Subiect: Desene animate
View Single Post
  #18  
Vechi 24.05.2011, 22:18:39
Lilith23
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anna21 Vezi mesajul
Nu e chiar asa.. daca iau copilul de la joaca si-l pun la exercitii de matematica, le va face corect (chiar daca este nemultumit pt ca-i placea sa se joace). Daca-l iau de la jocuri video.. pai are cele mai proaste performante la absolut orice (citit, matematica, gramatica.. ) dupa o ora de jocuri video. O ora de nintendo il transforma destul de mult (.. intr-un prost, as zice).
Matematica face zilnic 1-2 ore, deci este foarte usor sa ne dam seama daca are performante proaste sau nu.

Ca poate fi marginalizat.. da, se poate intampla.
Dar dezvoltare socio-emotionala este si ceea ce se intampla in familie, cand copilul face teme cu mami sau cu tati. Sau a doua zi la scoala, cand observa ca efortul lui da roade.
Timpul din fata TV este un timp mort.



(Asta imi aminteste ca pe la 14 ani parintii mi-au interzis sa mai pierd timpul in fata blocului cu alti tineri de varsta mea. Ce tragedie mi s-a parut. Ce abuz nemaintalnit! Dar dupa vreo luna-doua, cand deja imi gasisem alte activitati interesante care sa-mi umple timpul, imi amintesc ca eu nu mai vroiam sa-mi intalnesc prietenele. Discutiile mi se pareau anoste, glumele imi pareau stupide..
Si copilul meu poate ca va suferi un pic ca nu stie cine-i lady gaga (ca asta asculta prietenii lui), ca nu a vazut transformers sau harry potter.. Dar acestea sunt detalii. Un pic de frustrare nu strica, iar apoi cand va decide pt el, va observa ca totusi nu a pierdut nimic. Nici macar prietenii.)
Temele făcute acasă cu mama sau cu tata, precum și obținerea unor rezultate de pe urma eforturilor sale, nu înseamnă "educație socio-emoțională", înseamnă motivare și cultivare de încredere în sine.
Educația socio-emoțională se referă, printre altele, la integrarea corectă a copilului în societate. Adică adaptarea și mularea pe cerințele grupului din care face parte (în acest caz, mă refer mai ales la colegii săi de clasă) și prin prisma căruia copilul se identifică. Dacă vreți, priviți televizorul ca pe un "rău necesar". Iar eu, când vorbeam de tv, nu mă refeream la jocuri video. Nu am mare experiență eu, dar nu cred să existe vreunul educațional.
Mă refer la acele programe tv sau softuri educaționale pt pc care chiar completează educația pe care copilul dvs o primește în școală. Pentru că există 3 tipuri de educație: cea formală (de la școală), cea non-formală (biblioteci) și cea informală (grupul de prieteni, mediu familial, mass-media). Pentru o dezvoltare globală a copilului, trebuie să avem în vedere toate aceste trei tipuri de educație, precum și domeniile de dezvoltare a copilului (cinci la număr, din care face parte și domeniul socio-emoțional). Puteți să îl îndrumați spre aceste softuri și programe educaționale, iar apoi să-l încurajați să le prezinte și prietenilor săi aceste noi "jocuri" (e foarte indicat ca el să le vadă ca pe niște jocuri). Puteți chiar și dumneavoastră să le prezentați mămicilor (dacă le cunoașteți și aveți o relație apropiată cu ele, așa cum ar trebui să aveți cu mamele prietenilor copilului dvs). Astfel, copilul dumneavoastră va învăța într-un mod plăcut și se va simți integrat și acceptat în grupul prin care se identifică. Toată lumea are de câștigat.
Reply With Quote