Citat:
În prealabil postat de Grabriella
NU, dragul meu!Nu-mi cere nimeni sa blestem pe oameni
|
Ba da. Ortodocsilor li se cere sa-i blesteme pe oameni.
Nu doar sa se dezica de învataturile eretice, nu doar sa se dezica de erezii.
Nici macar sa se dezica de oameni nu este suficient.
Ortodocsii sunt obligati sa-i blesteme pe oameni, pe semenii lor.
Dumneavoastra ati dat sursa aici:
http://www.crestinortodox.ro/forum/s...1&postcount=68
Nu discutam faptul parintii bisericesti i-au blestemat pe sectari, nu-i vorba de nicio cantare acum. Nu discutam faptul ca unii preoti il blestema pe satana. Nu vorbim de anatemele rostite de episcopi.
Vorbim despre un necrestin care intra in Biserica Crestina.
Ca sa faca parte din ea el trebuie sa spuna
cu gura lui: „Ii blestem pe ei!”.
E vorba ca trebuie sa-si blesteme prietenii, sa-și blesteme parintii, sa-si blesteme copii, sa-si blesteme fratii...
Va rog nu mai continuati in a musamaliza asemenea grozavii.
Daca ele s-au facut doar in trecut va rog sa prezentati hotararea in care Sfantul Sinod le interzice.
Citat:
În prealabil postat de Grabriella
Singura problema este ca Insusi Tatal Ceresc a hotarat blestemul si binecuvantarea peste oameni. Este cineva mai presus de El?Sau ,poate, noi suntem chiar mai buni si mai milosi decat Creatorul nostru? Stim bine de unde vin toate aceste devieri!
|
Da, stim bine. De la Diavol.
Doar el ne poate indemna sa ne blestemam parintii si copiii.
Insusi Tatal ceresc ne spune in Noul Testament: Binecuvantati si nu blestemati.
Sfantul Ioan Iacob Hozevitul ne spune:
"În toată viața Lui de pe pământ, Domnul niciodată n-a blestemat pe cineva, deși toată viața a fost prigonit și defăimat de către necredincioșii jidovi. A blestemat numai pe smochinul cel neroditor, care închipuia nerodirea neamului evreiesc. A aceasta a vrut să arate sfârșitul Legi celei vechi, care n-a putut aduce pe om la mântuire.
Apoi să ne gândim câte necazuri și câte piedici au întâmpinat Sfinții Apostoli din partea păgânilor, dar ei niciodată n-au blestemat.
Trebuie însă să știm că blestemul și anatema pot să fie folosite numai în cazurile cele mai grele, când se primejduiește Sfânta și Dreapta Credință. Dar și atunci ele sunt ca niște arme pentru păstorii Bisericii, iar NU pentru cei de rând.