Citat:
În prealabil postat de medusa
Acesta nu este un argument, Satana vine si paraste pe Iov, facand niste afirmatii false, iar Dumnezeu ii da voie sa demonstreze ca este asa, pentru a vedea toti ingerii cat de mincinos este satana.
|
Este un argument, îndată ce Biblia îl folosește ca atare. Vezi tu vreo altă soluție, pentru a demonta acuza de favoritism adusă de diavol lui Dumnezeu? Dumnezeu se desprinde în mod deliberat de Iov, pentru a demonstra tuturor (nu numai celor de față, îngeri și demoni, dar și nouă, celor care citim acum cele întâmplate, deci și ție) că Iov într-adevăr Îi poartă un respect și o dragoste dezinteresate. Simpla Lui susținere verbală n-ar fi fost de ajuns.
Citat:
În prealabil postat de medusa
Iar demonii care sunt exorcizati de Domnul Iisus, trebuie sa plece din acel demonizat insa supunandu-se autoritatii Domnului, cer voie sa intre in acei porci. Nimic suspect aici.
|
Da, dar și porcii nevinovați au fost mânați de diavoli în mare și s-au înnecat până la unul. De ce nu-L acuzi și aici pe Dumnezeu că "este ucigașul nemilos al acestor ființe plăpânde și neajutorate, folosindu-se din plin de râvna slujitorilor Lui, dracii"?
Citat:
În prealabil postat de medusa
Dar sa spui ca Dumnezeu vrea sa nimiceasca o populatie umana, cum este cazul sodomitilor, prin foc si pucioasa, deci intentia ii apartine in totalitate, insa neputand sa faca asta, "roaga" sau "comanda" unor demoni sa arunce ei cu pucioasa pe acei oameni, dar intai sa scoata pe Lot de acolo, mi se pare o teza alarmanta, care Il pune pe Dumnezeu intr-o postura gresita.
|
Episodul cu Iov ar trebui să-ți dea de gândit. Acolo se relatează limpede despre o uzanță în ceruri: îngerii vin la Dumnezeu și mărturisesc din proprie inițiativă faptele lor și ce intenționează să facă. Printre ei se strecoară demonii, care fac și ei același lucru. Dumnezeu nu are niciodată vreo inițiativă, căci lucrarea Sa nemijlocită s-a încheiat odată cu Facerea lumii; dar El este Proniatorul, adică urmărește și cenzurează necontenit inițiativa îngerilor, care lucrează necontenit după firea lor: cei buni nu ostenesc în a căuta și a face binele, urmărind neabătut să se împlinească toate proorociile, în timp ce îngerii răi nu contenesc în a a căuta să facă răul.
Citat:
În prealabil postat de medusa
Dumnezeu vorbeste cu demonii, dar nu este comandantul lor suprem, dandu-le ordine pe cine sa omoare sau pe cine sa chinuie.
|
Corect. Nici n-am susținut vreodată altceva.
Citat:
În prealabil postat de medusa
Te-ai intrebat ce s-ar intampla daca "demonul" care a omorat pe primii nascuti ai egiptenilor nu s-ar fi executat in aceasta misiune? daca ar fi zis "nu ma, duc, du-te Tu, Doamne"? ce ar fi raspuns Dumnezeu? "du-te, cand iti spun, ca Eu comand aici !" deci este absurd sa consideram ca demonii executa poruncile divine.
|
Acum te contrazici. Mai înainte spuneai exact contrariul, acum spui ceva în genul “Dumnezeu vorbeste cu demonii, și este comandantul lor suprem, dandu-le ordine pe cine sa omoare sau pe cine sa chinuie.” Mai întâi hotărăște-te în ce parte vrei să pledezi. Apoi încearcă să judeci puțin, înainte de a te exprima sentențios. Este vreodată, cândva, undeva, vreun demon care se lenevească în a face răul și a aduce suferințe peste oameni? Iată ce te învață Biblia, dar trebuie să mai și citești din când în când din ea, ca să afli:
“Fiți treji, privegheați. Potrivnicul vostru, diavolul, umblă, răcnind ca un leu, căutând pe cine să înghită,
Căruia stați-i împotrivă, tari în credință, știind că aceleași suferințe îndură și frații voștri în lume.” (1Petru, 5: 8,9)
Deci nu Dumnezeu îl trimite pe diavol ca să iscodească pe pământ, scormonind ce rău ar putea să mai facă, ci diavolul Îi cere neobosit lui Dumnezeu să-i dea dreptul de a face el “dreptate”, așa cum știe el, cu mijloace patentate și verificate de el de milenii.
Deci nu demonii execută “poruncile divine care aduc răul pe pământ” ci, în aparență este exact invers: Dumnezeu parcă i-ar asculta și pe diavoli, din când în când, dându-le dreptate. Dar numai în aparență, căci nu se poate pune semn de egalitate între îngăduință și poruncă, între condiționare și ascultare. Dumnezeu îngăduie și condiționează (cenzurează) faptele diavolului, dar niciodată nu-i poruncește și nu ascultă de el, chiar dacă în aparență tocmai asta face. Dacă vezi finalitatea lucrurilor, vei constata că Dumnezeu este mai inteligent decât diavolul, chiar dacă în aparență “Se învoiește” ca acesta să se desfășoare în voie, aducând mult rău pe pământ. Pilda lui Iov este ilustrativă: citește ce sfârșit a avut Iov ca să înțelegi mai bine. [/quote]
Citat:
În prealabil postat de medusa
Si te intreb un lucru: in iazul de foc unde arde pucioasa, vor fi aruncati pacatosii si demonii, cine-i va arunca acolo? tot un demon va face si aceasta lucrare "ingrata" ? pentru ca Biblia spune ca satana cu demonii lui vor fi aruncati in iazul de foc care arde cu pucioasa, deci un loc ingrozitor. Cine-i va arunca acolo? nu Dumnezeu si sfintii ingeri? pentru ca toti demonii vor fi aruncati acolo, deci nu exista unii demoni sa arunce alti demoni in iazul de foc. Think !
|
Dacă tu vezi așa de simplist iadul și caznele lui, așa cum gândeau strămoșii tăi în Evul Mediu, (populat până la sufocare cu niște draci roșii cu coarne, gheare, copite și coadă, acoperiți cu păr pe tot corpul și ținând în mâini furci cu trei dinți cu care îi împing mereu pe păcătoși ca să stea cât mai adânc cufundați în cazanele cu smoală clocotită, țipând la ei înfiorător, ca să-și amintească toate păcatele) înseamnă că-ți va veni greu să înțelegi că “plânsul și scrâșnirea dinților”, adică suferința despărțirii de Dumnezeu, poate fi mult mai adâncă dacă este spirituală decât dacă este materială. Conștiința trează a acestei vremi a răsplatei de la sfârșit este mai arzătoare ca un foc nestins și mai dureroasă ca un vierme neadormit. Omul simte atunci exact și profund ceea ce și-a pregătit din vreme, în tot timpul vieții lui: apropierea sau despărțirea lui de Dumnezeu. Exprimările alegorice al Bibliei sunt pentru oamenii cei neinstruiți ai antichității, ca să priceapă și ei, cu intelectul lor infantil, cam ce-ar însemna despărțirea definitivă de Dumnezeu. Cei de astăzi, având posibilitatea să beneficieze de o instrucție mai elevată, au șansa de a înțelege mai bine că o durere spirituală este infinit mai mare decât una a trupului. De altfel, dintotdeauna cei care s-au despărțit prematur de cei dragi, care i-au părăsit ieșind din viață prin morți năpraznice, au înțeles mai bine că era de preferat să-și dea ei o mână, un ochi sau un picior, decât să-l piardă pe cel iubit.
|