View Single Post
  #574  
Vechi 10.02.2011, 00:31:55
AdrianAamz AdrianAamz is offline
Senior Member
 
Data īnregistrćrii: 01.02.2010
Locažie: Elada / Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 523
Implicit

Citat:
Īn prealabil postat de crocomau Vezi mesajul
Mers la sinagoga in ziua sambetei, citit din Scripturi in ziua sambetei, dezlegarea sambetei de datinile fariseilor.. Iata cateva mostre de pazire a zilei sambetei de catre Domnul sambetei (Marcu 2:28).
1. La Marcu 2, 28 zice: "Astfel ca Fiul Omului este domn si al sambetei.

2. Daca tinem cont ca in VT zice ca sambata este ziua Domnului, iar Hristos spune ca Fiul Omului este Domn al sambetei, eu vad ca se inverseaza ceva aici... dvs. nu vedeti ?

Caci in loc sa fi spus Hristos nu mai spune ca sambata este a Domnului = Fiul Omului, el spune ca Fiul Omului este Domn SI al sambetei...

2. De ce zice SI al sambetei ? Acest SI nu conteaza ?


Citat:
Īn prealabil postat de crocomau Vezi mesajul
Cīnd au iesit afarã, Neamurile i-au rugat sã le vorbeascã si īn Sabatul viitor despre aceleasi lucruri; ...Īn Sabatul viitor, aproape toatã cetatea s-a adunat ca sã audã Cuvīntul lui Dumnezeu. Iudeii, cīnd au vãzut noroadele, s-au umplut de pizmã,(Fapte 13:42-44)
Se pare (de fapt se vede clar) ca Pavel si Barnaba au venit sa discute despre Hristos mai intai cu iudeii, si de aceea, ca si Hristos, ii abordau samabata, in sinagoga.
Dar de unde si pana unde aceasta relatare sustine ca sambata este sabatul crestinului ??
Unde scrie ca apostolii au impus neamurilor sa tina sambata ??
E vorba doar ca apostolii lucrau sambata pentru Hristos in sinagoga; dar nu inseamna ca in alte zile nu lucrau pentru Hristos. Si ca au fost rugati sa ii bage in seama si pe ne-iudei.


Citat:
Īn prealabil postat de crocomau Vezi mesajul
Versetul respectiv (mai exact,1 Petru 3:19) face referire la lucrarea Domnului Iisus Hristos, prin Duhul, in vremea lui Noe (cititi si versetul 20, care vorbeste despre vremurile lui Noe).
Daca va uitati cu atentie la toata fraza, incepand cu versetul 18, ca e clar vorba de coborarea lui Hristos in iad ... nu pe vremea lui Noe, ci in sambata ingroparii lui, caci apostolul Pavel face referire mai intai la moartea trupului lui Iisus, apoi la faptul ca totusi era viu si ca a coborat ca sa propovaduiasca sufletelor care pana atunci erau in inchisoare, adica in iad ! Ca erau unele acolo inca de pe vremea lui Noe. Si ca afce referire nu atat la Noe, cat la potop, ca prefigurare a botezului crestin: vedeti versetul 21.
Apoi, in vs. 22, mai zice si de inaltarea lui Hristos la cer, desigur DUPA inviere, caci Hristos nu s-a plimbat din cer in iad, din iad in cer, apoi din cer pe pamant ...
E o inlantuire logica, si cred ca nu e musai sa fie cineva inginer ca sa sesizeze corect despre ce este vorba.
Caci pana la urma urmei, nu se pune problema de cum intelegem, ci de ce acceptam...