Mie mi se pare ca nu s-a inteles esenta filmului. Obsedatul, cum ii spuneti voi, i-a spus limpede, sa spuna daca este pregatit sa moara pentru Hristos, iar daca nu este pregatit il va lasa in viata dar sa-si aduca aminte de acest episod toata viata. Deci l-a pus s-a aleaga intre o viata lasa si o credinta martirica pentru Hristos, dar nu pentru ca acela era un simplu crestin, ci pentru ca se vroia calauza, pastor si invatator al lui Hristos. Pe el l-a deranjat ca aceia ce se dau calauze, nu sunt adevarate calauze, ci sunt de fapt calauze oarbe si fricoase. Omul nu avea nimic cu credinciosii obisnuiti, ci cu invatatorii si pastorii, cei ce TREBUIE sa-si "puna sufletul pentru credinta si oile sale". Asta era de fapt ideea filmului, sa arate ce fel de calauze avem. Ganditi-va la Sf. Maxim Marturisitorul si veti avea dimensiunea comparatiei. Ce calauzitori erau atunci si ce calauzitori sunt astazi. Astazi oricine umbla cu citate in buzunar, de-ale Sf. Maxim desigur, ca sunt cele mai veridice, se viseaza calauza veritabila a dreptei credinte. Or o calauza veritabila TREBUIE sa aibe o credinta jertfitoare sau chiar martirica.
Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
|