View Single Post
  #328  
Vechi 28.11.2010, 11:45:01
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Deoarece Cuvântul de viață făcător al lui Dumnezeu S-a sălășluit în trup, l-a prefăcut pe acesta în binele propriu, adică în viață, și l-a arătat prin unirea negrăită, devenit prin adaos de viață făcător, precum este El însuși prin fire. De aceea trupul lui Hristos face vii pe cei ce se împărtășesc de El.724

sursa: Sfântul Chiril al Alexandriei - Comentariu la Evanghelia Sfântului Ioan - Editura IBMBOR, 2000. pag. 400

Comentariul Părintelui Profesor Dumitru Stăniloae:

724 Fiul lui Dumnezeu a extins în trupul Său, prin prelungire, puterea de viață făcătoare pe care o are El prin fire. Aceasta a fost o prefacere a trupului în mijloc de manifestare a puterilor dumnezeiești de viață făcătoare, dar nu o prefacere prin fire, ci prin adaosul de putere ce i s-a dat. De aceea, trupul Lui face vii pe cei ce se împărtășesc de El, căci se împărtășesc de puterea dumnezeiască a Fiului lui Dumnezeu, extinsă în trupul Lui. Căci Însuși El, Care e purtătorul Vieții dumnezeiești, sau al Vieții prin Sine, este în trupul de care ne împărtășim.

Astfel Sf. Chiril face o legătură între mortea lui Hristos pe cruce, prin care a învins moartea în trupul Său, și împărtășirea noastră in Euharistie de trupul Său în care a învins moartea prin înviere, comunicându-ne și nouă viața prin împărtășirea de trupul Său care a învins moartea prin moartea Sa. Pâinea care S-a pogorât din cer, sau El însuși Care a luat trup, ni se dă astfel prin trupul Său în care a învins moartea prin moarte. Chipul văzut al ei este pâinea noastră cea de toate zilele.
Reply With Quote