| 
			
			 
			
				24.01.2011, 16:15:00
			
			
			
		 | 
	| 
		
			
			| Banned |  | 
					Data înregistrării: 30.07.2009 Religia: Ortodox 
						Mesaje: 2.543
					      |  | 
	
	| 
				  
 
			
			
	Citat: 
	
		| 
					În prealabil postat de MariS_  Mi-a placut raspunsul lui windorin si vreau sa leg raspunsul meude al lui. Raspunsul meu este ca legea veche nu este nici abrogata,
 nici desfiintata, ci depasita. Asa cum adultul il depaseste pe copil,
 asa si legea cea noua o depaseste si o desavarseste pe cea veche.
 Dar cum nici adultul nu mai redevine copil asa nici legea cea noua
 nu mai redevine cea veche. Desigur ca in cele doua legi ale iubirii
 se regasesc toate cele zece porunci, inclusiv porunca a IV-a, cea cu
 ziua Domnului, pentru ca cel ce Il iubeste din tot sufletul pe Domnul
 ii dedica chiar mai mult decat o zi. Acum, fiindca am vazut pe alt
 thred ca e mare "razbel" cu ziua, am sa va spun raspunsul unui avva
 din pustie la intrebarea unui novice referitoare la ziua Domnului.
 Zice avva, noi tinem acum Dumineca nu numai pentru ca atunci a
 inviat Domnul ci si pentru ca mai are o semnificatie. Daca tinerea
 celeilalte zile semnifica terminarea cu bine ("si Dumnezeu vazu ca
 toate erau bune") a unui lucru, la om, care e pacatos dupa cum bine
 stim, orice lucru, daca nu incepe cu rugaciune si sfat cu Dumnezeu,
 iese prost. Deci noi tinem ziua Domnului inainte de a incepe lucrul
 tocmai pentru a ne ruga si a primi binecuvantare pentru acel lucru.
 Har, smerenie si jertfa de sine.
 |  Si atunci cum explicati unele pogoraminte din legea veche despre care se spune ca sunt vesnice?Una dintre ele fiind si pogoramantul sambetei.Alta pogoramantul preotiei.. alta pogoramantul lui David.. alta pogoramantul taierii imprejur.. alta pogoramintele diferitelor praznice.. s.a.m.d
		 
			
			
			
			
				  |