Citat:
În prealabil postat de Erethorn
Iarasi va permiteti sa va judecati ierarhii.
Si iarasi avansati aceasta idee fantasmagorica dupa care s-ar putea aplica iconomia in domeniul eficacitatii Sacramentelor.
Botezul ori este valid, ori nu este valid, iar acest lucru depinde de niste factori obiectivi. Punct.
Daca dogma va invata ca un botez savarsit de un neortodox nu este valid, nici un fel de iconomie nu va putea transforma un nebotezat intr-un botezat.
Confuzia, intr-adevar, exista si este imensa, dar va apartine in intregime.
|
Ati povestit aici parerea dvs., dar e de mica importanta comparata cu parerea sfintilor si sinoadelor.
Am dat de mai multe ori raspunsul si dvs. vad ca la-ti citit pentru ca ati raspuns la el. Atunci nu stiu ce e neclar.
Sfantul vasile cel Mare spune ca in afara Bisericii nu exista Taine, desi in acelasi canon spune ca unii din schismatici sau eretici sunt primiti fara sa li se repete Botezul.
Mai dau odata, poate prin repetare se intelege mai bine.
Deci Sfantul Vasile cel Mare scrie in epistola I canonica:
"inceputul separarii a fost schisma, iar prin aceasta despartire ei nu mai au Harul Sfantului Duh care nu li se mai da din momentul despartirii lor.
La inceputuri, inainte de despartire, acestia aveau harul preotiei si prin punerea mainilor transmiteau acest har, sfintilor, iar dupa schisma au devenit laici incat nu mai aveau puterea harului nici pentru a boteza, nici pentru a hirotoni: cei rupti de Biserica au devenit astfel incapabili de a transmite si altora harul Sfantului Duh. De aceea cei botezati de catre ei sunt socotiti ca si botezati de catre laici, iar daca revin la Biserica mama trebuie primiti prin rebotezare."
Dar, fiindca in general unora din Asia li s-a parut ca din interesul conducerii multora sa se primeasca botezul acestora, fie primit.