Citat:
În prealabil postat de catalin2
Ca si cum nu le-as fi dat de vreo 10 ori
|
Nu ati dat nici macar o singura oară.
Vă reamintesc ceea ce v-am mai explicat o dată:
Toate celelalte citate pe care le invocați dumneavoastră se referă la părerea bună și prețuirea pe care o are Sfântul Ioan Hrisostomul despre unul sau alții dintre apostoli, și nici unul dintre ele nu exclude ideea primatului petrin.
Faptul că Sfântul Ioan îi numește pe mai mulți dintre apostoli "căpetenii" nu exclude ideea că una dintre căpetenii are un grad sau o funcție mai mare.
Faptul că Sfântul Ioan îl numește pe Sfântul Pavel "cârmaci" nu exclude ideea că există un căpitan.
Faptul că, într-un anumit moment din istoria Bisericii, un anumit apostol, sau episcop, sau patriarh, sau Părinte, sau preot, sau chiar simplu mirean, a fost, și poate fi pe drept cuvânt numit, mai mare, mai sfânt, mai important pentru Biserică decât Papa nu înseamnă că îl privăm pe Papa de prerogativa sa, instituită expres de către Iisus Hristos, de conducător al colegului apostolic, la fel cum faptul că un anumit soldat sau locotenent sau maior este mai viteaz dcât generalul nu înseamnă că generalul nu are de drept conducerea armatei.
Faptul că, să zicem, Sfântul Nicolae din Myra este o "lumină mai mare" decât Papa Silvestru I, sau Sfantul Francisc este cel care a "reparat" Biserica lui Cristos, și deci este mai important decât Papa Inocentiu III, faptul că însăși Sfântul Ioan Gură de Aur este mult mai mare, ca teolog și Părinte al Bisericii, decât Papa Inocentiu I, nu înseamnă că acești urmași ai lui Petru nu ar fi avut, la rândul lor, prerogativa primatului papal.
Primatul papal nu înseamnă că Papa este cel mai sfânt, cel mai înțelept, cel mai mare om al Bisericii, la fel cum episcopul nu este cel mai bun creștin din dieceză. Dar lui i se cuvine ascultare, el are conducerea.
Și tocmai despre această
conducere, încredințată explicit, direct și nemijlocit, de către Iisus Hristos lui Petru, vorbește Sfântul Ioan Hrisostomul în omilia care deschide acest thread.
De aceea vă repet provocarea: Găsiți
un singur pasaj în care Sfântul Ioan Hrisostomul să arate că
Iisus Hristos i-ar fi încredințat altui apostol conducerea fraților săi.
Încă o dată: Nu părerea Sfântului despre cine e mai mare mă interesează, nu părerea lui despre cine e mai afânt, ci părerea lui despre
cine a primit direct de la Hristos conducerea fraților săi.