Citat:
În prealabil postat de zsuleica
1.Daca tu crezi ca Duhul Sfant poate sa moara, este credinta ta.
|
Nu numai că n-am afirmat așa ceva, dar nici prin cap nu mi-a trecut că ai putea înțelege atât de deformat. Dacă cineva primește Duhul Sfânt, iar acea persoană moare până la urmă, nu înseamnă că și Duhul Sfânt moare odată cu ea. În plus, Dumnezeu poate să și retragă Duhul Sfânt de la cineva care se poartă nedemn (exemplu dacă cineva păcătuiește împotriva Duhului Sfânt).
Citat:
În prealabil postat de zsuleica
tu sustii ca odata cu trupul a murit si duhul si doar atunci cand inviaza trupul invie si duhul. La Facerea vedem ca Duhul da viata trupului nu invers.
|
Teologia adventistă, conform antropologiei biblice nu abordează omul pe felii. Concepția biblică despre ființa umană este holistică, așa cum am și învățat la prima lecție de anatomie: "Omul- un tot unitar". Conform acestei logici, omul mort este... mort (pentru a fi viu din nou trebuie să aibă loc învierea), sau așa cum plastic se exprimă dreptul Iov "
omul când moare, rămâne întins".
"
Ființa umană, însă, când moare, își pierde toată vlaga; omul, după ce își dă ultima suflare, nu mai este." (
Iov 14,10- versiunea NTR).
Când omul moare, se întâmplă cu el reversul procesului de la Creație (
Facerea 2,7), anume: țărâna merge în țărână, iar suflarea de viață (duhul) merge la Cel care a dat-o. Această suflare de viață (numită în Scriptură și duh sau spirit) nu este o entitate ce ar putea trăi independent de corp, ea este dată de Dumnezeu, însă nu este Duhul Sfânt Însuși.
Citat:
În prealabil postat de zsuleica
2. Te intreb: cand a fost Iisus viu facut cu duhul? Cine este Iisus? Nu este El Dumnezeu Fiul? Daca raspunsul este da, atunci stim ca EL a fost facut viu cu duhul de la inceputuri, deci inainte de toate, de Dumnezeu Tatal.
|
Textul în discuție (
1 Petru 3,18) nu vorbește despre aceste "începuturi", ci despre momentul când Hristos a înviat. Nu mai deschidem o altă discuție despre aceste "începuturi", că cine știe ce erezii mai descoperim pe aici... Eu atât spun: Hristos la acele "începuturi" nu a fost nici mort (ca să fie "
făcut viu cu duhul"), nici inexistent (ca să fie "
făcut"). Hristos este Dumnezeu, deci nu are nici început nici sfârșit.
Citat:
În prealabil postat de zsuleica
exista trupul lui Iisus pe vremea lui Noe? nu, Iisus s-a intrupat din femeie cu multe generatii dupa Noe. atunci cum putea fi Iisus 'omorat cu trupul' pe vremea lui Noe? El a fost omorat cu trupul in vremea lui Pontiu Pilat.
|
Nu intrăm nici în această discuție, atât știm că Dumnezeu nu este limitat să se exprime în orice formă și în orice timp dorește. Doar accentuarea hiperbolizată a cultului Mariei Îl limitează și-L subordonează pe Însuși Dumnezeu acesteia.
Altfel, bineînțeles că Hristos a fost "
omorât cu trupul" pe timpul lui Pilat. Și tot în acel timp a fost și "
înviat cu duhul", sau "
înviat de Duhul [Sfânt]" cum spun alte traduceri (KJV).
Citat:
În prealabil postat de zsuleica
Tu spui ''Noi putem învia și fi mântuiți tocmai pe baza învierii Domnului'' dar eu nu am gasit nicaieri in Biblie expresia 'cu invierea pe moarte calcand', ci doar 'cu moartea pe moarte calcand'.
|
N-ai găsit expresia, dar versetul următor l-ai găsit?
"
Dar acum Hristos a înviat din morți, fiind începătură (a învierii) celor adormiți." (
1 Cor.15,20)
Această "începătură", sau "pârgă" (simbolizată în VT prin "snopul de legănat" din 16 Nisan - primele roade) ne dă nouă speranța învierii. După cum snopul de legănat era o garanție și o asigurare a adunării întregii recolte, tot așa învierea lui Hristos este o garanție că toți aceia care-și pun încrederea în El vor fi înviați din morți. Acum cred că este mai clar ce am vrut să exprim.
Citat:
În prealabil postat de zsuleica
La Facere gasim, 'luand Domnul Dumnezeu tarana din pamant, A FACUT PE OM si a suflat in fata lui suflare de viata si s-a facut omul fiinta vie'. Prin urmare intai a facut trupul si apoi a suflat peste el duhul. Pana atunci trupul era mort. Deci sufletul nostru este insasi suflarea de la Dumnezeu, duhul nostru deci este duh din duhul lui Dumnezeu.
|
Faci o impardonabilă confuzie. Sufletul nostru este însăși ființa noastră întreagă, rezultantă a unirii țărânii cu suflarea de viață, așa cum bine ai citat din
Fac. 2,7. Astfel a devenit omul "
ființă vie", sau "
suflet viu" cum spune originalul ebraic.
Citat:
În prealabil postat de zsuleica
5. Pilda nu este actiune plasata in timp, este un exemplu de care se foloseste Iisus pentru a comunica ceva. Acest exemplu contine actiuni firesti, adica posibile. Tu ai spus ca la vremea povestita de Iisus, nu exista inca un loc in rai pentru neamul lui Avraam. Si eu am spus doar ca Iisus cunostea acest loc in rai pentru neamul lui Avraam deja (adica la vremea povestirii pildei), precum cunostea inainte de rastignire ca va fi rastignit.
|
Bun. Deci ești de acord că pilda nu conține realități existente la data povestirii ei. În plus, conține nu "
acțiuni firești, adică posibile", ci unele de-a dreptul absurde (comunicarea între două tărâmuri despărțite de abis, dorința cuiva de a trece din Rai în Iad, prezență corporală într-un tărâm presupus doar al sufletului, etc.) așa cum absurde și contradictorii erau poveștile evreiești în circulație la data aceea și de care Hristos s-a folosit.