Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut
Ce sens ar avea o impartasire cu o materie simbolica? Nici una.
|
Tu concepi părtășia doar sub aspect material? Sau mai degradant: concepi părtășia la modul trupesc, corporal?? Până și părtășia cu soția presupune și elemente ce nu țin de contopirea fizică. Cu atât mai mult părtășia cu o Ființă Divină ar trebui să omită cu desăvârșire contactul fizic!
Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut
Ce sens ar mai avea atentionarea de impartasire cu nevrednicie, daca nu ar fi cu Insusi Hristos? Nu ar avea sens.
|
Poate chiar [și] elementul acesta blasfemic îl avea în vedere apostolul. De ce ai face abstracție de el? Ce pretenție mai blasfemiatoare ar putea exista decât că niște mâini chiar vrednice (nemaivorbind de cele dovedit nevrednice de către BOR) ale unui muritor l-ar recrea pe Cel Necreat ori că ar coborâ părticele din El? Indiferent de cum ați explica această mistică prefacere (prefăcătorie).
Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut
51. Eu sunt pâinea cea vie, care s-a pogorât din cer. Cine mănâncă din pâinea aceasta viu va fi în veci. Iar pâinea pe care Eu o voi da pentru viața lumii este trupul Meu.
Intelegem fara echivoc deci ca El este Painea Vietii
|
Înțelegerea acestei paradigme prin înlăturarea simbolului duce către imaginea absurdă a unei ploi cu pâine care s-a pogorât literalmente peste Palestina lui Pontiu Pilat!