View Single Post
  #156  
Vechi 09.03.2011, 18:26:47
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Rugăciuni către tineri



Există rugăciuni făcute de Hristos, nu lui Hristos. Da, ați citit bine! Hristos Se roagă tinerilor care nu se mai roagă. Oare nu spune genialul Pascal: „Hristos este în agonie până la sfârșitul lumii"? Îmi veți spune că e o metaforă, dar eu vă reamintesc că am promis să nu folosesc metafore în această carte. Hristos Se roagă, cerșește exact ceea ce oferă: Iubire.

[COLOR=#330099]Se roagă prin baruri, prin discoteci, prin cămine studențești afumate de prea multa „iarbă" trasă în piept. Se roagă nu să Îl iubim, căci iubirea nu se cerșește. Se roagă, ne roagă să avem un dram de demnitate, să acceptăm veșnicia. Să conștientizăm că suntem niște nătărăi atunci când credem că putem trăi fără El, că putem fi fericiți hrănindu-ne cu resturile acestei lumi. Se roagă ca El să aibă un rost, un sens în viața noastră. Se roagă să nu-L târâm în iad după noi, căci nu pentru asta a venit pe acest pământ. Se roagă pentru o Cruce pe care nu o mai vrem. Se roagă pentru o fericire pe care, de fapt, nu o avem. Căci totul este mult prea trecător într-o lume în care suntem mult prea efemeri.[/COLOR]

Și un ultim sens al acestui titlu ar fi cel mai greu de explicat. Aici doar voi puncta esențialul, lăsând abordarea problemei în cauză pentru mai târziu.[COLOR=#CC0000] [/COLOR]A distruge tineretul unui neam, al unei țări, înseamnă a distruge acea țară.
Este povestea frumoasei din pădurea adormită! Dacă reușește vrăjitoarea să adoarmă acea frumoasă prințesă ce trebuie să moștenească împărăția, atunci totul, absolut totul va intra în letargie, va adormi. Nu va muri, este evident; nici noi, ca neam, nu am murit. Dar a dormi prea mult înseamnă a micșora pe zi ce trece șansa de a te mai scula; a nu mai căuta propria identitate, propria cultură și propria sfințenie, pentru prea mult timp,[COLOR=#330099] înseamnă [/COLOR][COLOR=#330099]nu doar a te pierde, a te ucide moral și psihic, dar și a pierde și ultima șansă la viață.[/COLOR]

Iar în drama noastră românească așteptăm nu un tânăr prinț care să sărute cu candoare pe frumoasa noastră adormită! Au trecut vremurile în care un Zelea Codreanu, un Iorga sau un Paulescu să joace acest rol, să ridice tineretul la lupta salvării propriilor vieți, a propriei credințe sau culturi. Acum doar Hristos mai poate săruta această frumoasă și o mai poate chema la viață.
Sărutul lui Hristos Îl primim nu aiurea, ci tocmai acolo unde El ne așteaptă, deși este mereu cu noi. Și iarăși revin: „De ce era să Mă căutați? Oare nu știți..."

[COLOR=#330099]Poporul român este condamnat la pieire pentru că tinerii noștri se pierd, există fără să mai trăiască, fără să știe că mai trăiesc.[/COLOR]Motivele? Sunt mult prea multe, iar această carte va aminti o infimă parte dintre ele. Restul rămâne pentru rugăciune și pentru lacrimile sfinților, ale eroilor și ale martirilor acestui neam mult prea iubit de Dumnezeu. [COLOR=#330099]Dar vai de cei care au lucrat la pierzania, la rătăcirea măcar a unui singur copil! Spune Hristos că mai bine i-ar fi acestuia să nu se fi născut! Și ce va fi cu cei care au distrus un neam? Dintr-un popor de sfinți, am ajuns [/COLOR][COLOR=#330099]un [/COLOR][COLOR=#330099]popor de infirmi moral, intelectual și fizic. Ce rămâne de făcut? Mai mult decât a sta să ne plângem situația noastră mult prea jalnică![/COLOR]
Sau mai putem vorbi de o exorcizare a României. Ce înseamnă a exorciza? Cam greu de explicat aceasta unora care, din dracul cel mult prea real, au făcut un personaj pentru Cartoon Network sau care Îl înghesuie în așa zisa mitologie biblică creștină. Cea mai mare șmecherie a dracului este să ne „ajute" să credem că el nu există. Când nu accepți existența unui dușman, atunci este evident că nu lupți. De restul se ocupă diavolul, fără probleme.

Iar exorcizarea este tocmai acea acțiune de a scoate la lumină pe cel ce stă în întuneric, de a demasca pe cel ce nu are decât măști: fie pe a lui Dumnezeu, fie pe a îngerului bun, fie pe a celui ce ne dorește fericire și numai fericire etc.
Exorcizarea nu o face oricine și oricând. Diavolul se teme numai și numai de Hristos Dumnezeu, chiar numai de numele Lui. Deci a exorciza înseamnă a fi cu Hristos, a fi prieten bun cu El, a fi întru El. A exorciza înseamnă a iubi, a ierta, a îngădui, a simți ca și Hristos. Cu atât mai mult când se vorbește de o exorcizare a unui neam, a întregii Românii.

Priviți bine ziua de astăzi, căci mâine vom fi mai decăzuți, mai nepăsători și mai marginalizați. Nu e un îndemn la nepăsare, la a pune mâinile în buzunar și a fluiera a pagubă. Cred că a venit clipa în care este destul să înțelegi gravitatea situației ca să te salvezi. Totul a venit peste noi ca un vârtej enorm care spulberă totul în cale, care nu mai poate fi oprit. Dar este și clipa în care să strigi pe Hristos, să cauți să te salvezi hrănindu-te din „munții" de istorie și de cultură ai acestui neam; este acum ziua în care să te hotărăști că tu nu vrei și nu poți fi călcat în picioare de răutatea, de incultura și de necredința ce crește tot mai mult pe zi ce trece.


Această carte nu este un paloș cu care să retez capul, unul din capetele balaurului din poveste, din această „poveste" ce realmente adoarme copiii și tinerii României. Nu, căci vor apărea în locul capului tăiat alte o sută. Este un paloș de care să te ții în furtuna care poate că nici nu ți-ai dat seama că te înconjoară. Iar dacă în inima ta se va naște rugăciunea și postul, atunci vei supraviețui, vei fi veșnic.
[COLOR=#330099]Exorcizarea României începe cu fiecare dintre noi. Sunt român, sunt și creștin.[/COLOR] Am niște datorii în fața Celui ce nu joacă la o ruletă rusească, ci are un dar și un plan cu fiecare dintre noi.

Nu căutați soluții absolute, perfecte în această carte. Hristos este singura soluție, singura rezolvare a nelămuririlor și a durerilor noastre. Din proprie experiență scriu că doar rugăciunea și postul rezolvă căderile și rănile noastre. Hristos este Persoană, de aceea se cade să vorbim nu numai despre El, ci și cu El. Cartea aceasta încearcă să fie o mână de ajutor celui ce este nesigur de veșnicia lui, celui ce a uitat sau nici nu a cunoscut mângâierea și dragostea lui Hristos. Și cititorul, dar și autorul, chiar dacă nu s-au cunoscut niciodată, cu siguranță cândva se vor întâlni. Acel moment, Biserica noastră Îl numește „Judecata de Apoi". Nimeni nu va lipsi, nimeni nu [COLOR=#333399]va [/COLOR][COLOR=#333399]putea să se învoiască sau să amâne prezența pe caz de boală sufletească. Poate se va găsi cineva în [/COLOR][COLOR=#333399]acea [/COLOR][COLOR=#333399]ultimă clipă a istoriei care să arunce această carte în balanța Judecății. Cât va cântări, depinde doar de Hristos și de cititori.[/COLOR] Eu încerc a mă găsi doar ca un instrument în mâna lui Dumnezeu; instrument cu care El să încerce ceva nou pentru cei ce vor gusta din această carte.

Tinerii au nevoie de sens. Avem nevoie de tineri, căci fără de ei nu avem niciun rost ca neam, ca existență înaintea lui Dumnezeu. Nu avem dreptul să nu ne gândim la cel de lângă noi, dar mai ales la cel ce nu mai este lângă noi. Iar tânărul acestui timp nu mai este cu noi! Este plecat într-o lume în care fiecare din noi l-a exilat prin nepăsarea, prin trădarea sau prin micimea noastră. Și cu fiecare dintre acești tineri a plecat și Hristos. Poate că, de fapt, noi suntem cei singuri și fără de sens. Tinerii măcar caută ceva sau pe Cineva. Noi, cei mulți și indiferenți, nu mai vrem nimic. Nici măcar mântuirea aproapelui, adică propria noastră mântuire.
Deci și voi fiți gata, că în ceasul în care nu gândiți Fiul Omului va veni. (...) Vi se pare că am venit să dau pace pe pământ? Vă spun că nu, ci dezbinare (Luca 12: 40; 12: 51).
Fragment din Introducerea cartii "RUGĂCIUNI CĂTRE TINERI" scrisă de Monahul Paulin

Sursa: Strajerii Ortodoxiei
Reply With Quote