Citat:
În prealabil postat de Noesis
Sunt noua pe acest forum, si din cate am citit pana acum am impresia ca sunt destui care sunt antiecumenisti. De ce anume? Unii spun ca au motivele lor sa fie antiecumenisti, dar nu i-am auzit (citit) sa aduca multe argumente ca sa isi sutina parerea.
Eu cred ca fara discutie niciodata nu o sa ajungem la acea biserica unita la care Hristos ne indeamna. Poti sa te izolezi cat vrei, si poti sa ii dispretuiesti cat vrei pe catolici si pe protestanti -- daca nu discuti cu ei ca de la egal la egal, sau ca de la crestin la crestin, fiindca pana la urma toti ne inchinam la acelasi Dumnezeu, nu o sa se intoarca nici unul la Ortodoxie, si niciodata nu o sa fim uniti. Foarte frumos spunea cineva in alt topic -- "atunci cand o sa creasca iarba intre chiliile noastre..." Adica daca nu comunicam, nu ajungem nicaieri.
Si credeti-ma, ca una care am locuit in ultimii cinci ani in afara Romaniei, Biserica Ortodoxa ar avea de invatat de pe ici pe colo si de la catolici si de la protestanti. Stiu, unii o sa spuna ca e blasfemie. Dar nu in ceea ce priveste dogma, ci in ceea ce priveste felul de a comunica nu numai cu alte biserici, ci si cu oamenii de rand credinciosii. Uite, la protestanti de exemplu am impresia ca se pune mult mai mult accentul pe comunitate. La noi vin oamenii la slujba duminica pe la 9, nu se uita in dreapta, nu se uita in stanga (ca dupa cum spuneau unii in alttopic -- sa nu te smintesti), stai la slujba, si cei mai multi mai mult privesc decat participa fiindca mai mult corul canta si foarte putin preoti fac un efort in a incerca sa ii implice pe toti, si apoi la 12 cand se termina slujba toata lumea sta la miruit si pleaca repede-repede ca le e foame. Si asa in fiecare duminica.Ei bine, eu spun ca asta nu e bine. Daca te uiti la protestanti -- mai toti par sa se cunoasca unul pe altul. Cand ies de la slujba schimba cateva vorbe, si mai mult, avand o adunare penticostala in apropiere, vad o gramada de oameni care vin la slujba nu numai duminica dimineata, ci si duminica dupa amiaza, si joi dupa amiaza, si mai ales, foarte multi tineri. Cum reusesc ei asa ceva deoarece rar vezi o biserica ortodoxa macar pe jumatate plina la vecernie. SA nu ma spun cat de putini tineri ii vezi la biserica.
|
Hristos vrea sa fim una intradevar,dar nu in sensul unui babilon antihristic cum incearca sa faca astazi masoneria infiltrata in Biserica,prin asa-zisa miscare ecumenica.Asta e inselare demonica.Diavolul speculeaza la maxim vorbele Mantuitorului prost intelese de unele minti slabe.Trebuie sa fim una in Hristos,iar asta se face numai prin ortodoxie,care e dreapta credinta,nu prin fel de fel de compromisuri,aparent nevinovate ce nu implica schimbari dogmatice evidente(deocamdata),ci doar niste foarte bune intentii precum pace,toleranta,dragoste.Sunt unii proecumenisti si aparatori infocati ai oricarei actiuni a Sinodului orbeste,fara sa inteleaga ce se intampla de fapt.Ecumenistii zic si ei ca sunt de acord cu Biblia ortodoxa,cu hotararile Sinoadelor Ecumenice,cu tot ce vrei,dar asta e doar la nivel declarativ.Aici este aceeasi inselare ce s-a facut cu schimbarea calendarului,in 1924 de catre patriarhul ecumenic si mason Meletie Metaxakis,in urma unui congres pan-ortodox,unde nici nu au participat toate bisericile ortodoxe.La prima vedere,aceasta actiune n-ar avea vreun efect negativ la nivel dogmatic,ci doar o simpla schimbare in traditie.Ecumenistii spun cu totii in cor ca nu e nici o schimbare de credinta.RASPUNS GRESIT.E o schimbare de credinta,dar una facuta ascuns,neevidenta la prima vedere si ce nu implica schimbarea scripturii cum e cazul ereticilor,ci schimbarea INTERPRETARII,cum e cazul sectantilor.Sa luam exemplul sectei Pocaitilor.Au aceeasi scriptura ca si ortodocsii,dar i-au schimbat interpretarea,ceea ce nu este mai putin grav.Din aceasta cauza putem spune pe buna dreptate ca sectele sunt mai periculoase decat cultele eretice,deoarece ele pot pacali mai usor oamenii deoarece nu au schimbari vizibile,la nivelul scriturii,ci la cel al interpretarii.Asta e MAREA INSELARE.De fapt ce sa mai vorbim,ca si unii "ortodocsi" interpreteaza Biblia dupa cum le convine lor,de parca Biblia trebuie sa se schimbe dupa om si nu omul dupa Biblie.
CONCRET:
Schimbarea calendarului are un efect negativ dogmatic si nu e vorba doar de 14 zile in minus,deoarece prin aceasta schimbare data Pastelui poate cadea odata sau chiar inaintea Pastelui evreiesc,ceea ce nu este bine.Pastele ortodox trebuie sa cada dupa cel evreiesc.Intre anii 1926-1929 Pastele a cazut inaintea celui evreiesc,iar lumea a protestat fata de aceasta schimbare.La fel e si cu ecumenismul.La prima vedere e inocent,nu are nici o schimbare de credinta la nivelul scripturii,ci tot la cel al INTERPRETARII.Asa ca ecumenistii sunt deocamdata acoperiti(sau asa se cred ei).Vor spune ca argument valabil acceptat de toti ca Hristos a spus sa fim una.Ceea ce ei nu inteleg sau nu vor sa inteleaga e ca Hristos s-a referit la ceea ce am spus mai sus,nu la pan-erezia ce o sustin ei.Azi lumea nu numai ca nu protesteaza fata de astfel de erezii,dar le ia si apararea,dupa cum ai vazut probabil pe acest forum.