View Single Post
  #302  
Vechi 21.12.2010, 11:58:08
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 283. Comentariu la cuvântul pucios din 4-12-2010 (V)

283. Comentariu la cuvântul pucios din 4-12-2010 (V)



Pretențiile pucioșilor de “a descoperi America Ortodoxiei” în ceea ce privește o viitoare “despecetluire a tainei învierii făpturii” sunt de-a dreptul ridicole. Se știe clar din Biblie că nepătrunsa taină a învierii morților a fost despecetluită cu peste 2000 de ani în urmă, fiind arătată odată cu Învierea Domnului Iisus, după moartea Sa pe cruce. Culmea este că din când în când pucioșii mărturisesc ei înșiși acest adevăr, contrazicându-se astfel de la un mesaj la altul:

“Pe Mine, Cel tainic, Cel nepătruns, M-a pătruns acest ucenic, și cu dor a dorit să-i facă pe toți ucenicii Mei să creadă cu pătrundere și să mărturisească ei cu toată puterea lor taina cea pentru care Eu M-am coborât de la Tatăl pe pământ și M-am întrupat ca să Mă las cu trupul pe cruce răstignit și să pot arăta nepătrunsa taină a învierii morților prin însuși trupul Meu.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 8-5-2005)

Tot în ultimul “Cuvânt” pucioșii se lansează (ca de obicei) în adânci reflecții filozofice, realizând încă odată performanța de a cădea în ridicol, și, ceeace este mai grav, de-a dreptul în erezie. Perorând minute în șir despre dragoste și efectele ei, ajung să formuleze și următoarea “maximă” pucioșească:

“Dragostea nu se probează decât prin credință și prin mărturisire, iar altfel nu.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 4 decembrie 2010)

Radicalismul acestei afirmații cu conotații negative (“altfel nu”) merită puțină atenție. Este evident că dragostea este o virtute asupra cărei valențe benefice nu mai este cazul să comentăm. Dar este oare corectă teorema pucioșilor referitoare la confirmarea ei?

Două și numai două sunt reperele propuse de pucioși ca să legitimeze dragostea: credința și mărturisirea. Simpla lor enumerare clarifică și destinația particulară a sentimentului pus în discuție: nu este vorba de o dragoste oarecare, între doi soți sau doi adolescenți, ci este vorba de dragostea către Dumnezeu, căci lui Dumnezeu i se cuvine credință și mărturisire. Sunt ele însă definitorii pentru dragostea de Dumnezeu?
Despre credință Biblia amintește că este o condiție necesară, dar nu suficientă, pentru a fi un bun creștin. Oare nu au și dracii credință? Ba ei au mai multă decât omul, căci ei sunt siguri că Dumnezeu există și este Atotputernic:

“Tu crezi că unul este Dumnezeu? Bine faci; dar și demonii cred și se cutremură.” (Iacov 2,19)

Despre mărturisire se poate spune același lucru. Cei mai mari mărturisitori ai lui Hristos au fost demonii, care nu se sfiau să-I arate pe față dumnezeirea:

“Și era în sinagoga lor un om cu duh necurat, care striga tare, zicând: Ce ai cu noi, Iisuse Nazarinene? Ai venit ca să ne pierzi? Te știm cine ești: Sfântul lui Dumnezeu.” (Mc 1,24)

Așadar, duhurile rele au avut și credință, au avut și mărturisire, dar tot n-au avut dragoste. Definiția pucioșilor șchioapătă îngrozitor, pentru că ei nu citesc Scripturile, ci compun texte filozofice din capul lor. Dacă ar fi citit în Biblie ar fi văzut că Însuși Domnul este cel care definește dragostea celor care-L iubesc pe El cu adevărat. Aceștia sunt cei care ascultă de cerința formulată de Hristos și nu de teorii omenești. Iar Hristos a cerut așa:
“Dar mergând, învățați ce înseamnă: Milă voiesc, iar nu jertfă; că n-am venit să chem pe drepți, ci pe păcătoși la pocăință.” (Matei 9,13) , făcând trimitere directă la cuvântul proorocesc:

“Că milă voiesc, iar nu jertfă, și cunoașterea lui Dumnezeu mai mult decât arderile de tot.” (Osea, 6,6)

O altă teorie năstrușnică din ultimul “Cuvânt” al pucioșilor este aceea că Dumnezeu este autorul bolii și a suferinței:

“Se duce omul la doctor și-i dă doctorii doctorul, dar nici un doctor nu gândește și nu știe să spună de unde vine boala la om, și nu-i dă omului doctorii după boala lui, ca să se vindece de boala de la care vine suferința. O, nu știe omul că trupul plin de durere e doctorie pentru el. Altfel de doctor este Dumnezeu, Care trimite omului suferință pentru vindecare dacă omul nu ia ca doctorie umilința cea pentru păcate și pocăința apoi și iubirea apoi pentru Domnul vindecătorul.(citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 4 decembrie 2010)

Puțin mai lipsește să spună că El este și autorul morții, și acest pas funest chiar îl fac pucioșii, atunci când pretind că Dumnezeu a fost autorul morții lui Simion (copilul Zidarilor) ca să-l scutească pe acesta de tulburări venite de la rudele lui, și să-i “elibereze” pe părinți de “povara” creșterii fiului lor, disponibilizându-i pentru grija exclusivă de obștea pucioșească. Poate că într-adevăr, Dumnezeul” lor, “Dumnezeul” Pucios, a fost autorul faptei oribile pe care singur o mărturisește cu cuvinte mieroase și adormitoare:

“O, copilași iubiți de Dumnezeu, Eu sunt iubirea cea fără de margini. Copilașii Mei, Marian și Victoria, am lucrat cu mare iubire pentru voi, […]și am trimis pe îngerul Meu să-l aducă la Mine pe cel mic al vostru ca să nu se piardă de Mine și de voi și de poporul Meu, tată, căci Eu sunt iubirea cea fără de margini, că Mă uit înapoi și văd lupta celor din afara poporului Meu cât s-au luptat să-l scoată pe acest copil din mănăstirea Mea, și ziceau să învețe carte și să nu stea închis între ziduri. Câtă răutate se pornise înspre voi și de la părinții voștri cei după trup și de la nași și de la arhierei și de la preoți și de la oamenii luminați ai lumii, și v-am spus să strângeți toată mărturia despre această necredință care venea din cei necredincioși ca să lovească în voi. Și l-ați luat din mănăstire ca să liniștiți pe cei ce se răzvrăteau împotriva lucrării cuvântului Meu care vine pe pământ pentru voi. L-ați luat ca să liniștiți războiul și l-ați dat la școală, și copilul e copil și alunecă ușor și dă să se despartă de Dumnezeu. Dar Eu am avut iubire pentru voi și pentru el și nu l-am lăsat să apuce să Mă părăsească sau să se răzvrătească cu cei răzvrătiți, că duhul lumii dădea să-i păteze inima și mintea, și el era mic și nu cunoștea puterea răului.” (citat din “Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa, 11/24 august 1997)