View Single Post
  #145  
Vechi 02.05.2011, 22:14:09
Scotland The Brave
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iana Vezi mesajul
1.A predestinat mersul evenimentelor majore – Facerea lumii, Intruparea Sa, dar nu predestineaza vietile oamenilor.
2.Raspunsul e mai sus.
3.Porunca prestiutoare este, de exemplu, „sa-i facem [omului] ajutor potrivit pentru el”. Nu este predestinare.
4.A judecat = a deliberat, a analizat
5. Biblia are aceeasi valoare in traditia ortodoxa ca si scrierile Sfintilor Parinti. Si unele si altele au fost inspirate de Duhul Sfant. Biserica a facut Biblia, nu Biblia a făcut Biserica.
6.Raspunsul la intrebarea nr.1.
Nu prea este doamna cum spuneti.Cel putin asa cred eu, nu trebuie sa fim neaparat de acord si nici nu tin sa-mi impun punctul de vedere sau sa incep o polemica(inutila).Prestiinta nu include elementul actiune in senul hotaririi din ce stiu.Sau include?Predestinarea este prestiinta+actiune in sensul hotaririi.Daca la prestiinta adaugati actiune(porunca prestiutoare) si rezulta predestinare..diferenta este?

Nu m-ati lamurit cu ce intelegea Sfantul Damaschin.Am inteles ce ganditi dvs dar ma interesa ce intelegea dansul cand a folosit termenii.Nu as folosi in locul dvs notiunea de ,,a facut" cand este vorba de Sfanta Scriptura.Fiind de inspirata de Duhul Sfant nu are drepturi de autori printre oameni.Daca merg pe logica lui ,,a facut" va reamintesc ca Vechiul Testament nu a fost scris de crestini.Stiu conceptia ortodoxa cu privire la Traditie si Scriptura.In detaliu.

Daca as fi ipocrit v-as spune ca am cerut un citat biblic ca sa respect cele spuse chiar de catre Santul Ioan Damaschin:

,,Asadar nu este cu putinta sa spunem ceva despre Dumnezeu si ,in general,sa intelegem altceva decat cele care,in chip dumnezeiesc,ni s-au vestit sau ni s-au revelat prin cuvintele dumnezeiesti ale Vechiului si Noului Testament" (Dogmatica,Capitolul II).

Cu raspunsurile la 1 si 3,daca as fi impartial :) ,as fi inclinat sa fiu de acord.La 4 am mari dubii pentru ca,in general,Cel de Sus,cand analizeaza ceva si decide ceva,intr-un fel sau altul.Nu se rezuma doar la analiza.Cel putin asa rezulta din Biblie.A delibera implica,in general,in sens juridic,un element al nehotaririi,al nevoii de aprofundare.Cel de Sus nu este nu este nici nehotarit si nu are nevoie de aprofundare.Oricum astept,cand va permite timpul,clarificarile cu privire la Sfantul Ioan Damaschin.Ma intereseza in detaliu viziunea dansului pentru ca,pe multe aspecte,a fost cu mult inaintea timpului sau.Va multumesc pentru efort si precizari.

PS:daca explicatiile dvs sunt reprezinta chiar punctul de vedere al Sfantului v-as ruga,cu respect,sa-mi indicati sursa exacta ca sa pot aprofunda si eu.Iarasi cu multumiri.

Last edited by Scotland The Brave; 02.05.2011 at 22:27:37.
Reply With Quote