Subiect: Primatul papal
View Single Post
  #7  
Vechi 19.11.2010, 19:21:15
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

5. The Roman pontiffs, too, as the circumstances of the time or the state of affairs suggested, sometimes by summoning ecumenical councils or consulting the opinion of the Churches scattered throughout the world, sometimes by special synods, sometimes by taking advantage of other useful means afforded by divine providence, defined as doctrines to be held those things which, by God's help, they knew to be in keeping with Sacred Scripture and the apostolic traditions.

6. For the Holy Spirit was promised to the successors of Peter not so that they might, by his revelation, make known some new doctrine, but that, by his assistance, they might religiously guard and faithfully expound the revelation or deposit of faith transmitted by the apostles.

Indeed, their apostolic teaching was embraced by all the venerable fathers and reverenced and followed by all the holy orthodox doctors, for they knew very well that this See of St. Peter always remains unblemished by any error, in accordance with the divine promise of our Lord and Savior to the prince of his disciples: I have prayed for you that your faith may not fail; and when you have turned again, strengthen your brethren [Luca 22:32].


sursa: Conciliul Vatican 1, Sesiunea 4, Cap. 4

La punctul 6 ni se vorbește despre Duhul Sfânt care a fost promis succesorilor apostolului Petru, însă problema este că tocmai în versetele pe care le-am amintit din Evanghelia după Ioan, ceea ce se observă este că Duhul Adevărului nu este promis doar lui Petru și succesorilor lui, ci este făgăduit și dăruit Sinodului Apostolic, și mai departe implicit și succesorilor Sinodului Apostolic. După cum spune versetul din Luca 22:32 Iisus se roagă pentru Petru să îi întărească pe frații lui, însă de aici nu cred că se poate trage concluzia că Petru sau succesorii lui ar fi avut sau ar avea puterea supremă și infailibilă învățătorească desupra întregii Biserici. De vreme ce harisma adevărului este promisă și dăruită de Hristos prin Duhul Adevărului Sinodului Apostolic, și Iisus se roagă pentru ca Petru să îi întărească pe frații săi, nu văd de unde și pe ce bază se poate ajunge la doctrina puterii infailibile și supreme învățătorești, și, după cum se poate vedea la punctul 9 de la același capitol, Pontiful Roman pretinde chiar că definițiile Pontifului Roman ar fi nereformabile (probabil infailibile) chiar și peste și deasupra și fără consensul Bisericii și în special al Sindului Apostolic.

9. Therefore, faithfully adhering to the tradition received from the beginning of the Christian faith, to the glory of God our savior, for the exaltation of the Catholic religion and for the salvation of the Christian people, with the approval of the Sacred Council, we teach and define as a divinely revealed dogma that when the Roman Pontiff speaks EX CATHEDRA, that is, when, in the exercise of his office as shepherd and teacher of all Christians, in virtue of his supreme apostolic authority, he defines a doctrine concerning faith or morals to be held by the whole Church, he possesses, by the divine assistance promised to him in blessed Peter, that infallibility which the divine Redeemer willed his Church to enjoy in defining doctrine concerning faith or morals. Therefore, such definitions of the Roman Pontiff are of themselves, and not by the consent of the Church, irreformable.

Prin urmare, din punctul meu personal de vedere, o asemenea poziție pe care ar vrea să se situeze Pontiful Roman este în mod evident deasupra întregii Biserici, considerându-se ca deținător singur al adevărului infailibil. Astfel practic, Pontiful Roman își crează o "poartă" pentru a își expune anumite doctrine ca infailibile, după cum se poate vedea, chiar și fără consimțământul și consensul Bisericii, al Sinodului Apostolic, fapt care în mod evident contrazice Sfânta Scriptură care la Evanhelia după Ioan mărturisește trimiterea harismei adevărului Sinodului Apostolic, fapt care are drept consecință că adevărul de credință expus este și va fi un consens al Sinodului Apostolic în Duhul Adevărului, Duhul Sfânt. De unde, deci, și până unde succesorul apostolului Petru se consideră ca singur "deținător" al Duhului Sfânt, devreme ce Duhul Sfânt a fost promis și trimis Sinodului Apostolic ?? De unde și până unde Episcopul Romei, ca succesor al lui Petru, pretinde autoritatea de a da definiții de credință ireformabile, infailibile, în deplin adevăr, chiar deasupra oricărui consimțământ și consens al Bisericii, al Sinodului Apostolic, de vreme ce o asemenea poziție este mai mult decât evident că ar presupune nedeplinătatea harismei adevărului promise și dăruite de Hristos prin Duhul Sfânt celorlalți apostoli, fapt însă care contravine flagrant Sfintei Scripturi care mărturisește că Apostolii vor fi conduși la tot adevărul prin Duhul Sfânt. Călăuzirea la tot adevărul este promisă, garantată și dăruită întregului Sinod Apostolic de către Iisus Hristos prin Duhul Adevărului, ori a pretinde că în fapt doar Episcopul Romei ar avea harisma întregului adevăr, chiar și deasupra întregului Sinod Apostolic și a întregii Biserici, fără chiar consimțământul și consensul Sinodului Apostolic și chiar în contra lui, asta presupune nedeplinătatea promisiunii făcute de Hristos Domnul Sinodului Apostolilor, contrazicerea cuvântului lui Hristos și a Sfintei Scripturi, cu alte cuvinte contrazicerea Revelației Dumnezeiești.

Last edited by doctor_faustus; 19.11.2010 at 19:26:21.
Reply With Quote