pe scurt cam asta ar fi fundamentul dogmatic.

Last edited by culianul; 01.07.2011 at 13:51:13.
Reply With Quote