View Single Post
  #542  
Vechi 14.12.2010, 12:42:16
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de paradosis Vezi mesajul
[COLOR=#0000ff]Crucea Bizantina care s-a aratat vreme de o jumatate de ceas pe cer la miezul noptii si s-a inaltat in acel ajun de Inaltarea Sfintei Cruci la Atena[/COLOR], in 1925, vine si ea sa-i intareasca pe aparatorii traditiei ortodoxe in credinta lor pentru Hristos. Nici un fel de minuni si viziuni, asa zis de la Dumnezeu, nu pot contrazice Sfinta Traditie si invalida minunea Crucii de pe cer.
Dvs. ati spus ca nu exista inselari de la vrajmasul in care sa se arate Crucea. Intre timp am cautat pe net, iata si alte aparitii ale crucii.
La Medjugorje, aparitii care nici macar de toti catolicii nu sunt recunoscute ca divine, in cadrul unei aparitii de acum 30 de ani, "
Mai târziu, ei au văzut-o într-o cruce de lumină colorată în culorile
curcubeului, tristă și repetând”: ,,Pace, pace. Împăcați-vă”."
la Fatima, in cadrul ultimei viziuni, "Sub brațele crucii erau doi îngeri, fiecare cu o stropitoare de cristal în mână, în care adunau sângele martirilor și cu el stropeau sufletele celor care se apropiau de Dumnezeu. "
Asta am gasit doar la prima cautare, desigur ca exista mai multe cazuri. In experimentele facute in Rusia pe apa sfintita, rugaciuni si semnul sfintei cruci, semnul facut asupra apei de un necredincios nu are niciun efect: "Atunci când apa este sfințită de un preot, densitatea sa optică este de 2,5 ori mai mare, la un credincios obișnuit este doar de o dată mai mare, iar la o persoană botezată dar atee cu o cruciuliță la gât, modificările au fost nesemnificative."
Aasadar o aparitie a crucii poate sa fie si de la Dumnezeu, dar poate si vrajmasul sa faca o astfel de minune.
Citat:
În prealabil postat de paradosis Vezi mesajul
Articolul l-a care faci tu trimitere preia informatia de pe un website al unei parohii de-a ROCORului. Nicaieri altundeva nu am gasit ceva care sa confirme povestea cu “substanta alba” si “piciorul moale”. Pe websiteul diocezei americane a ROCORului, [COLOR=#810081]http://www.eadiocese.org/History/metphilaret.en.htm[/COLOR], la fel, nici un fel de referire la asemenea detalii. Dar iata aici stirea, asa cum a aparut ea in 1998, [COLOR=#810081]http://www.crestinortodox.ro/forum/showpost.php?p=146028&postcount=237[/COLOR], preluata de pe Vertograd Orthodox Journal, [COLOR=#810081]http://vertograd-eng.blogspot.com/1998_12_01_archive.html[/COLOR]. In concluzie, ceea ce sustii si chiar articolul l-a care trimiti mi se par neverosimile. Vezi si Orthodoxwiki, [COLOR=#810081]http://orthodoxwiki.org/Philaret_%28Voznesensky%29_of_New_York[/COLOR], care te asigur ca este bine pazit de cerberi foarte activi ai Stilului Nou.
Pe aceste site-uri nu e infirmata relatarea, doar ca nu este mentionata. Sunt relatari mai sumare ale dezgroparii. Chiar in mesajul dat de dvs. scrie ca nu s-a facut simtit niciun miros. Doar de aici e deja clar, sfintele moaste toate miros a mir (a ceva asemanator mirului).
Reactia mitropolitului ROCOR a fost logica, a facut o slujba si a pus trupul inapoi in mormant, dandu-si seama ca nu sunt moaste. Iar faptul ca el ar fi facut intentionat asta, ca o conspiratie, v-am spus ca eu sau cei de pe forum nu avem 10 ani cum credeati la inceput. Bineinteles ca omul avea tot interesul sa arate ca acelea sunt sfinte moaste. Chiar daca in viitor dorea sa revina in comuniune cu Biserica Ortodoxa (care s-a intamplat abia in 2007), ce interes ar fi avut sa arate ca in ROCOR exista minuni si deci har. S-ar fi negat pe el, ca ierarh cu har, adica ar fi vrut sa demonstereze ca nu exista har in ROCOR si functia lui de Mitropolit era doar una fara vreo importanta religioasa.
Citat:
În prealabil postat de paradosis Vezi mesajul
Dar ROCORul oricum nu mai marturisea ortodoxia. In 1993 cazuse in ciprianism.
Dar ROCOR-ul doar in 1994 a intrat oficial in comuniune cu bisericile stiliste! Pana in 2007, cand a intrat in comuniune cu BO. Pe langa asta nu am gasit ce inseamna ciprianism. Banuiesc ca e de la Sf. Cirpian al Cartaginei.
Citat:
În prealabil postat de paradosis Vezi mesajul
ROCORul s-a infiintat in Serbia avind sprijinul Patriarhiei Sirbesti. Sf. Ioan Maximovici a fost in ROCOR pina la moarte.
Chiar daca e asa e ceva normal, si BOR a infiintat Mitropolia Europei de nord sau din SUA acum multi ani. In perfecta comuniune cu BO pana se rup de BO.
Citat:
În prealabil postat de paradosis Vezi mesajul
Patriarhiile Sirba si a Ierusalimului, chiar daca s-au aflat in comuniune cu Patriarhiile Ecumeniste si Serghianiste (care urmau sau nu calendarul bisericesc), nu au facut parte din miscarea ecumenista, ierarhii lor nu au marturisit erezii pina dupa apostazia de la 1965 (ridicarea anatemei pusa la 1054 asupra Bisericii Papei). Dupa intrarea Bisericii Sirbe in Consiliul Mondial al Bisericii, Sf. Filaret Noul Marturisitor a scris tututror ierrarhilor ROCOR sa intrerupa concelebrarea cu clerul sirbesc. Foarte probabil tot atunci s-a produs si despartirea de Patriarhia Ierusalimului
Bun, deci pana la despartirea ROCOR de aceste Patriarhii s-a aflat in couniune cu ele. Si monofizitii de exemplu pana la ruperea de BO s-au aflat in comuniune, e ceva logic.
Nerecunoasterea Patriarhiei Serbiei scrie ca s-a facut la un an de la moartea Sf. Ioan Maximovici, iar Patriarhia Ierusalimului a rupt ea legaturile cu ROCOR prin anii '70, datorita actiunilor ROCOR in favoarea stilistilor. Asadar pana in anii '70 ROCOR-ul s-a aflat in comuniune cu BO, cel putin pana atunci avand si har (deci putand exista minuni si sfinte moaste).
Citat:
În prealabil postat de paradosis Vezi mesajul
Sf. Ioan Iacob Hozevitul a parasit Romania din cauza schimbarii calendarului. A slujit la inceput cu misiunea romaneasca de la Ierusalim. In 1948, cind Patriarhul Nicodim al romanilor a murit, a refuzat sa faca parastas dupa el pentru ca acela a persecutat stilistii in Romania. Ultima parte a vietii a trait-o in pustnicie. A fost dezgropat cu ajutorul si cu banii stilistilor din America. Toate acestea le-ai fi stiut si tu daca biografia nu i-ar fi fost “prelucrata” de greci si de romani prin partile cu trimitere la calendar si ecumenism.
Citim in biografie ca sfantul a parasit Romania la multi ani dupa schimbarea calendarului. De asemenea, a fost la Manastirea Neamt, iar apoi s-a dus la o manastire romaneaca ortodoxa de acolo. Deci tot timpul in BOR. Ca s-a retras la sfarsit in pustie, dar toti pustnicii care se retrag nu se rup de Biserica, chiar iau Sfintele Taine. Chiar daca sunt impotriva schimbarii calendarului nu inseamna ca se rup de Biserica. La fel cum Rusii si sarbii, care nu au schimbat calendarul sunt tot in BO, in comuniune cu noi.
De exemplu a existat o divergenta cu BO Rusa datorita faptului ca BOR a creat o Mitropolie romaneaca in Moldova. Nu era recunoscuta de Rusia, dar asta tinea doar de probleme administrative, ambele Mitropolii din Moldova fiind in comuniune cu BO, deci avand har.
Deci dovezi nu prea sunt , doar afirmatii. Dovezile le arata Dumnezeu in BO, prin sutele de minuni.
Reply With Quote