Citat:
În prealabil postat de Daniel777
Pai asta e ,ca nu trebuie sa merg nicaieri,doar sa stau acasa si sa spun ca Ortodoxia e Adevarul, celor intrusi de pe aici....
Locul tau ,dpdv al tematicii ,nu e aici Erethon...Ce ,ai venit sa vinzi castraveti la gradinar?
|
Problema este un pic mai complexă decât o prezentați dv.
Mai întâi, noi nu suntem "intruși". Un intrus este cineva care intră, dacă nu prin efracție, cel puțin dând buzna contrar voinței afișate de gazdă. Aici, gazdă este proprietarul forumului, care a abilitat un adminsitrator care să stabilească cine intră și cine nu intră, potrivit unor anume reguli ale gazdei. Deci, și dv, și dl Erethorn și eu suntem musafiri. Iar un musafir care spune despre alt musafir că e intrus și că aceea e casa lui nu îmi produce o impresie prea bună.
Mai pe urmă, sunt absolut de acord cu dv când spuneți că "ortodoxia este credința cea adevărată". Deosebirea dintre noi este ceea ce înțelegem fiecare prin "ortodoxie". Eu, cel puțin, prin "ortodoxie" înțeleg credința Bisericii, exprimată în scrierile Sfinților Părinți și mod deosebit prin lucrările Conciliilor sau Sinoadelor ecumenice. În numeroase postări am reprodus pasaje din Sfinții Părinți și am arătat că ei au crezut că Roma este scaunul apostolic al lui Petru, ceea ce mulți autointitulați "ortodocși" din zilele noastre au ajuns să conteste, dovadă fiind un topic întreg de pe acest subforum. V-am mai arătat că, în neînțelegerile dintre ei, fie doctrinare, fie adminsitrative, s-au adresat prin petiții Papei, în care au văzut mereu un arbitru având jurisdicție universală. În sfârșit, v-am spus că la nici un Sfânt Părinte nu veți găsi că Duhul Sfânt purcede numai de la Tatăl. Unii formulează "de la Tatăl", alții "de la Tatăl prin Fiul", sau chiar "de la Tatăl și de la Fiul". Confrații catolici au arătat că ortodoxia sfinților părinți nu se opune (nu este incompatibilă) cu dogme formulate de Sf Biserică Catolică ulterior perioadei patristice, așa cum este Dogma Imaculatei Concepții sau Dogma Asumpției.
După discuții frățești, care au durat aproape un an, cei mai buni teologi dintre părinții dv și părinții noștri au ajuns la un punct de vedere comun în ceea ce, la vremea respectivă, Biserica Ortodoxă a perceput ca fiind Sinodul Ecumenic de la Florența. Dar politicul și-a băgat coada din nou, astfel că ceea ce fusese bun semnat nu a mai fost nici bun, nici semnat și duhul schismei a reaprins lucrurile.