Citat:
În prealabil postat de romanbun
3. Nu mi-ati raspuns daca si ei au Sfanta Impartasanie, ci doar "Nu exista comuniune euharistica intre Biserica Ortodoxa si cea romano-catolica". Si oare de ce P.F.Teoctist si Papa Ioan Paul al II-lea cand a fost la Bucuresti , au schimbat cu cate UN POTIR (pocal) FIECARE, fara a fi programata un astfel de schimb de "cadouri". Doar nu au schimbat vederi sau carti...A fost un gest cu adanci semnificatii si deoarece nu a fost "aranjat" de om , cred ca a fost "aranjat" de Dumnezeu, deoarece nu a fost o "intamplare"... Asemenea eveniment nu a fost lasat la intamplare de Dumnezeu.
http://www.teoctist.info/Articol.asp?ID=157
Doamne-ajuta!
|
Nu exista har lucrator si Sfinte Taine in afara Bisericii. Altfel ar fi absurd ca cineva care sa impartaseste in BC sa fie exclus din BO.
Iata despre aceasta am scris o conferinta:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=12560
Despre hotararile sinoadelor ortodoxe in legatura cuc atolicii am scris o alta conferinta:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=12777
In acel link Papa si IPS Teoctist nu s-au impartasit, scrie ca si-au facut cadouri! Nici macar nu scrie ca au tinut slujba impreuna, Papa a asistat si doar la sfarsit Papa a spus si el o rugaciune.
Problema IPS Corneanu nu e doar ceea ce a facut, ci si faptul ca i-a smintit pe multi ortodocsi. Fara sa-l judecam putem spune ca greselile sale au fost mari si multe. In primul rand a fost colaborator al securitatii pe apropae toata perioada comunista. Nu doar ca a semnat o colaborare, cum au mai facut si alti ierarhi invinuiti, a avut o activitate sustinuta, primind si bani de la securitate. In dosarul sau securistii au scris ca el era cel care prelua initiativa, ca el credea in valorile comuniste, iar cele crestine vor disparea. Mai mult, securistii au scris ca vor propune numirea sa ca episcop si vor actiona in sensul acesta (nu se putea numi direct, doar in cadrul sinodului). Nu stiu daca securitatea chiar a influentat numirea.
In cazul BC ierarhii colaboratori din alte tari au trebuit sa se retraga dupa caderea comunismului.
Apoi, in cazul impartasirii la greco-catolici (acestia fiind tot catolici, dar de rit bizantin), mai intai a negat ca ar fi facut asta. Apoi a spus ca a avut o slabiciune de moment. In cadrul Sinodului a spus ca ii pare rau si se caieste. Dupa cateva luni intr-un interviu a spus ca nu ii pare rau. Desi doar din cauza ca s-a cait nu a fost caterisit.
Impartasirea in afara Bisericii este una din cele mai grave erori care poate fi facuta de un ortodox. Prin aceasta practic rupi comuniunea cu Biserica si intri in comuniune cu o alta grupare, biserica, acceptand in felul acesta si erorile, ereziile din acea biserica. Cum marturisim in Crez Biserica e Una, se numeste si Biserica lui Hristos. Aceasta e doar Biserica Ortodoxa. Unii sfinti aveau cuvinte mai dure legate de impartasania la eretici si schismatici.
In parte ai dreptate, ierarhii si cei din cler ar trebui sa fie mai fermi, sa spuna aceste lucruri pe fata. Dar nu se spun pe fata din cauza dorintei de a pastra relatii bune cu celallte culte si religii. Dar din cauza acestui fapt multi ortodocsi se smintesc, crezand ca si alte biserici si culte sunt la fel cu cea ortodoxa, unii alegand chiar sa lepede ortodoxia si sa treaca la alte culte.