Citat:
În prealabil postat de Scotsman
1).In Levitic capitolul 11 si Deuteronom capitolul 14 gasesti lista animalelor considerate curate si necurate.Motivatia pentru acesta distinctii este sfintenia(Levitic 11:44).Apostolul Petru continua sa respecte acesta regula(Faptele Apostolilor 10:14).Un motiv medical ar putea fi reprezentat de faptul ca pe lista animalelor considerate ca fiind necurate figureza animale care se pot hrani cu starvuri,carne in descompunere.
|
intre animalele curate nu sunt carnuri care din punct de vedere medical ar putea dauna sanatatii?
Citat:
2).Asa cum puteti gasi explicat si pe site: ,,intregul capitol 15 din Levitic se ocupa cu cu eliminarile, normale sau patologice, din sistemul genital al omului. Ceea ce pare a fi doar o problema de igiena corporala este, in realitate, legiferarea comportamentului uman in sfera de taina a vietii insesi: fecunditatea si reproducerea. De aici, caracterul sacral al tuturor acestor interdictii formale si prescriptii rituale."
|
Ce este aceasta necuratenie din Torah? Necuratenie lumeasca?Adica poluare lumeasca ,trupeasca, alimentara , medicala , habituala(locuinta) , de imbracaminte , s.a.m.d?
Citat:
3).Mantuitorul si leprosul: ,,După cum aflăm din lectura din Levitic, a contracta boala leprei era un lucru grav, care avea mai multe efecte: Exista efectul evident al bolii în sine și al disconfortului fizic care trebuia îndurat.Un lepros era declarat de către preot a fi necurat (Levitic 13:4). A fi necurat avea efectul dramatic al separării leprosului de cultul care i se cuvenea lui Dumnezeu în cortul legământului și mai apoi în Templu.Leprosul trebuia să poarte haine sfâșiate și părul zbârlit. Când ajungea cineva în apropiere, leproșii trebuiau să strige că sunt necurați. În cele din urmă, ei locuiau departe de comunitate (Levitic 13:45-46). Aceasta însemna separarea lor de toți oamenii, cu excepția acelora care erau și ei leproși. Dacă cineva atingea un lepros, devenea și el necurat.
Regele David se roagă după ce a comis păcatul adulterului cu Batșeba și l-a ucis pe soțul ei, Urie Heteul. Există câteva puncte de corelație între lepră și păcat pe care le găsim în rugăciunea de pocăință a lui David. Folosindu-se de imaginea leprei, care în stadiile avansate face pielea albă ca zăpada (Exod 4:6), regele David se roagă: "Stropi-mă-vei cu isop și mă voi curăți; spăla-mă-vei și mai vârtos decât zăpada mă voi albi" (Psalmul 50:8). Când cineva era găsit a fi fără lepră, ritualul purificării implica isopul (Levitic 14:4,6).Când cineva avea lepră, trebuia să își acopere fața. Dar David îl roagă pe Dumnezeu: "Întoarce fața Ta de la păcatele mele și toate fărădelegile mele șterge-le" (Psalmul 50:10).
Acest fundal oferit de Vechiul Testament aruncă lumină asupra la ceea ce se întâmplă când leprosul îl caută pe Isus. În primul rând apropiindu-se de Isus, acest lepros face o mișcare îndrăzneață".El ar fi trebuit să strige "Necurat! Necurat!" dar "el îngenunchează, un semn atât de reverență cât și de implorare" .Leprosul îl roagă pe Isus: "Dacă vrei, poți să mă cureți" (Marcu 1:40). În mod semnificativ, el nu îi cere lui Isus să îl vindece ci să îl curețe. Dorința lui cea mai profundă este aceea de a fi liber din nou să participe la cultul adus de poporul lui Dumnezeu".
Care este următoarea mișcare a lui Isus? Fuge în cealaltă direcție pentru a nu deveni el însuși necurat? Să ne amintim: dacă cineva ajungea în contact cu un lepros, devenea la rândul său necurat. Cu toate acestea, "Făcându-i-se milă de el, și-a întins mâna, l-a atins și i-a zis: "Vreau, curăță-te!" (Marcu 1:41). Isus îl atinge intenționat pe lepros. Pentru a-l curăța, nu doar spune: "Curăță-te!", deși ar putut cu siguranță să o facă. El se întinde în mod deliberat și îl atinge. Așadar, ce se întâmplă cu leprosul? "Imediat s-a îndepărtat lepra de la el și s-a vindecat" (Marcu 1:42). Ce s-a întâmplat apoi cu Isus?
El nu a devenit necurat. Isus, respectând Legea lui Moise, îl instruiește apoi pe om să se arate preotului și să treacă prin ceea ce poruncește Moise în Levitic, "ca mărturie a vindecării tale" (Marcu 1:44). Isus îi spune de asemenea omului să nu spună nimănui nimic despre aceasta. Omul nu ascultă ci se hotărăște să povestească "cele întâmplate peste tot, așa încât Isus nu mai putea să se arate în public în nici o cetate; era obligat să rămână în locuri pustii" (Marcu 1:45).Isus a preluat acum (nn.la modul metaforic) statutul anterior al leprosului: omul vindecat este liber să se întoarcă în societatea umană, dar Isus trebuie să rămână în pustiu."
Ar fi demn de remarcat faptul in cuprinsul Sfintei Scripturi suntem indemnati sa traim o viata sanatoasa atat din punct de vedere fizic cat si moral.Aceste indemnuri ne ajuta sa evitam contaminarea morala si spirituala,asa cum a este precizat in Ezechiel 44:23(esenta motivatiei):,,Ei trebuie să învețe pe poporul Meu a deosebi ce este sfânt de ce nu este sfânt și să le lămurească ce este curat și ce este necurat"
Sper ca aceste observatii sa va fie de folos dar subiectul poate fi aprofundat de catre oameni cu pregatire in acest sens.Toate cele bune.
|
prietene cum nu a devenit Iisus necurat prin atingerea de lepros/i daca aceasta era modalitatea dupa lege prin care cineva devenea necurat cand intra in legatura cu un lepros?aceste intrebari le pun pe fondul lui Isaia 53, unde spune despre Mantuitorul: "Acesta bolile, suferintele, si neputintele noastre le-a purtat" .. Uite ceva din Talmud despre Isaia 53:
Babylonian Talmud: "The Messiah --what is his name?…The Rabbis say, The Leper Scholar, as it is said, `surely he has borne our griefs and carried our sorrows: yet we did esteem him a leper, smitten of God and afflicted…’" (Sanhedrin 98b)
The Talmud also "records" (which needs not to be taken literally, but rather seeks to convey a message) concerning the coming of the Mashiach. The Talmud (Sanhedrin 98a) relates that one day; Rabbi Yehoshuah Ben Levi was walking and ran into Eliahu HaNavi, (Eliahu the Prophet). After exchanging greetings, Rabbi Yehoshuah begs to ask Eliahu one question: "Eimatai Ka Ati Mar? "When will the Master (the Mashiach) come?" A logical question, to be sure, as the prophets tell that one day, Eliahu HaNavi will be the predecessor of the Mashiach, heralding his coming and ushering in a new age of redemption. The story continues that Eliahu responds by saying Ask him yourself! To which Rabbi Yehoshuah asks: "but where can I find him?" Eliahu explains If you will go to the entrance to the market-place, you will see that all the lepers sit at the entrance to the market, with their bandages removed so that the warmth of the sun can heal their wounds. However, says Eliahu HaNavi, pay attention and you will notice that there is one beggar who only allows himself to remove one bandage at a time, so as to be ready to move at a moment’s notice, in the event that he is called. This, says, Eliahu HaNavi, is the Mashiach. So Rabbi Yehoshuah goes to the market place, and indeed finds such a person sitting amongst the lepers. And of course, he asks him the question, "Eimatai KaAti Mar?" When will the Master (the Mashiach) come? To which the leper responds with one simple, yet powerful word: "HaYom" (today). The next day, Rabbi Yehoshuah Ben Levi again ran into Eliahu the Prophet. And this time, Eliahu asks Rabbi Yehoshuah: "Nu, did you find him?" Rabbi Yehoshuah responds: "Ken, VeKah Shiker Li". Yes, I found him, but he lied to me. He told me he was coming today, but today came and went, and the Mashiach never came. And one can almost see the sad smile on Eliahu Hanavi’s face, the tears in his eyes, as he explains No, he didn’t say "HaYom" “Today,” rather he was referring to the verse which says: "HaYom, Im Bekolo Tishma’u", Today, if you will but listen to His voice. (Tehillim / Psalm 95) (told by Rabbi Binny Freedman)