Citat:
În prealabil postat de AdrianAamz
1. La Marcu 2, 28 zice: "Astfel ca Fiul Omului este domn si al sambetei.
2. Daca tinem cont ca in VT zice ca sambata este ziua Domnului, iar Hristos spune ca Fiul Omului este Domn al sambetei, eu vad ca se inverseaza ceva aici... dvs. nu vedeti ?
Caci in loc sa fi spus Hristos nu mai spune ca sambata este a Domnului = Fiul Omului, el spune ca Fiul Omului este Domn SI al sambetei...
2. De ce zice SI al sambetei ? Acest SI nu conteaza ?
Se pare (de fapt se vede clar) ca Pavel si Barnaba au venit sa discute despre Hristos mai intai cu iudeii, si de aceea, ca si Hristos, ii abordau samabata, in sinagoga.
Dar de unde si pana unde aceasta relatare sustine ca sambata este sabatul crestinului ??
Unde scrie ca apostolii au impus neamurilor sa tina sambata ??
E vorba doar ca apostolii lucrau sambata pentru Hristos in sinagoga; dar nu inseamna ca in alte zile nu lucrau pentru Hristos. Si ca au fost rugati sa ii bage in seama si pe ne-iudei.
Daca va uitati cu atentie la toata fraza, incepand cu versetul 18, ca e clar vorba de coborarea lui Hristos in iad ... nu pe vremea lui Noe, ci in sambata ingroparii lui, caci apostolul Pavel face referire mai intai la moartea trupului lui Iisus, apoi la faptul ca totusi era viu si ca a coborat ca sa propovaduiasca sufletelor care pana atunci erau in inchisoare, adica in iad ! Ca erau unele acolo inca de pe vremea lui Noe. Si ca afce referire nu atat la Noe, cat la potop, ca prefigurare a botezului crestin: vedeti versetul 21.
Apoi, in vs. 22, mai zice si de inaltarea lui Hristos la cer, desigur DUPA inviere, caci Hristos nu s-a plimbat din cer in iad, din iad in cer, apoi din cer pe pamant ...
E o inlantuire logica, si cred ca nu e musai sa fie cineva inginer ca sa sesizeze corect despre ce este vorba.
Caci pana la urma urmei, nu se pune problema de cum intelegem, ci de ce acceptam...
|
cred ca sunt mai multe
Șabate... din punctul acesta de vedere cred ca si duminica este un
Șabat.. Șabatul despre care Iisus vorbeste in evanghelia lui Marcu eu zic ca e veacul acela in care El s-a intrupat.. Prin "Fiul Omului e Domn si al Sabatului, El se arata pe sine ca Domn si al veacului aceluia,al Legii, si al lui Israil... si ca Domn al tuturor veacurilor.. Domn al lumii de dinainte de El(de intruparea Lui), Domn si al lumii pamantesti.. si arata sensul omului.. acela de a se bucura de toate binestarile pamantesti... arata pe om ca domn al creatiei.. ca toata creatia a fost facuta pentru om.. de aceia zice ca si
Șabatul a fost facut pentru om, nu omul pentru
Șabat... adica creatia..
Șabatul are aici sensul de creatie... binecuvantarile s-au facut pentru om, nu omul pentru binecuvantari..
there are different kinds of sabbaths:
1. Sabbath (Isa. 66:23) = the dispassion of the deiform soul that through practice of the virtues has utterly cast off the marks of sin.
2. Sabbaths (Exod: 31:13) = the freedom of the deiform soul that through the spiritual contemplation of created nature has quelled even the natural activity of sense-perception.
3. Sabbaths of sabbaths (Lev. 16:31) = the spiritual calm of the deiform soul that has withdrawn the intellect even from contemplation of all the divine principles in created being, and through an ecstasy of love has clothed it entirely in God alone and through mystical theology has brought it altogether to rest in God.
4. There is also another mystical sabbath
“Sfințiți
Sabatele Mele, căci ele sunt un semn între Mine și voi, ca să știți că Eu sunt Domnul, Dumnezeul vostru!” Ezekiel 20/20
Nimeni deci să nu vă judece pentru mâncare sau băutură, sau cu privire la vreo sărbătoare, sau lună nouă, sau la sâ
mbete,Care sunt umbră celor viitoare iar trupul (este) al lui Hristos. Col 2/16-17