View Single Post
  #18  
Vechi 22.04.2011, 15:40:53
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Melissa Vezi mesajul
Totusi, cineva TREBUIA sa-l vanda pe Iisus, pentru ca El sa fie rastignit, sa patimeasca, sa moara pentru pacatele lumii si apoi sa INVIE .
Deci Dumnezeu stia acest "scenariu" atunci cand l-a trimis pe Fiul Sau pe pamant.Ca doar de aceea L-a trimis, sa ia asupra Lui, pacatele lumii.

Si atunci, de ce sa nu credem ca si Iuda a fost "programat"???Mai mult, oricine l-ar fi vandut, avea acelasi sfarsit.Poate tocmai ca sa intelegem ca NU TREBUIE sa-l vindem pe Dumnezeu niciodata!Poate sinuciderea a fost simbolica. Sa ne arate Dumnezeu cum sfarsesc cei ce il TRADEAZA : in mainile diavolului!
Salut Melissa,

Îți răspunde Părintele Galeriu în teza sa de doctorat, "Jertfă și Răscumpărare", la pagina 167. Dacă vă interesează, vă pot trimite pe email cartea scanată, deoarece se găsește foarte greu și numai la anticariate. Eu am citit-o de două ori și o voi reciti probabil.


De asemenea, faptul că «Fiul Omului» pregustă învierea încă înainte de evenimentele care L-au dus pe Golgota, însemnă că taina și puterea învierii nu sînt strict dependente de nici o ambianță -seculară, sînt independente chiar și de Golgota; e un fapt divin absolut liber, dincolo de orice accident sau determinism dinafară. Nu se poate pune deci întrebare simplistă: cum am fi avut revelația învierii, faptul capital al Evangheliei, dacă nu ar fi avut loc trădarea lui Iuda, procesul intentat de Ana și Caiafa și osînda confirmată de Pilat? Nu aceștia sînt factorii determinanți. «Fiul Omului merge precum este scris și vai aceluia prin care se vinde» (Matei XXVI, 24). De aceea nu se poate spune: «dacă Iuda e un instrument al învierii, atunci de ce e osîndit?» El este osîndit în păcatul și nepocăința lui. Învierea se putea descoperi în istoria Bisericii eventual într-un alt context, nu însă fără jertfirea vechiului eon. Nu se poate vorbi în sensul strict al cuvîntului nici de «felix culpa Adami», nici de alte cauze exterioare. Nu păcatul lui Adam ne-a adus darul întrupării și al învierii, ci taina iconomiei divine, al cărei obiectiv este creștinul Păcatul a schimbat doar fața divină a jertfei; a făcut-o hulită, disprețuită și extrem de dureroasă. «Omul a determinat forma întrupării ca iubire crucificată»15. Dar în acest abis al umilirii, Domnul a descoperit o și mai mare strălucire, o și mai infinită putere a iubirii, în cruce; «unde s-a în*mulțit păcatul, a prea prisosit harul» (Rom. V, 20).
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote