View Single Post
  #598  
Vechi 10.02.2011, 17:29:58
AdrianAamz AdrianAamz is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.02.2010
Locație: Elada / Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 523
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
În închisoarea păcatului.

Când vom discuta textele respective vă voi da dreptate. Acum discutăm 1 Petru 3. Dacă doriți. Dacă vă e incomod, putem renunța.

Bun. Și în urma citirii originalului, la ce concluzie ați ajuns? În 1 Petru 3, scrie ceva de Iad- respectiv corespondentul aproximativ άδης ?


Nu despre asta era vorba, nici măcar despre inexistența Iadului (în accepțiunea de locuință a morților). Era vorba de fantasmagoria că Iisus în timp ce era mort, era viu (sic!) în Hadesul mitologic grecesc (știți, ăla în care sufletele morților sunt ținute captive în închisoarea păzită de Cercer).
Se vede ca aveti o conceptie materialista foarte bine inradacinata...

In 1 Petru 3 asa:
"Pentru ca si Hristos a suferit odata moartea pentru pacatele noastre, El cel drept pentru cei nedrepti, ca sa ne aduca pe noi la Dumnezeu, omorat fiind cu trupul, dar viu facut cu duhul, cu care S-a coborat si a propovaduit si duhurilor tinute in inchisoare"

Avem aici SIMULTAN:

- un trup mort;
- un duh (suflet) viu;
(ambele, ale lui Hristos)
- o COBORARE... ;
- duhuri tinute intr-o inchisoare in care a coborat Hristos. (deci 'duhuri", nu oameni in carne si oase, nu fiii lui Israel sau ai lui Avraam care umblau pe pamantul Israelului de acum 2000 de ani, pe langa Iisus si pe langa apostoli !)

Si dvs. ii ziceti "inchisoarea pacatului". Cumva iadul ("hadesul"), sheolul, tartarul, iezerul cel de foc, nu la inchisoarea asta se refera ???
Si era o inchisoare aflata undeva jos, caci el "s-a coborat" pana acolo... nu era o "inchisoare" metaforica !
Dar cei de pe pamant , de la suprafata, erau cumva in afara pacatului ?

Dvs. porniti de la niste limitari ale dogmei adventiste, care printre altele sustine (impotriva Bibliei) ca trupul si sufletul omului sunt unul si acelasi lucru (materialism 100 %, cu felicitari din partea lui Marx, Engels si Lenin), si ca prin urmare nu exista decat un fel de rai, si nu si iad.

Scriptura nu spune despre hadesul mitologic grec, ci atat Matei si Luca, precum si Petru, se refera clar la locul de tristete, la inchisoarea unde ajungeau "duhurile" (sufletele) oamenilor dupa moartea trupurilor. Ei au folosit cuvintele care erau in uz pe vremea aceea pentru a desmna acea inchisoare: hades, tartaros... iar in ebraica, sheol. Vi se pare ca sheolul din VT e tot o mitologie ?
Iar cuvantul "iad" din romana (in engleza ii zice "hell", nu ?) provine de la cuvantul "hades', care , orice ati spune, desemneaza locul in care ajung sufletele pacatosilor.


Apropo de cuvantul "inchisoare", in Evanghelii si in Faptele apostolilor scrie ca Ioan Botezatorul, Petru si Ioan in Ierusalim , Pavel si Sila in Filipi au fost introdusi nu in "hades", ci in δεσμωτηριον = desmoterion.

Daca si duhurile din 1 Petru erau in "desmoterion" , nu in "hades" (asa cum scrie in original), atunci cel care are o problema cu intelegerea diferentei dintre "duhuri" si "pacatosi" nu cred ca sunt eu.
Eu sunt de parere ca la o discutie se vine cu a anumita tinuta si cu o anumita cultura, nu cu atacuri furibunde si cu ironii gratuite care dezvaluie niste lacune de cultura teologica.

V-am spus ca eu citesc in limba originala in care este scris NT (si LXX, de altfel) si ca vad clar ce diferente sunt intre termeni si mai ales DE CE.

Ceea ce Biblia dvs. traduce cu "inchisoare" (in KJV: "prison") fara diferentiere, atat in cazurile celor citati mai sus cat si la 1 Petru 3, in Biblia scrisa de apostoli sunt cuvinte net diferite.
Sau o sa spuneti ca la inceput era doar "prison" peste tot, dar mai tarziu grecii au modificat si au scris "hades" si "tartaros" in loc de "desmoterion" ??