View Single Post
  #16  
Vechi 25.05.2011, 10:40:54
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Eu nu cred ca aceasta cantare se refera la faptul ca Maica Domnului ar fi mai cinstita decat heruvimi de Dumnezeu in sensul in care dam noi cinste mai multa cuiva si mai putina altcuiva.Ci altfel.
Sa zici ca Dumnezeu da cinstire mai multa cuiva si mai putina altcuiva mi se pare o absurditate despre Dumnezeu,o absurditate de ne inseala dracii sa o credem,care nu are vreo legatura cu dogma lucrarilor necreate ale lui Dumnezeu din Biserica ortodoxa.
Aceasta sfanta dogma e veche,se vede la Dogmatica Sfantului Ioan Damaschinul expusa pe scurt si a fost discutie pe vremea Sfantului Grigorie Palama.
Dogma zice cam asa:
"Invățătura cea adevărată, însă, ne învață că Dumnezeirea este simplă și are o singură activitate simplă, bună, care lucrează toate în toți, întocmai ca raza soarelui, care încălzește toate si lucrează în fiecare potrivit capacității sale naturale si puterii sale de receptivitate, deoarece a luat asemenea energie de la Dumnezeu creatorul."
Si mai incolo:
"Așadar Dumnezeu, fiind imaterial și necircumscris, nu este în vreun loc. El este însuși locul Lui, căci umple toate, este mai presus de toate si ține toate. Se spune, însă, că se află într-un loc si se vorbește de loc al lui Dumnezeu, acolo unde se face cunoscută energia Lui. El străbate prin toate fără să se amestece si împărtășește tuturor energia Lui, potivit capacității fiecăruia și puterii de receptivitate, adică potrivit curățeniei naturale și volitionale."
(si ca sa ma tin de cearta,daca zice ca Dumnezeu nu este in vreun loc unde o fi atunci "tronu Preasfintei Treimi" de care zic unii?Ca doar Dumnezeu e peste tot?In nalucirile unora de i-au inselat dracii,acolo e "tronu Preasfintei Treimi" ca nu exista asa ceva in realitate.)
Dumnezeu tuturor doreste sa le impartaseasca lucrarile necreate cat mai mult,dar ramane fiecare cat s-a curatit sa primeasca aceste lucrari.
Si de aci din aceasta cantare se vede si absurditatea teoriei cu "pacatul stramosesc" ca Maica Domnului e mai curata decat Sfintii Ingeri din ceruri,cum s-ar fi putut asa ceva daca Maica Domnului ar fi avut "mostenit pacatul stramosesc"?
Pa zice ca Dumnezeu impartaseste lucrarile sale necreate,potrivit curateniei naturale si volitionale.Iar daca Maica Domnului ar fi avut mostenit ceva "pacat stramosesc" nu ar fi insemnat de curatenia Sa naturala ca ar fi fost oarecum afectata?
Normal ca nu a fost asa cu Maica Domnului,ce a mostenit Maica Domnului a fost ca fost conceputa prin impreunare trupeasca cazuta atat.
Ca daca oamenii nu cadeau in pacat,nu trebuia impreunare trupeasca asa cum e acum pentru facut copii,se faceau copii altfel.
Vedeti de exemplu la lumea plantelor,unde nu a intrat pacatul prea mult,ca se inmultesc plantele prin unirea a doua seminte,una barbateasca si una femeiasca,dar planta nu are orgasm sa secrete seminta respectiva.

Eu cred ca in limba romana mai veche,"mai cinstita" nu se intelegea in sensul in care s-ar putea intelege acum,ca Dumnezeu ar fi adus cinste Maicii Domnului mai multa ca altora ci in sensul cuvantului cinstit,fara viclesug intr-ansa si cat se mai inteleg prin acest cuvant.Ca si zice mai incolo "prea nevinovata" - nevinovat,adica fara pacat din partea Dansei,la ce tine de liberul nostru arbitru.
Dumnezeu da tuturor cinstire egala,dar ramane fiecaruia pe cat s-a curatit sa se impartaseasca de aceasta cinstire.
Iar mai slavita,tot cam asa,adica se impartaseste de lucrarile dumnezeiesti necreate mai mult,le primeste mai deplin decat Sfintii Ingeri.
__________________
"și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă." - nu luati de bun tot ce scriu eu.

Last edited by mihailt; 25.05.2011 at 10:47:44.
Reply With Quote